Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowy Nissan Pathfinder – uniwersalny

2010-07-05
Nissan, Pathfinder Grill i pokrywa silnika nieco inaczej wyprofilowane oraz bardziej zaokrąglony zderzak – z zewnątrz na pierwszy rzut oka zmiany są niedostrzegalne

Ma bogatsze wyposażenie, lepsze osiągi i potrzebuje mniej paliwa.

 

Jest bardziej cywilizowaną odmianą Patrola, doposażoną w gadżety z klasy wyższej kosztem nieco gorszych osiągów w terenie (brak blokad mostów napędowych). Ma niezależne zawieszenie, nadal jest oparty na ramie podłużnicowej. W terenie pomagają mu duży prześwit (od 216 do 233 mm), reduktor i blokada międzyosiowego sprzęgła oraz dobre kąty w podwoziu (natarcia 30°, zejścia 26° i rampowy 24°).

Na co dzień auto ma napędzaną tylną oś, w pozycji pokrętła "auto" w razie jej uślizgu elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe dołączy przód. W terenie sprzęgło można zablokować i dodatkowo aktywować reduktor. Na średnio trudny teren to wystarcza.

Zmiany z zewnątrz są niewielkie, wewnątrz poprawiono jakość montażu i materiałów, zmieniono tapicerkę i częściowo instrumentarium, zwiększono ilość schowków.

Rzecz najważniejsza to zmodyfikowany diesel 2.5 i nowy 3.0 dCi V6. W 2.5 dCi m.in. zwiększono ciśnienie wtrysku i poprawiono głowicę cylindrów oraz zmieniono sterowanie turbiną - maksymalne moc i moment obrotowy wzrosły do 190 KM i 450 Nm, przy zużyciu paliwa zmniejszonym o 1,3 l. Natomiast opracowany wspólnie z Renault silnik trzylitrowy jest całkiem nową konstrukcją. Jego blok wykonano z lekkiego i wytrzymałego stopu żelazowografitowego. Pomiędzy rozchylonymi o 65° rzędami cylindrów umieszczono dużą, pojedynczą turbosprężarkę. Układ commonrail firmy Bosch ma piezoelektryczne wtryskiwacze i dozuje paliwo pod ciśnieniem 1800 barów. Rozwija maksymalny moment obrotowy w zakresie 1700 do 2500 obr/min, przy czym 500 Nm jest dostępne od 1500 obr/min. Takie parametry gwarantują znakomite osiągi.

Pathfinder to terenówka, która nie boi się dróg, zapewnia duży komfort i dobre osiągi. Zawieszenie i niezły układ kierowniczy są równie pewne na prostej jak i w zakrętach, do precyzji prowadzenia trudno mieć zastrzeżenia. Obszerny, szybki na szosie, terenowy - wszystko w jednym, niestety nietanim samochodzie.

Tekst: Bogdan Czajkowski
amis 7/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Szybki i komfortowy na trasie. Poza drogami radzi sobie dobrze. Pojemny i dobrze wyposażony, a przy tym, jak na swoje gabaryty, dość oszczędny.
    auto motor i sport, 2010-07-06 14:15:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij