Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Nowa zabawka

Chłopcy uwielbiają nowe zabawki, zwłaszcza samochodziki. Jedynie z wiekiem i w miarę wzrostu zarobków chcą, by te samochodziki były coraz większe. Nowy Mitsubishi Outlander to duża zabawka.

2007-01-24
Mitsubishi Outlander Całkowicie nowe wnętrze prezentuje się okazale. Dłuższe o 10 cm niż u poprzednika nadwozie może pomieścić siedmiu pasażerów.

Nic się tak szybko nie nudzi jak zabawki. Mitsubishi - wielki globalny producent dużych zabawek - wie o tym doskonale. Gdy zaś na rynku jest odpowiednie zainteresowanie, trzeba zaproponować coś nowego. Wjeżdżający właśnie do salonów odmieniony Outlander to auto nie tylko do zabawy, ale całkiem serio. Z pochodzenia jest SUV- -em, a więc nie w pełni rasową krzyżówką osobówki z terenówką. Ale obie role spełnia zupełnie przyzwoicie. Komfort daje całkiem osobowy (auto ma w pełni niezależne zawieszenie wszystkich kół - mocowane do nowej, globalnej platformy podwoziowej), a niezły napęd czterech kół pozwala może nie na himalajskie wspinaczki, ale ciekawe wyprawy rekreacyjne. (Oczywiście, do codziennej jazdy bulwarowej można stosować napęd 2WD.) Auto jest naprawdę uniwersalne - z pozoru 5-osobowe, ma w bagażniku tajemniczy guzik pozwalający złożyć tylne siedzenia (elektrycznie!) albo też odwrotnie, zrobić z Outlandera 7-osobowy autobusik ("wyskakujące" siedzenia z podłogi bagażnika). To poważne zalety w tej klasie samochodów "wycieczkowych". A rynek SUV-ów wydaje się ogromny.


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięcio- lub siedmiomiejscowy SUV, dług. x szer. x wys. 4640 x 1800 x 1680 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1655 kg, dopuszczalna masa całkowita 2360 kg.
SilnikWysokoprężny, czterocylindrowy, rzędowy, poj.skok. 1968 cm3, moc 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr/min. Napęd na cztery koła, sześciobiegowa skrzynia mechaniczna.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s, prędkość maksymalna 187 km/h, średnie zużycie paliwa 6,7 l/100 km
CenaMitsubishi Outlander 2.0 DiD Invite 109 990 zł

W ramach globalizacji auto nie tylko powstało na bazie międzynarodowej platformy, ale w myśl tej idei ma też globalny, pochodzący od VW silnik. Jest to dwulitrowy, 16-zaworowy turbodiesel o mocy 140 KM. Na asfalt jest to motor wystarczający, ale niezapewniający oszałamiających przyspieszeń (dostarczany jest z 6-biegową, mechaniczną skrzynią biegów). W terenie, dzięki napędowi 4x4 i świetnej elektronice, auto "daje radę", ale dzieje się to powoli (niedługo będą mocniejsze silniki) i wymaga używania niskich biegów. Cóż, taka uroda SUV-ów. Natomiast uroda całości prezentuje się nieźle - auto jest ładne i zgrabne, w środku trochę za bardzo plastikowe (twarda deska rozdzielcza), ale dobrze wyposażone - dużo elektroniki, dobry system audio (Rockford), a nawet... telewizor (DVD) w dachu. By podkreślić nie do końca prawdziwy sportowowy charakter Outlandera, deskę rozdzielczą urządzono w bardzo motocyklowym stylu. Detale są dwukolorowe, a całkiem nieźle prezentują się "plastikowe elementy stalowe".

W sumie, Outlander to nie pogromca pustyni, ale precyzyjna odpowiedź na potrzeby rynku. Na dużym zaś rynku SUV-ów jest potrzebna właśnie taka nowa, duża zabawka.

Tekst: Julian Obrocki
Zdjęcia: autor i Mitsubishi

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Chłopcy uwielbiają nowe zabawki, zwłaszcza samochodziki. Jedynie z wiekiem i w miarę wzrostu zarobków chcą, by te samochodziki były coraz większe. Nowy Mitsubishi Outlander to duża zabawka.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij