Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nissan Patrol - „Etna Patrol”

Możliwości auta terenowego najlepiej sprawdzać w typowym off-roadzie. Sceną prezentacji zmodernizowanego Nissana Patrola był wjazd na dymiącą Etnę.

2008-05-20
Nissan Patrol Nissan Patrol najbardziej różni się od poprzednika z zewnątrz – każdy zewnętrzny płat blachy, oprócz dachu, został zmieniony.  

auto motor i sport 11/2004

Szósta generacja najpotężniejszego modelu terenowego Nissana zadebiutowała w 1999 roku, obecnie auto poddano face liftingowi.

Patrol standardowo "obuty" jest w opony szosowo-terenowe o wysokim profilu, które pomagają przebrnąć przez piasek i błoto, na asfaltowych drogach okazują się jednak hałaśliwe. Wysoki profil opon sprawia, że działanie układu kierowniczego jest mniej precyzyjne, lecz nie odczuwa się tego w terenie. Poprawione zostały parametry wysokoprężnego silnika 3.0 DiT - osiąga on teraz wyższy o 26 Nm moment obrotowy i większą o 2 KM moc maksymalną. Dzięki temu samochód nie jest zawalidrogą nawet na autostradzie, co sugerować by mogła duża masa własna.

To, co najważniejsze w tego typu aucie - właściwości jezdne i możliwości pokonywania terenu - nie zmieniło się. Za sprawą dużych kątów natarcia (37°), zejścia (31°), przechyłu (39°) i możliwości pokonania wzniesienia o nachyleniu aż 48°, Patrol w terenie czuje się jak ryba w wodzie. O tym, że przedzieramy się przez dukty leśne i bezdroża informują nas tylko przechyły nadwozia i zmniejszona prędkość. Auto dobrze radzi sobie z zagradzającymi drogę konarami i kamieniami. Błoto lub strumyk - przy głębokości brodzenia wynoszącej 70 cm - nie są przeszkodą. Układ napędowy zmodernizowanego Patrola jest tak dobry, że reduktor wymaga włączenia tylko w ekstremalnych warunkach, np. na stromych wzniesieniach. Sprawdziliśmy to "wspinając się" na wysokość ponad 2000 metrów po zboczach wulkanu Etna.


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieDługość x szerokość x wysokość 5145 x 1940 x 1855 mm, rozstaw osi 2970 mm, masa własna 2365 kg, ładowność 835 kg. Pojemność bagażnika (w wersji 5-miejsc.) 668/2287 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2953 cm3, moc 118 kW (160 KM) przy 3600 obr/min, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min. Napęd na koła tylne, dołączany na przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 15,2 s Prędkość maksymalna 160 km/h Średnie zużycie paliwa 10,8 l/100 km

Nissan Patrol najbardziej różni się od poprzednika z zewnątrz - każdy zewnętrzny płat blachy, oprócz dachu, został zmieniony. Z nazwy modelu usunięto litery GR (skrót od Grand Raid) - nawiązujące do udziału Nissana w rajdach Paryż-Dakar. Wewnątrz zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe, wygodniejsze są fotele. Auto wyposażono w automatyczną klimatyzację o większej wydajności, rodem z Nissana 350Z.

Klienci do wyboru będą mieli dwie wersje: "podstawową" (Luxury), wyposażoną między innymi w cztery poduszki powietrzne, ABS, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, centralny zamek i radioodtwarzacz CD, oraz bogatszą (Elegance) - ze skórzaną tapicerką, elektrycznie otwieranym dachem i twardą osłoną koła zapasowego. Do obu wersji wyposażeniowych będzie można zamówić automatyczną skrzynię biegów, którą warto polecić głównie osobom używającym Patrola w mieście i traktującym go niesłusznie jako SUV.

Szkoda, że auto ze wszech miar terenowe, nadające się w sam raz np. dla Straży Granicznej czy służb leśnych, sprzedawane jest tylko z bogatym wyposażeniem seryjnym i że nie pomyślano o wersji prostej i taniej.

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Nissan

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Możliwości auta terenowego najlepiej sprawdzać w typowym off-roadzie. Sceną prezentacji zmodernizowanego Nissana Patrola był wjazd na dymiącą Etnę.
    auto motor i sport, 2008-05-20 20:24:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij