Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Nissan Qashqai+2 – test długodystansowy

Mieszaniec na ścieżce zdrowia. Nadwozie jak w kombi, siedmiomiejscowa kabina jak w minivanie, a prześwit prawie jak w terenówce. W testowym maratonie sprawdzamy, czy Nissan Qashqai+2 łączy więcej zalet czy wad tych trzech rodzajów pojazdów.

2012-02-24
Nissan Qashqai+2 Początek testu przypadł na początek zimy. Mieliśmy nadzieję sprawdzić napęd na cztery koła poza czarnym asfaltem. Niestety, zima przywitała się i szybko ustąpiła miejsca jesieni.

Podobno dziś, aby być modnym trzeba jeździć crossoverem. Kompakty o powiększonym prześwicie sprzedają wszyscy szanujący się producenci. Ale żadnemu nie udało się osiągnąć na polskim rynku takiego sukcesu jak Nissanowi. Qashqai w 2010 roku trafił do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych modeli rejestrowanych w naszym kraju (miejsce 8.), a w ubiegłym roku wskoczył na szóstą lokatę. Przez najbliższe 50 tysięcy kilometrów będziemy sprawdzać, co takiego ma w sobie ten samochód, że w 2011 roku aż 6692 klientów zdecydowało się wydać na zakup japońskiego SUV-a swoje ciężko zarobione pieniądze.

Do redakcyjnego "parku maszyn" trafił przedstawiciel podgatunku Qashqaia, wybierany przez co dziesiątego klienta - siedmiomiejscowa wersja o nazwie Qashqai+2. W zasadzie można go określić mianem 5+2, bo ostatnie dwa fotele, na co dzień ukryte pod podłogą bagażnika, nadają się raczej do okazjonalnego przewozu pasażerów raczej drobnej postury. I oczywiście podczas takiej podróży trzeba zapomnieć o jakimkolwiek większym bagażu - 130 litrów, jakie pozostaje po zajęciu wszystkich miejsc, nie sposób nazwać przestrzenią bagażową; ale też nie można od kompaktu oczekiwać pojemności rodzinnego vana.

Nasze auto to jeden z ostatnich egzemplarzy dostępnych z dwulitrowym dieslem, współpracującym z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Qashqaie z taką skrzynią biegów już zniknęły z cenników, ale podobno można jeszcze znaleźć dealerów, którzy mają ostatnie ich sztuki. Producent zdecydował, że silnik 2.0 dCi będzie oferowany teraz wyłącznie ze skrzynią automatyczną. Jest to decyzja Nissana, dotycząca nie tylko naszego rynku. Miłośnikom mechanicznej skrzyni biegów został silnik 1.6, ten jednak nie jest dostępny w odmianie z napędem na cztery koła.

Przez pierwsze dziewięć tysięcy kilometrów czekaliśmy na przyjście zimy, by Qashqai mógł wykazać się swoimi osiągami na śniegu czy błocie pośniegowym. Niestety, ciągle towarzyszyła nam jesienna pogoda, której jedynym skutkiem było stałe zabrudzenie obiektywu kamery parkowania. Ten seryjny element wyposażenia wersji Tekna staje się bezużyteczny przy niepogodzie, a że nie towarzyszą mu czujniki parkowania - kierowca, tak czy inaczej, zdany jest na lusterka, chyba że każdorazowo przed parkowaniem zechce oczyścić obiektyw.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Cena121 200 zł
KonkurenciMitsubishi Outlander
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach150 KM/4000 obr/min
0-100 km/h11,6 s
Prędkość maksymalna186 km/h
Zużycie paliwa7,1 l/100 km
Emisja CO2188 g/km
Silnikpoj. skok. 1995 cm3, 320 Nm przy 2000 obr/min, skrzynia bieg. 6M, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szer. x wys. 4541 x 1780 x 1645 mm, rozstaw osi 2765 mm, masa własna 1732 kg, pojemność bagażnika 450/1520 l, poj. zbiornika paliwa 65 l.

Dwulitrowy diesel bardzo dobrze radzi sobie z rozpędzeniem siedmiomiejscowego Nissana i nie jest paliwożerny. W trasie zadowala się zwykle zużyciem paliwa w okolicach 6,5 l/100 km, choć gdyby się postarać, można z tego wyniku urwać jeszcze ponad litr. Spalanie wzrasta mocno podczas jazdy z autostradową prędkością - stosunkowo duże gabaryty i wysokie nadwozie auta sprawiają, że do pokonania oporu powietrza potrzebuje ono ponad 8 litrów oleju napędowego. Przy wyższych prędkościach szum powietrza zaczyna dokuczać pasażerom - w kabinie robi się nieprzyjemnie głośno. Ale "na szczęście" nadmiaru autostrad u nas jeszcze nie ma.

Test długodystansowy porządnie wykonanego samochodu grozi monotonią. Nic się nie psuje, nie ma na co narzekać, nie ma żadnej dramaturgii. Spodziewamy się jednak, że w ciągu kilku miesięcy dalszej eksploatacji Qashqai jeszcze dostarczy nam wrażeń. Niekoniecznie negatywnych.
Tekst Adam Majcherek, 
zdjęcia Jacek Hanusz

Adam Majcherek - redaktor "auto motor i sport"

Qashqai bez zastrzeżeń połyka kolejne kilometry. Jest dobrze, aż nudno. Z niecierpliwością czekamy na atak zimy, by sprawdzić jak napęd na obie osie będzie radził sobie, gdy zaśpią drogowcy.

 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Czyli dopiero jak sobie go kupiNie byłbym taki pewien.
    ~Samuraj, 2012-03-01 13:44:19
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):Samuraju, radzę sprawdź system działania czteronapędu QQNie miałem sposobności Qashqai-em 4x4 ; czy jego działenie w praktyce dużo odbiega od np Tiguana czy Yetii z haldexem 4x4?
    krzysiek29, 2012-03-01 11:47:06
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Przy najbliższej okazji nie omieszkam. Czyli dopiero jak sobie go kupi (w końcu to już prawie Renówka, choć jeszcze z japońskim znaczkiem )
    airmatic, 2012-03-01 11:20:43
  • avatar
    zgłoś
    Przy najbliższej okazji nie omieszkam.
    ~Samuraj, 2012-03-01 00:03:58
  • avatar
    zgłoś
    Samuraju, radzę sprawdź system działania czteronapędu QQ
    esper, 2012-02-29 22:08:32
  • avatar
    zgłoś
    No tak, ale te cztery buty napędzane w krytycznych sytuacjach to zawsze nieco więcej niż samo ESP. Nie kwestionuję Twojego zdania, po prostu stwierdzam fakt.
    ~Samuraj, 2012-02-29 19:04:41
  • avatar
    zgłoś
    albo 60:40 czasem może pomóc na śniegu lub ciężkim deszczu.Oczywiście, ale tyle samo pomoże ci ESP, które w nowych modelach aut jest wyposazeniem standardowym, nie wymagajacym dopłaty.
    Big1, 2012-02-29 14:07:23
  • avatar
    zgłoś
    Wiadomo, ale nawet taki dołączany, albo 60:40 czasem może pomóc na śniegu lub ciężkim deszczu.
    ~Samuraj, 2012-02-29 10:54:16
  • avatar
    zgłoś
    Chodziło mi po prostu czy jest efektywny.Samuraj, efektywny to może być stały napęd na 4 koła. A taki pseudo 4x4 , na chwilę dołączany, to o kant d... potłuc.
    Big1, 2012-02-29 07:28:42
  • avatar
    zgłoś
    a tylko w przypadku wystąpienia braku przyczepności kół tylnich dołącza się napęd na tył.To jest jasne. Chodziło mi po prostu czy jest efektywny.
    ~Samuraj, 2012-02-29 02:07:34
  • avatar
    zgłoś
    Chcesz powiedzieć, że TO 4x4 jest wielkie "G" warte?No raczej tak To taki 4x4 króty jest 4x2, a tylko w przypadku wystąpienia braku przyczepności kół tylnich dołącza się napęd na tył.
    Big1, 2012-02-28 19:16:46
  • avatar
    zgłoś
    Chcesz powiedzieć, że TO 4x4 jest wielkie "G" warte?
    ~Samuraj, 2012-02-28 16:39:12
  • avatar
    zgłoś
    Samuraju, poganiaj sobie TYM 4x4 najpierw a potem poopowiadaj
    esper, 2012-02-28 16:30:32
  • avatar
    zgłoś
    4x4 przydaje się nie tylko w terenie, więc to akurat nie jest argument.
    ~Samuraj, 2012-02-28 16:26:26
  • avatar
    zgłoś
    Szczerze mówiąc nie wiem co wszyscy widzą w tym modelu Nissana. Dla mnie to ani piękne, ani komfortowe ani terenowe. Miałem okazję troche Qashqaiem pojeździć, co prawda był to model z przed liftingu i nie 2+2. Jednak auto nie zrobiło na mnie dobnrego wrażenia. Z tyłu ciasno i niezbyt wiele miejsca na nogi. Tylnie zawieszenie głośno pracowało, choć auto miało zaledwie 1 rok i ok. 16 tys km. Plastiki toporne. Bagażnik, jak na gabaryty auta, niewielki. Dzielności w terenie żadnej. Jak dla mnie nic specjlanego. Naprawdę ie potrafie dopatrzyć się w tym aucie jakichkolwiek plusów w porównaniu z normalnymi kompaktami takimi jak Focus, Astra czy Megane. Że niby wyżej sie siedzi ? No o.k. ale po co mam wyżej siedzieć ? Co mi to da ? Że dostępny w opcji napęd 4x4 ? Ale ilu klientów wybiera Qasquaia z tym napędem, a ilu z tych co juz wybierze 4x4 zjedzie wogóle kiedyklwiek z asfaltu ?? Jak dla mnie ten Nissan to nieporozumienie jak i wszystkie SUV-y.
    Big1, 2012-02-28 07:47:06
  • avatar
    zgłoś
    Skąd żeście wytrzasnęli samochód na takich tablicach?
    ~Samuraj, 2012-02-24 12:34:20
  • avatar
    zgłoś
    Mieszaniec na ścieżce zdrowia. Nadwozie jak w kombi, siedmiomiejscowa kabina jak w minivanie, a prześwit prawie jak w terenówce. W testowym maratonie sprawdzamy, czy Nissan Qashqai+2 łączy więcej zalet czy wad tych trzech rodzajów pojazdów.
    auto motor i sport, 2012-02-24 10:27:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij