Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Nowa i-era

Hyundai zaczyna nowy rozdział - nowym kompaktem, nowym nazewnictwem i otwarciem na europejski gust.

2007-05-11

Hyundai i30 - brat bliźniak Kii Cee'd - zrywa z dotychczasową nomenklaturą. Od teraz wszystkie, debiutujące w Europie nowe modele będą nosiły oznaczenie i-numeryczne. Dla najmniejszego auta, z segmentu A, zarezerwowano symbol "i10", natomiast największa limuzyna zostanie w przyszłości opatrzona identyfikatorem "i50".

Sześć silników (po trzy benzynowe i Diesla), dwie skrzynie biegów (5- lub 6- biegowa mechaniczna i 4-stopniowa automatyczna) i cztery wersje wyposażenia do wyboru tworzą w wypadku i30 niezwykle bogatą jak na Hyundaia ofertę modeli. Obok seryjnego ABS-u oraz kompletu poduszek powietrznych (czołowych, bocznych i kurtynowych) dostępny będzie system ESP, oferowany seryjnie do najdroż- szych wersji lub za dopłatą do wszystkich pozostałych. Do wyposażenia dodatkowego i30 należą m.in. automatyczna klimatyzacja, czujniki ciśnienia powietrza w oponach, elektrycznie sterowane okno dachowe i nawigacja satelitarna. Seryjnie montowany, zintegrowany z konsolą środkową system audio przystosowano do odczytu płyt CD i plików MP3, ale i wyposa- żono w gniazda USB i AUX, umożliwiające podłączenie dodatkowych urządzeń.


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowy, pięciodrzwiowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4245 x 1765 x 1480 mm, rozstaw osi 2650 mm, masa własna 1193-1293 kg, dopuszczalne obciążenie 527/427 kg, pojemność bagażnika 340/1250 litrów.
SilnikRzędowy, czterocylindrowy, z wielopunktowym wtryskiem benzyny, DOHC, 4 zawory na cylinder, zmienne czasy faz rozrządu; pojemność skokowa 1396 cm3, moc 80 kW (109 KM) przy 6200 obr/min, maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 5000 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-130 km/h 19,8 s Prędkość maksymalna 187 km/h
CenaHyundai i30 1.4 jeszcze nie ustalona

Spośród odmian silnikowych, dostępnych podczas przedpremierowych jazd testowych Hyundaiem i30, najlepsze wrażenie sprawiała... 1,4-litrowa, benzynowa o mocy niecałych 110 KM. Oczywiście, pozostałe odmiany - z wyjątkiem najsłabszego silnika Diesla - przyspieszają nieco sprawniej i są o kilka km/h szybsze, ale to właśnie podstawowa jednostka napędowa zapewnia Hyundaiowi i30 najlepszy balans między osiągami a zachowaniem na drodze i łatwością w prowadzeniu.

Lekki przód Hyundaia i30 sprawia, że samochód - wyposażony w bezpośredni układ kierowniczy - posłusznie wykonuje polecenia wydawane kierownicą i nie wykazuje nadmiernej podsterowności. Pozostałe, znacznie cięższe wersje silnikowe nie prowadzą się już tak lekko, łatwo i przyjemnie.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Hyundai

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 67 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Hyundai zaczyna nowy rozdział - nowym kompaktem, nowym nazewnictwem i otwarciem na europejski gust.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij