Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Nissan Note – van, ale sprytniejszy

Praktyczny. Nissan Note nie ma ambicji, by wyglądem wyróżniać się na drodze. Nawet po liftingu. Za to szereg zalet odkryjemy pod karoserią auta.

2009-08-26
Nissan Note Choć z odmienionym przodem, nowy Note nie ekscytuje. Więcej emocji obiecuje potężny wlot powietrza. 

Note nigdy nie był nadzwyczaj urodziwy, niewielka zaś modernizacja nie mogła go takim uczynić. Teraz przód zyskał większy wlot powietrza w zmienionym zderzaku i nowe oprawy lamp przeciwmgłowych. Bez większych zmian pozostały kabina auta i tył. Siła Note'a tkwi nie w urodzie, ale w praktyczności jego wnętrza.

Z przodu nie brakuje miejsca. Za kierownicą, choć regulowaną tylko w jednej płaszczyźnie, można zająć wygodną pozycję dzięki sporej regulacji wysokości fotela, jednego z obszerniejszych w tej klasie aut. Prosta i twarda tablica przyrządów zawiera niewiele, za to logicznie rozmieszczonych przycisków i pokręteł. Obsługa multimediów (z kolorowym ekranem nawigacji) okazuje się intuicyjna i przyjazna. Jedynie przycisk obsługujący komputer pokładowy jest umieszczony niewygodnie - przy zegarach. Podobnie jak w innych vanach, w oparciach foteli zamontowano składane stoliki. Łatwe do aranżacji (poczynając od słupków środkowych) wnętrze obfituje w schowki. Tylną kanapę można przesuwać na długości 14 cm, zwiększając miejsce na nogi lub na bagaż. W zależności od położenia kanapy, przestrzeń bagażowa mieści od 280 do 1332 l (po złożeniu dzielonego oparcia kanapy). Podłoga bagażnika ma dodatkową dzieloną półkę. Niestety, niezbyt duża jest ładowność auta (396 kg). Ale bliźniaczy Renault Grand Modus przewiezie tylko o cztery kilogramy więcej.

88-konny silnik pozwala rozpędzać się płynnie i wystarczająco żwawo. Jest przy tym dość głośny, a podczas jazdy z prędkościami autostradowymi przydałby się szósty bieg ograniczający zużycie paliwa. Przy prędkościach wynoszących średnio 55-66 km/h apetyt na benzynę spada do 5,8-6,2 l/100 km.

Zawieszenie, pomimo pewnej sztywności, jak i układ kierowniczy nie przepadają za sportowym stylem jazdy, nadwozie nieco przechyla się, choć Note dość precyzyjnie podąża za kierownicą. Za to podwozie auta radzi sobie nieźle z nierównościami naszych dróg.

Note dzięki jednemu z obszerniejszych w klasie wnętrz i jego ustawności okazuje się wdzięcznym towarzyszem podróży. Jest też nieźle wyposażony (dwie poduszki powietrzne, elektryczne podnośniki przednich szyb, ABS, wspomaganie układu kierowniczego) i dostępny za niewygórowaną cenę.

DANE TECHNICZNE NISSAN NOTE 1.4 VISIA

DANE TECHNICZNE NISSAN NOTE 1.4 VISIA
Cena 45 900 zł
KonkurenciRenault Modus, Opel Meriva
Silnikbenzynowy, R4, 1.4
Moc/przy obrotach88 KM/5200 obr/min
0-100 km/h13,4 s
Prędkość maksymalna163 km/h
Zużycie paliwa5,9 l/100 km
Emisja CO2139 g/km
Silnikpojemność 1386 cm3, 128 Nm przy 3200 obr/ min, skrzynia biegów 5M, napęd na koła przednie.
Nadwozie5-drzwiowy 5-miejsc., van, dł. x szer. x wys. 4100 x 1690 x 1550 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa wł. 1092 kg, poj. bagaż. 280/1332 l.


Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 050 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Praktyczny. Nissan Note nie ma ambicji, by wyglądem wyróżniać się na drodze. Nawet po liftingu. Za to szereg zalet odkryjemy pod karoserią auta.
    auto motor i sport, 2009-08-26 10:34:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij