Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Nowy Ford Fiesta – wady i zalety

W gorącej Hiszpanii mieliśmy okazję po raz pierwszy wsiąść za kierownicę całkiem nowego Forda Fiesty. Czym nas zaskoczył? Oto wady i zalety nowego modelu.

Nowy Ford Fiesta – wady i zalety Nowy Ford Fiesta – wady i zalety

Nowy Ford Fiesta nieco urósł, jest teraz dłuższy od poprzednika o 71 mm, ma większy rozstaw kół (o 30 mm z przodu i 10 mm z tyłu), większy o 4mm rozstaw osi, a w rezultacie o 16 mm więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Całkowicie zmienił się za to design – Fiesta straciła charakterystyczne dla siebie pionowe światła z tyłu, a cała karoseria jest teraz bardziej obła, mniej w niej ostrych krawędzi. Czy to dobrze, czy źle, oceńcie sami. Na żywo samochód prezentuje się bardzo elegancko, ale rządni fajerwerków mogą być zawiedzeni.

Całkowicie zmieniło się także wnętrze. Zamiast masy przycisków kierowca ma do dyspozycji teraz ekran dotykowy – w zależności od wersji może mieć różną wielkość, w topowej odmianie ma przekątną 8 cali – a przed jego oczami znajdują się znacznie bardziej czytelne zegary niż w poprzedniej generacji Fiesty.

Po dwóch dniach jazd samochodami w wersjach Titanium, ST Line i Vignale napędzanych silnikami 1.0 EcoBoost 140 KM i 1.5 TDCi 120 KM mamy kilka spostrzeżeń. Wrażenia z pierwszej jazdy znajdziecie w kolejnym wydaniu „amis”, natomiast teraz pokażemy Wam trzy elementy, które bardzo się nam spodobały oraz trzy które nie przypadły nam do gustu.

BP
Nowy Ford Fiesta – wady i zalety Nowy Ford Fiesta – wady i zalety

plus Zaleta 1 – prowadzenie

W budowie zawieszenia nie ma rewolucji – amortyzatory są nieco grubsze, a tuleje wahaczy mają lekko zmienioną budową – ale efekt jest piorunujący. Jednym zdaniem? W klasie samochodów miejskich nikt nie ma tak komfortowego zawieszenia jak Ford – Fiesta wręcz przepływa nad nierównościami. Jak na tę klasę aut – coś niesamowitego. No i ciągle jest to auto dające kierowcy masę frajdy z jazdy, bo świetnie trzyma się asfaltu i ma ultraprecyzyjny układ kierowniczy.

Nowy Ford Fiesta – wady i zalety Nowy Ford Fiesta – wady i zalety

minus Wada 1 – wykończenie wnętrza

Kokpit Forda Fiesty wygląda bardzo dobrze. Jest nowoczesny, nieprzeładowany przyciskami i bardzo logicznie rozplanowany. Niestety jedynie górna część deski rozdzielczej wykonana jest z miękkiego plastiku (w wersji Vignale materiałem przypominającym skórę), natomiast reszta pozostawia nieco do życzenia. Nie ma dramatu, ale po Fieście spodziewaliśmy się czegoś więcej. Może jakość poprawi się zanim auta trafią do klientów? Istnieje taka możliwość.

Nowy Ford Fiesta – wady i zalety Nowy Ford Fiesta – wady i zalety

plus Zaleta 2 – silnik 1.0 EcoBoost

Ford zapewnia, że to Fiesty z silnikiem 1.0 EcoBoost będą w Polsce najpopularniejsze. Jak spodziewamy się jednostkę wysokoprężną 1.5 TDCi wybiorą głównie firmy, a wolnossący silnik 1.1 trafi do oferty nieco później. Przeciwnicy downsizingu i tak nam nie uwierzą, ale silnik ten jest absolutnie wystarczający do napędzania Fiesty. Co więcej, wersja którą jeździliśmy miała 140 KM i pozwalała rozpędzić Fiestę do setki w 9 sekund, kręcąc się przy tym się ochoczo aż do 6800 obr/min. To ścisła czołówka wśród najlepszych trzycylindrowych silników na rynku.

Nowy Ford Fiesta – wady i zalety Nowy Ford Fiesta – wady i zalety

minus Wada 2 – ubogie wyposażenie

W ofercie znajdziemy pięć wersji wyposażenia Trend (44 900 zł), Sync Edition (47 000 zł), Titanium (52 150 zł) oraz usportowioną ST Line (55 850 zł) i elegancką Vignale (66 850 zł). A w zasadzie cztery, ponieważ Trend zdaje się być podstawową odmianą, na którą skuszą się głównie firmy kupujące auta dla przedstawicieli handlowych. W podstawowej ofercie nie jest oferowana klimatyzacja (tzn. na początku będzie, ale to oferta promocyjna), ani radioodtwarzacz (jedynie instalacja z 2 głośnikami), ani elektrycznie sterowane szyby z tyłu (są korbki).

Nowy Ford Fiesta – wady i zalety Nowy Ford Fiesta – wady i zalety

plus Zaleta 3 – system multimedialny

W topowej wersji 8-calowej wyświetlacz ma wysoką rozdzielczość, jest czuły na dotyk – a mimo to, że jego matryca jest błyszcząca – nie odbija się od niego światło, więc zawsze jest czytelny. Ma także funkcje pozwalające łączyć go ze smartfonem (Android Auto i Apple CarPlay), a także możliwość korzystania z zasobów internetu. Słowem jest to jeden z najlepszych systemów multimedialnych jakie znajdziecie w tej klasie aut. O ile nie najlepszy.

Nowy Ford Fiesta – wady i zalety Nowy Ford Fiesta – wady i zalety

minus Wada 3 – mało porywający design

Trudno znaleźć było trzecią wadę Fiesty – to świetny samochód, szczególnie dla kierowcy – dlatego będzie ona mocno subiektywna. Chodzi o wygląd. Poprzednia Fiesta miała klinowaty kształt, ostre krawędzie i pionowe światła z tyłu, natomiast nowa jest nieco zbyt obła i nudnawa. Poprzednik wyglądał bardziej rasowo. Subiektywnie, rzecz jasna.

Więcej o jeździe, przestrzeni, komforcie, spalaniu, wersjach wyposażenia – a także odmianach ST Line i Vignale – przeczytacie w kolejnym wydaniu magazynu „auto motor i sport”.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 950 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij