Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe spojrzenie na małe auto – wersje wyposażeniowe

Citigo jest wyjątkowe. W jego przypadku pojęcie downsizingu odnosi się nie tylko do silnika, ale i do projektu całego modelu. Małe gabaryty i ogromne możliwości to efekt zastosowania zasady "Skoda - przemyślane rozwiązania".

2012-05-16
Skoda Citigo Mimo krótkiego nadwozia (3563 mm), rozstaw osi Citigo wynosi aż 2420 mm – tylko o 31 mm mniej niż w większej od niego Fabii.

Najmniejsza Skoda może spodobać się już na pierwszy rzut oka. Citigo ma kompaktową bryłę o znakomitych proporcjach, z maksymalnie skróconymi przednim oraz tylnym zwisem i jednocześnie z ogromnym rozstawem osi. Dzięki temu przestronnością wnętrza dorównuje samochodom o jeden rozmiar większym.

Można wybierać pomiędzy dwiema wersjami nadwoziowymi - 3- i 5-drzwiową, czterema liniami wyposażenia, dwoma silnikami benzynowymi o identycznej pojemności i o mocy 60 lub 75 KM.

Decydują oczywiście indywidualne potrzeby, ale najbardziej rozsądnym wyborem jest odmiana 3-drzwiowa ze słabszym silnikiem i z wyposażeniem Ambition. Oferuje najlepszy stosunek ceny, jakości i wyposażenia. Realne zużycie paliwa na trasie wynosi poniżej 4 l/100 km. W mieście nietrudno zmieścić się poniżej 5,5 l/100 km. Średnio wynosi ono 4,5 l/100 km. Przy obecnych cenach paliw jazda Skodą Citigo może się okazać nawet tańsza niż autem z dieslem. Dzięki niewielkiej pojemności silnik Citigo błyskawicznie osiąga temperaturę roboczą. Mała pojemność to także gwarancja niskich opłat za ubezpieczenie OC oraz niskich ogólnych kosztów eksploatacji.

Optymalnie dobrana siła elektrohydraulicznego wspomagania kierownicy sprawia, że układ kierowniczy pracuje z zaskakującą precyzją. Kompaktowe wymiary i nieduży promień skrętu to sprzymierzeńcy kierowcy podczas parkowania.

Wspomniany wcześniej duży rozstaw osi ma kolosalny wpływ na komfort jazdy. Citigo niemal całkowicie wolne jest od charakterystycznego dla małych aut kołysania się na poprzecznych nierównościach. Konstruktorzy zawieszenia osiągnęli idealny kompromis pomiędzy sztywnością a komfortem. Wszystko to sprawia, że prowadzenie Citigo to przyjemność. Choć auto stworzone zostało z myślą o miastach i aglomeracjach, nie boi się także dalszych wypraw. Dłuższym podróżom sprzyjają bardzo wygodna pozycja za kierownicą i fotele o dużych możliwościach regulacji.

Wyposażenie opcjonalne może obejmować m.in. nawigację, panoramiczny, otwierany dach, podgrzewane fotele, tempomat czy system City Safe Drive (samoczynne awaryjne hamowanie ).

EASY
DLA NIEWYMAGAJĄCYCH
CENA: OD 28 990 ZŁ

W przypadku podstawowej wersji - Easy - jest się w zasadzie pozbawionym wyboru. Trzydrzwiowe nadwozie, stalowe obręcze kół, podstawowa jednostka napędowa o mocy 60 KM. Kolor nadwozia - biały lub czerwony. Skoda dba jednak o bezpieczeństwo czynne i bierne, dlatego każde Citigo posiada systemy ABS i ESP, wspomagania awaryjnego hamowania, a także cztery poduszki powietrzne (przednie oraz boczne, chroniące również głowę). W ramach dodatkowego wyposażenia można dokupić wyłącznik poduszki powietrznej pasażera i koło zapasowe.

ACTIVE
KOMFORT W ZASIĘGU RĘKI
CENA: OD 30 290 ZŁ

Wersja Active nie ogranicza. Auto można skonfigurować po swojemu - zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i o wyposażenie. W standardzie jest wspomaganie kierownicy, centralny zamek sterowany drogą radiową, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz regulacja wysokości fotela kierowcy. W Citigo nie pozostaniesz niezauważony, ponieważ auto ma do dyspozycji dwutonowy sygnał dźwiękowy, który potrafi przekrzyczeć miejski harmider. Możesz wybierać pomiędzy nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym. Masz też wpływ na to, ile koni mechanicznych będzie rozpędzać Twój pojazd - 60 lub 75. W przypadku wyboru wersji 3-drzwiowej, za 1999 złotych można dokupić manualną klimatyzację; do auta 5-drzwiowego dopłata wynosi 3500 zł. Samochód jest dostosowany do montażu dowolnego radioodtwarzacza. Podobnie jak w wypadku wersji Easy, lusterka zewnętrzne nie są lakierowane w kolorze nadwozia.

AMBITION
NAJBARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONA
CENA: OD 33 590 ZŁ
Jeśli klimatyzacja jest dla Ciebie priorytetem, dobrze trafiłeś. O dobre samopoczucie kierowcy wersji Ambition dba też radioodtwarzacz CD (odtwarzający także muzykę w formacie MP3), który ma dodatkowe wyjście do podłączenia urządzeń zewnętrznych. Citigo w tej wersji ma asymetrycznie składane oparcie tylnej kanapy, co w przypadku małych miejskich aut ma niebagatelne znaczenie, zwłaszcza jeśli przesadzisz z zakupami. Na co dzień przydają się także zamykany schowek w desce rozdzielczej oraz komputer pokładowy, który podpowie czy paliwa w zbiorniku wystarczy, by osiągnąć cel podróży. W wersji Ambition zestaw wskaźników, oprócz prędkościomierza, posiada obrotomierz i analogowy wskaźnik poziomu paliwa. Z zewnątrz rozpoznasz ją po lakierowanych lusterkach i klamkach oraz po chromowanej ramce wokół osłony chłodnicy.

ELEGANCE
LUKSUS W WERSJI MINI
CENA: OD 37 590 ZŁ

Wersja topowa to Elegance. Auto "stoi" na aluminiowych obręczach kół. O lepszą widoczność we mgle troszczą się reflektory przeciwmgłowe. Cofanie ułatwiają czujniki parkowania, a lusterka (także przydatne podczas manewrowania) są elektrycznie podgrzewane i regulowane. Wewnątrz uwagę zwracają trójramienna kierownica obszyta skórą oraz chromowane klamki drzwi. Oczywiście w wyposażeniu jest wszystko to, co posiadają wersje o niższym standardzie. Podobnie jak w Citigo Ambition, tapicerka foteli oraz deska rozdzielcza mogą być dwubarwne.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 44 470 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Segment A nie ma kusić jakością, a że ceny wypasionych wersji (które i tak mało kto kupuje) wchodzą do grona hatchbacków - takie życie.
    ~Samuraj, 2012-05-21 17:36:44
  • avatar
    zgłoś
    Stąd, że te małe samochody kosztują już koło 50 tys. zł czyli tyle co i30.
    rzęsor, 2012-05-21 14:23:14
  • avatar
    zgłoś
    Segment A nigdy nie słynął ze znakomitej jakości, więc skąd nagle takie wymagania?
    ~Samuraj, 2012-05-21 00:35:00
  • avatar
    zgłoś
    Jakości na poziomie Toyoty iQ.
    rzęsor, 2012-05-20 18:23:23
  • avatar
    zgłoś
    Pod jakim względem tandetne i czego byś się spodziewał po segmencie A?
    ~Samuraj, 2012-05-20 01:34:57
  • avatar
    zgłoś
    Wyjątkowe to jest Mini, a Citigo raczej tandetne.
    rzęsor, 2012-05-19 15:18:39
  • avatar
    zgłoś
    Citigo jest wyjątkowe. W jego przypadku pojęcie downsizingu odnosi się nie tylko do silnika, ale i do projektu całego modelu. Małe gabaryty i ogromne możliwości to efekt zastosowania zasady „Skoda - przemyślane rozwiązania".
    auto motor i sport, 2012-05-18 11:24:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij