Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nissan Micra – pogromca diesli

Jeździ sprawnie i mało pali - nowa Micra 1.2 DIG-S próbuje połączyć wszystkie zalety silnika benzynowego i wysokoprężnego oraz wymieść konkurencję.

2011-09-02
Nissan Micra Micra DIG-S wygląda drapieżniej, ale prawdziwy pazur pokazuje tylko wtedy, kiedy jest mocno poganiana przez kierowcę

 

Nissan ma duże ambicje, o czym świadczy fakt, że już za 6 lat chce stać się trzecią potęgą motoryzacyjną na świecie i pierwszą w Europie! W oparciu o badania rynku mają powstawać nowe modele - co 6 tygodni debiut. To nic, że świat tyle mówi o autach elektrycznych. Póki co jest Leaf, a prognozy Nissana wskazują na to, że w 2020 roku auta elektryczne będą stanowić tylko 16% wszystkich zarejestrowanych.

Filarem oferty ma być Micra, sprzedawana dziś w 160 krajach świata, czyli niemal wszędzie. Ponieważ paliwa tradycyjne drożeją z dnia na dzień, Nissan stawia na jak najniższe ich zużycie. Dla oszczędnych przygotowano - zamiast drogiego w zakupie i serwisowaniu, ale słynącego z niskiego spalania diesla - silnik benzynowy. Jak się okazuje, te jednostki również potrafią być ekonomiczne. Nowy silnik ma trzy cylindry, niewygórowaną pojemność (1,2 l) i dzięki zastosowaniu doładowania mechanicznego osiąga moc aż 98 KM. W dolnym zakresie obrotów auto jest ospałe i nawet nie próbuje zachęcać do mocniejszego wciskania pedału przyspieszenia. Moc jest rozwijana bardzo płynnie i liniowo, co jest typowe dla aut ze sprężarką mechaniczną. Nie oznacza to jednak, że nowa Micra nie potrafi pokazać pazura. Jeśli trzeba, 100 km/h osiąga w 11,3 s, maksymalnie rozwija 180 km/h.

 

NISSAN MICRA 1.2 DIG-S

NISSAN MICRA 1.2 DIG-S
KonkurenciHonda Jazz, Skoda Fabia
Silnikbenzynowy, R3, 1.2
Moc/przy obrotach98 KM/5600 obr/min
0–100 km/h11,3 s
Prędkość maksymalna180 km/h
Zużycie paliwa4,1 l/100 km
Emisja CO295 g/km
Silnikpojemność skokowa 1198 cm3, maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4400 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 3780 x 1675 x 1520 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa wł. 980 kg, ładowność 455 kg, poj. zb. paliwa 41 l, poj. bagaż. wg VDA 265/1132 l.

W gęstym ruchu ulicznym z bardzo licznymi korkami, gdzie zbawienny okazuje się system start/stop, auto spaliło średnio zaledwie 4,9 l/100 km. Nie zdziwilibyśmy się, gdyby poza terenem zabudowanym zużycie paliwa spadło do wyniku deklarowanego przez producenta, czyli 4,1 l/100 km. Rozruch silnika, inaczej niż u konkurentów, trochę trwa, więc podczas ruszania spod świateł trzeba dać rozrusznikowi szansę na wprawienie w ruch cylindrów. Aby poprawić ekologiczne samopoczucie właściciela, na wyświetlaczu komputera ukazuje się informacja o ilości niewyemitowanego do atmosfery dwutlenku węgla.

Zewnętrzne wyróżniki tej wersji Micry to lotka na tylnej klapie i przedni spoiler, które mają poprawiać aerodynamikę, specjalne felgi oraz opony o niskim oporze toczenia. Poza tym auto niczym specjalnym się nie wyróżnia. Ma przeciętne właściwości jezdne, nie rozpieszcza komfortem ani wyszukanymi materiałami wykończeniowymi. Przekonuje za to zwrotnością, dzięki małej średnicy zawracania (9,3 m), niskim spalaniem i zapewnia zadowalającą dynamikę jazdy.

Micra 1.2 DIG-S jest w stanie skutecznie konkurować z dieslami. Co, biorąc pod uwagę fakt, że wersja podstawowa (Visia) ma kosztować ok. 42 000 zł, wydaje się całkiem realne. Diesle w tej klasie kosztują średnio 50 000 zł, z dwoma wyjątkami, które nazywają się Renault Clio i Skoda Fabia.

Tekst Michał Hutyra
amis9/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Największy w Europie. Chyba goście zapomnieli o VW. Na razie konkurencyjnej Polówki sprzedają kilka razy więcej niż cały Nissan. Jeździłem Almerą i nie można narzekać (oprócz blachy), ale była to jeszcze produkcja japońska.
    garfield, 2011-09-08 18:08:51
  • avatar
    zgłoś
    W jakich warunkach osiągnięto 4,9l/100km ?Jaki to jest gęsty ruch uliczny ?Godzina 15 w Warszawie czy 22 w Psinie Suchej ?
    Kaeres, 2011-09-02 15:37:22
  • avatar
    zgłoś
    To i tak nie zmienia faktu, że do miasta można się zdecydować moim zdaniem na coś lepszego, a poza tym nowe wcielenie Micry jest po prostu brzydkie i nijakie.
    ~Samuraj, 2011-09-02 10:02:50
  • avatar
    zgłoś
    Jeździ sprawnie i mało pali - nowa Micra 1.2 DIG-S próbuje połączyć wszystkie zalety silnika benzynowego i wysokoprężnego oraz wymieść konkurencję.
    auto motor i sport, 2011-09-02 09:43:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij