Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Nowo narodzony - Fiat Abarth

Gdy kilka lat temu Fiat złożył do grobu legendarną markę Abarth, świat nie krył zdumienia. I rynek wygrał. Abarth w kubraczku Punto znowu zjawił się na salonach.

2008-01-15
Fiat Abarth Nie sztuka zrobić błąd. Sztuka się do tego przyznać. Brawo dla Fiata za posypanie głowy popiołem i przywrócenie do życia Abartha.

Nie sztuka zrobić błąd. Sztuka się do tego przyznać. Brawo dla Fiata za posypanie głowy popiołem i przywrócenie do życia Abartha. I to nie w postaci oferty breloczków i naklejek. Na szczeblu koncernu zapadła decyzja o reaktywacji Abartha - nie jako "wersji z nalepką" istniejących modeli, ale samodzielnej marki, równorzędnej z Alfą czy Maserati! I z własną fabryką w Melphi oraz niezależną siecią dealerską na całym świecie! (W Polsce już szuka się chętnych.) Marka Abarth będzie oficjalnym reprezentantem w światowym sporcie samochodowym wracającego do wyczynu koncernu Fiata.

Na razie modelem flagowym jest Punto Abarth, którego wersja superwyczynowa już wygrywa w rajdach (za kierownicą gwiazdy - Basso, Nawarra i Anton Alén, syn Markku Aléna, który budował legendę Abartha 30 lat temu), a wersja "dla ludzi" też jest już produkowana.

Gdy wsiadałem do niej na fabrycznym torze we Włoszech, czułem dziwne wzruszenie. Cały, tak przecież znaczący polski sport samochodowy lat 70. oparty był na szmuglowanej przez parę granic (sam pomagałem, na szczęście się przedawniło) technologii Abartha. Również agresywny skorpion Abartha (zachowano stare logo) patrzył na mnie życzliwie i pozwalał jeździć na maksa - do utraty tchu i do utraty opon.

Punto Abarth to prawdziwy skorpion - agresywny, zaczepny. Sportowe zawieszenie i sportowy silnik pozwalają na ostrą, ale pewną i stabilną jazdę. I nie ma się czemu dziwić - auto ma nie tylko abarthowską duszę, ale i prawdziwe abarthowskie "manele". Do wyboru są dwa (a właściwie jeden, ale w dwóch wykonaniach) silniki - na bazie fiatowskiej, benzynowej jednostki 1.4 uzyskano (z turbiną) 155 KM w wersji "podstawowej" i aż 180 KM w wersji "esseesse". Do tego oczywiście wyczynowe turbosprężarki, sześciobiegowa skrzynia, obniżone i "zrobione" zawieszenie, "duże hamulce" i cała lista mniejszych przeróbek. We wnętrzu też wszystko usportowiono, a z każdego kąta patrzy groźny, zmartwychwstały skorpion Abartha - bardzo żwawy,

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieTrzydrzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 4030 x 1687 x 1490 mm, rozstaw osi 2510 mm.
SilnikBenzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, 4 zawory na cylinder. Pojemność skokowa 1368 cm3, moc maksymalna 114 kW (155 KM) przy 5500 obr/min, maks. moment obrotowy 206 Nm przy 5000 obr/min (230 Nm przy 3000 obr/min w trybie Sport). Napęd na koła przednie. Skrzynia biegów mechaniczna 6-biegowa.
PodwozieHamulce przód/tył 305/264 mm. Felgi 7x17".
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s Prędkość maksymalna 208 km/h
CenaFiat Punto Abarth jeszcze nie ustalona

Tekst i zdjęcia: Julian Obrocki

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Na forum trudno Ci się będzie umówić. Myślę, że większe szanse będziesz miał, gdy zadzwonisz do dilera, a ich wykaz znajdziesz na oficjalnej stronie marki w Polsce - abarth.pl
    ~Prezes, 2008-12-20 02:26:28
  • avatar
    zgłoś
    chciałbym się przejechac tą 500tką, wiecie jak jest z jadami próbnymi ??
    ~kokoszko, 2008-12-12 20:23:24
  • avatar
    zgłoś
    Od kiedy Abarth oficjalnie pojawił się w Polsce wyszukałem trochę informacji na jego temat i jestem pod wrażeniem. To prawdziwa legenda wyścigów samochodowych. Niewątpliwie właścicieli aut z pod znaku skorpiona muszą być dumni ze swoich 4 kółek. Sama oferta na stronie abarth.pl wygląda na dobrze przygotowaną i choć nie zamierzałem zmieniać auta w najbliższym czasie to myślę teraz o tym coraz częściej.
    ~Ebenezer, 2008-12-11 23:54:30
  • avatar
    zgłoś
    prawdziwy z niego sportowiec, bardzo dobrze , że abarth się odrodził ta duża moc aż mnie przeraża chętnie bym wskoczył za kółko tego potwora i spróbował go ujażmic
    ~bujak, 2008-12-11 22:52:01
  • avatar
    zgłoś
    155 koni to tak na początek. Wersja z pakietem Esseesse tuningującym zawieszenie i silnik daje ci moc 180 koni. Masz w tym pakiecie wszytko od sportowego wtrysku paliwa po wzmocnione klocki hamulcowe. Naprawdę Abarth się przyłożył.
    ~cyceron, 2008-12-08 14:00:15
  • avatar
    zgłoś
    swietnie podrasowany, widac ze abarth zna sie na rzeczy , i ta piekielna moc 155 koni z silnika turbo w takim aucie, naprawde robi wrazenie. wrazenia z jazdy napewno swietne, nawet mozna juz zamowic swojego abartha, wystarczy wejsc na stronke
    ~michu, 2008-11-28 19:32:10
  • avatar
    zgłoś
    Wicie ze wszystkie modele Abartha maj 3 letnia gwaranacje bez limitu kilomterow? Bardzo mi sie podobaja takei sportowe samochody, a Abarth jest jeszcze z historia.
    ~szalan, 2008-11-24 14:53:54
  • avatar
    zgłoś
    oj fiat zawsze lubił grac na nerwach konkurencji i bardi dobrze, my na tym korzystamy, fajne te upusty u fiata, slyszalem ze nawet do 19 % mozna zaoszczedzic na modelu, musze zastanowic sie nad nowym bravo, jutro wybiore sie do salonu
    ~byku, 2008-10-23 23:48:00
  • avatar
    zgłoś
    Wyglada niezle tak samo jak Fiat 500.Kto nie był w salonie Fiata to podrzucam link do tańszych modeli z nowej oferty promocyjnej.
    ~figo, 2008-10-23 13:37:14
  • avatar
    zgłoś
    Gdy kilka lat temu Fiat złożył do grobu legendarną markę Abarth, świat nie krył zdumienia. I rynek wygrał. Abarth w kubraczku Punto znowu zjawił się na salonach.
    auto motor i sport, 2008-01-15 14:59:10
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij