Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowa Skoda Octavia - teraz ma styl

Solidna, porządna i bezpieczna, ale głowy dla niej na pewno nie stracisz – taka była dotychczas. Nowa Octavia zrywa z imidżem kury domowej i choć jak zawsze stawia na wartości rodzinne, teraz śmiało możesz się z nią pokazać w towarzystwie.

2013-01-29

Fajny samochód, bez dwóch zdań – to opinia o Octavii wyrażona spontanicznie przez redaktorów „auto motor i sport”. Na myśli mieli jednak nie nowy model, który w marcu pojawi się u polskich dealerów, lecz Octavię poprzedniej generacji, sprzedawaną już od 9 lat!

Octavia stosuje sprytną strategię, która zapewnia jej popularność – ma wnętrze prawie tak duże jak wnętrze Passata, a kosztuje nieco mniej niż Golf

„Zawieszenie, ergonomia i funkcjonalność to do dzisiaj czołówka, owszem, auto wygląda nijak, ale na pewno nie staro” – uzasadniali swą opinię koledzy redaktorzy. Te pochwały pod adresem weterana podziela wielu kierowców, bo Octavia to najpopularniejszy model w Polsce, kupowany 2,5 razy częściej niż Golf.

CORAZ WIĘKSZA

Skoda sprzedaje w 100 krajach świata łącznie ponad tysiąc Octavii dziennie, więc wybierając ten model nie masz co liczyć, że będziesz oryginalny. „Nie, bo wszyscy mają” – to w naszej minisondzie najczęstsza odpowiedź na pytanie, dlaczego nie kupiłbyś Octavii.

Argumentów „na tak” jest o wiele więcej i zawierają się w dawno już przyswojonym przez Polaków przekonaniu, że Skoda sprzedaje porządną niemiecką technikę VW za mniejsze, rozsądne pieniądze. Na dodatek, od chwili narodzin pierwszej generacji, w 1996 roku, każda kolejna Octavia jest większa od kompaktowych konkurentów, więc lepiej niż oni spisuje się jako samochód rodzinny. To może być jednak pewnym ograniczeniem, bo młodzi-dynamiczni oraz panowie biznesmeni na Skodę raczej się nie skuszą. Ale większości kierowców spodoba się, że wierna swojej tradycji Skoda Octavia numer trzy rozmiarem bije na głowę konkurentów. Od nowego VW Golfa (na którego płycie podłogowej została skonstruowana) jest dłuższa aż o 40 cm, do VW Passata brakuje jej zaś tylko 11 cm. Znakiem firmowym Octavii jest duże wnętrze, w nowym modelu znowu większe niż np. w Golfie. Z tyłu możesz rozsiąść się bardzo wygodnie, ze zmieszczeniem stóp i kolan problemu mieć nie będziesz - tu, w porównaniu z poprzednią Octavią, jest o 30 mm więcej przestrzeni. Bagażnik – oczywiście największy w klasie, choć do końca nie wiadomo w której, bo trudno rozstrzygnąć czy nowa Octavia to jeszcze kompakt, czy już auto klasy średniej. Tak czy owak, 590 l to pojemność imponująca. W nowej Skodzie przewieziesz też narty lub inny długi przedmiot (do 2,4 m), bo złożyć można nie tylko oparcie tylnej kanapy, ale i fotela pasażera z przodu.

DOBRZE WYPOSAŻONA

Ale nowa Octavia to nie wydmuszka epatująca tylko rozmiarem. Ma bogate wyposażenie, chociaż nie wykraczające poza zestaw dostępny u konkurentów. Możesz zamówić wersję z dziewięcioma poduszkami powietrznymi (po raz pierwszy z chroniącą kolana oraz z bocznymi z tyłu), do dyspozycji są asystent utrzymywania toru jazdy, system awaryjnego hamowania, czujnik rozpoznający zmęczenie kierowcy i inne systemy bezpieczeństwa. Powiew nowości poczujesz już w chwili uruchamiania silnika, bo robi się to nie jak dotąd kluczykiem, lecz wciskając przycisk start/stop. Ale klasyka nie poszła w odstawkę – ucieszył nas widok tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego, zamiast coraz częściej spotykanego przycisku.

SKODA OCTAVIA 1.2 TSI

SKODA OCTAVIA 1.2 TSI

Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciKia Cee’d, VW Golf
Silnikbenzynowy, R4, 1.2
Moc maks./przy obrotach86 KM/4800 obr/min
0–100 km/hb.d.
Prędkość maksymalnab.d.
Zużycie paliwa5,2 l/100 km
Emisja CO2b.d.
Silnik i przeniesienie napędupojemność skokowa 1197cm3, maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4659 x 1814 x 1461 mm, rozstaw osi 2680 mm, masa własna b.d., pojemność bagażnika 590/1580 litrów.

LEPSZE SILNIKI

Należąca do koncernu VW Skoda bierze od niego, co najlepsze. Nowa Octavia korzysta z najnowszej generacji silników TSI z doładowaniem i TDI z wtryskiem common-rail. Wprawdzie mają one taką samą pojemność jak jednostki w modelu poprzedniej generacji, ale żeby dopasować je do wymogów konstrukcyjnych wspólnych dla kilku modeli (VW Golf, Audi A3, Seat Leon), zostały bardzo mocno zmodernizowane. Moc trzech jednostek benzynowych o pojemności 1,2, 1,4 i 1,8 l wynosi 86, 140 i 180 KM, diesle 1.6 i 2.0 uzyskują 105 i 150 KM. Najmniej pali oczywiście wysokoprężny silnik 1.6 – 3,8 l/100 km. Jednak rekord w tej dziedzinie ma należeć do Octavii 1.6 TDI w wersji GreenLine, zużywającej tylko 3,4 litra oleju napędowego na 100 km. Z wyjątkiem podstawowych, wszystkie wersje silnikowe można zamówić jako Green-tec z systemem start/stop, odłączającym silnik podczas postoju np. na światłach, oraz z systemem rekuperacji, czyli odzyskiwania energii powstającej podczas hamowania – jedno i drugie ma ograniczyć spalanie. Dla lubiących mieszać biegami Skoda przygotowała mechaniczne skrzynie o sześciu przełożeniach, dla wygodnickich przewidziano automatyczne skrzynie biegów z dwoma sprzęgłami. Dopiero w marcu Skoda poda ceny i wersje wyposażenia przewidziane na polski rynek. W Niemczech podstawowa Octavia jest lepiej wyposażona i tańsza od poprzedniego modelu. Gdyby tak miało być i u nas, podstawowy model kosztowałby około 56 tysięcy złotych. 

- Miło mieć auto nie tylko dobre, ale i ładne – nowa Octavia to zapewnia, stara mocno się opatrzyła.
- Możesz skorzystać z nowocześniejszych i oszczędniejszych silników oraz bogatszego wyposażenia.
- Jeśli cena nie będzie wyższa niż starej Octavii, lepiej kupić nowszy model, by kiedyś lepiej go sprzedać.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jest ładna, trzeba przyznać.
    twojaelka, 2013-02-11 08:07:24
  • avatar
    zgłoś
    Ja miałem na myśli podstawę, natomiast jeżeli oczekujesz od swojego nowego auta takich elementów jakie wymieniłeś - oferta Octy jest całkiem szeroka. :)
    ~Samuraj, 2013-02-04 19:39:38
  • avatar
    zgłoś
    Tego czego nie mam w obecnym samochodzie, a w nowym już chcę mieć. I nie od podstawy tylko od topowej wersji za 100 tys. zł. Nawet Hyundai i30 Premium ma bogatsze wyposażenie.
    rzęsor, 2013-02-04 14:35:55
  • avatar
    zgłoś
     skóry, nawigacji, ACC, biksenonów, LEDów Czego Ty wymagasz od podstawy?!
    ~Samuraj, 2013-02-03 19:42:03
  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie ten design wymaga jednak pewnego przyzwyczajenia - maksymalne (rzekłbyś: do bólu) uproszczenie cech charaktycznych stylu Skody (grill, lampy) co prawda odcina się od szermierki Seata, wyrazistości VW i "takiego trochę blichtru" Audi, ale mam nieodparte wrażenie, że Skoda straciła pewną wartość dodaną. Dlatego chwilę zaczekam, żeby się w tym połapać i ostatecznie ocenić popisy Pana Kabana (nie mylić z CopaCabaną)
    airmatic, 2013-02-03 17:29:10
  • avatar
    zgłoś
    Tak czy siak, ktoś kto teraz ma kilkuletnią Octavię II 1.6 TDI raczej nie będzie zainteresowany nową Octavią III w słabej wersji, a na mocną może go zwyczajnie nie stać.
    rzęsor, 2013-02-02 23:13:02
  • avatar
    zgłoś
    No właśnie, RZĘS, wyrażałbyś się precyzyjnie :)
    airmatic, 2013-02-02 23:04:27
  • avatar
    zgłoś
    O Climatronic mi chodzi. Najtańsza wersja jaka by mi pasowała to 2.0 TDI Elegance, a i tak jeszcze trzeba dopłacać, za to co w Civic 2.2 i-DTEC Exclusive czy Auris 2.0 D4D Prestige jest w standardzie.
    rzęsor, 2013-02-02 22:59:57
  • avatar
    zgłoś
    podstawa nie ma Climatica w serii?
    esper, 2013-02-02 22:53:36
  • avatar
    zgłoś
    Zwróć uwagę na fakt, że już wersja podstawowa jest przyzwoicie wyposażona.Niespecjalnie, bo nie ma nawet klimy, skóry, nawigacji, ACC, biksenonów, LEDów.Już nie mówiąc o silniku 1.2 86 KM. rzęsor, mam tu przed sobą taką gazetę za 8,60 ZŁ (podobno nie ma takiej waluty "ZŁ" tylko jest "PLN" :) ) i w tej gazecie na stronie 120-tej stoi, że liderem sprzedaży samochodów kompaktowych jest Skoda Octavia 1.6 Tour, obok w rankingu aut najmniejszych i małych na pozycji nr 1 widnieje Skoda Fabia 1.2 Acitve. Wśród vanów (to już strona 121) na przyzwoitym drugim miejscu jest Skoda Roomster 1.4 Ambition. Wspomniane przez Ciebie pojazdy - Opel Astra 1.6 Classic zacne drugie miejsce wśród kompaktów no i ok, ale jednak drugie za Octavią, i30 jest 6-ty, a Cruze brak w dziesiątce. Wolumen sprzedaży być może maleje, ale maleje wszystkim, bo ludzie kupują mniej samochodów, a nie mniej Skód. No chyba, że firma Drzewieckiego ma dane z sufitu... :)Tyle, że Tour już nie jest produkowany. Octavia zanotowała spadek z 1600 do 800 sztuk miesięcznie, a Fabia z 1000 do 600, wiięc w przyszłym roku trudno będzie utrzymać Skodzie pierwsze miejsce.Nie wszystkim maleje bo np. VW, Hyundai, Kia, Honda, Volvo, Audi, BMW, Mercedes zwiększyły sprzedaż.
    rzęsor, 2013-02-02 22:48:58
  • avatar
    zgłoś
    Ceny Octavii III na pewno im nie pomogą. Zwróć uwagę na fakt, że już wersja podstawowa jest przyzwoicie wyposażona.
    ~Samuraj, 2013-02-02 21:43:13
  • avatar
    zgłoś
    rzęsor, mam tu przed sobą taką gazetę za 8,60 ZŁ (podobno nie ma takiej waluty "ZŁ" tylko jest "PLN" :) ) i w tej gazecie na stronie 120-tej stoi, że liderem sprzedaży samochodów kompaktowych jest Skoda Octavia 1.6 Tour, obok w rankingu aut najmniejszych i małych na pozycji nr 1 widnieje Skoda Fabia 1.2 Acitve. Wśród vanów (to już strona 121) na przyzwoitym drugim miejscu jest Skoda Roomster 1.4 Ambition. Wspomniane przez Ciebie pojazdy - Opel Astra 1.6 Classic zacne drugie miejsce wśród kompaktów no i ok, ale jednak drugie za Octavią, i30 jest 6-ty, a Cruze brak w dziesiątce. Wolumen sprzedaży być może maleje, ale maleje wszystkim, bo ludzie kupują mniej samochodów, a nie mniej Skód. No chyba, że firma Drzewieckiego ma dane z sufitu... :)
    eri, 2013-02-02 21:01:42
  • avatar
    zgłoś
    Wypasione Skody sprzedają się w całej Europie i poza nią, bo ta marka żyje... z pewnością nie "potencjałem" naszego rynku, choć i tu schodzi jak świeże buły. Akurat w zeszłym roku na naszym rynku Octavia zanotowała 50 procentowy spadek sprzedaży, Fabia 40 procentowy, a Rapid okazał się rynkową klapą. Wyraźnie widać, że mają kryzys sprzedaży, a ich dotychczasowi klienci coraz częściej wybierają Astry, Ceed, i30 albo Cruze. Ceny Octavii III na pewno im nie pomogą.http://aktualnosci.auto-swiat.pl/1-nowa-skoda-octavia-iii-za-595-tys-zl
    rzęsor, 2013-02-02 10:14:13
  • avatar
    zgłoś
    Tak się zastanawiam, czy nam z ciemnej d..y motoryzacyjnego zaścianka niemocy wypada wylewać żale nad Skodą, którą widziałem jeżdżącą po obu stronach Atlantyku? Zasadniczo skrtykować to ja (my) umiem(y) każdy samochód, bo przy okazji mam(y) ten komfort, że żadnego z nich nie produkujemy jako naszego wyrobu z krajową marką, a Ci śmiesznie gadający ludzie zza południowej granicy coś jednak mają. Skoda jest na ulicach, ale Skoda jest też w sporcie i co ciekawe ujeżdżają ją wszyscy, a nie tylko czescy kierowcy i do tego jeszcze robią duże wyniki. Słoma z butów? Wypasione Skody sprzedają się w całej Europie i poza nią, bo ta marka żyje... z pewnością nie "potencjałem" naszego rynku, choć i tu schodzi jak świeże buły.
    eri, 2013-02-01 21:36:59
  • avatar
    zgłoś
    Aj tam słoma... Samochód dla dobrze zarabiających w mniejszych miastach vel dla nieźle zarabiających w większych
    airmatic, 2013-02-01 20:27:41
  • avatar
    zgłoś
    Słoma z butów to u tych co kupią podstawowe wersje bez wyposażenia.
    rzęsor, 2013-02-01 14:57:31
  • avatar
    zgłoś
    A w dwóch słowach to po prostu takich dopasanych Skód się nie sprzeda wiele.Nie o to chodzi w klasie kompaktów aby je naszpikować bajerami bo to się mija z celem.Albo nas stać na prestiż albo nie.Część. malutka część klientów będzie się oczywiście chciała poczuć luksusowo w wszędobylskiej Octavii ale to ich broszka na co wydają pieniądze - słoma z butów zawsze wyjdzie.
    Kaeres, 2013-02-01 13:27:51
  • avatar
    zgłoś
    Jednym słowem budżetowa Skoda przestaje być taka budżetowa ... . :)
    ~Samuraj, 2013-01-30 19:45:15
  • avatar
    zgłoś
    Już widzę jak przeciętny Kowalski dopłaci 10 tys. zł na te dodatkowe czujniki, asystenty i radar ;) Albo 8 tys. zł za tą nawigację z dużym dotykowym ekranem.
    rzęsor, 2013-01-30 13:28:39
  • avatar
    zgłoś
    Wiele o nowej Octavi można powiedzieć łącznie z tym, że w kwestii technologii i wyposażenia to wszystko już było.Ale marketingowo trzeba przyznać, że target będzie wniebowzięty - czujnik zmęczenia, sam hamuje, sam kieruje.Kapelusz oszaleje od tych nowinek technicznych, a do salonu innego producenta nawet nie zajrzy.Niemniej O3 wydaje się bardzo dopracowana, idzie wyznaczonymi standardami całego VAG.Małe kroczki ale nie za wielkie aby kolejne generacje miały jeszcze trochę luzu.
    Kaeres, 2013-01-30 09:30:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij