Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Obietnice – Seat Altea 2.0 TDI

Gdzie nie spojrzeć - coś obiecują. Rząd - dobrobyt, kościół - zbawienie, a Seat - sportowego ducha i oszczędność Altei 2.0 TDI ze zautomatyzowaną skrzynią biegów DSG.

2005-11-21
Seat Altea 2.0 TDI Chcącym nabyć Alteę 2.0 TDI, Seat obiecuje bardzo bogate wyposażenie seryjne, bowiem auto z tym silnikiem występuje tylko w topowej wersji Stylance.

Ma być sportowo, ma być inaczej, ma być oryginalnie - tak przed laty zarządził były szef koncernu Volkswagen, Ferdinand Piëch. I jest. Seat, nie zważając na poczynania konkurencji, nie walczy swym kompaktowym vanem o laury za przestronność, ale stawia na sport.

Wyposażając auto w dwulitrowego 16-zaworowego diesla obiecuje również oszczędność. Według producenta, auto spala średnio sześć litrów oleju napędowego na każde 100 km. Czy to aby nie obiecanka bez pokrycia, sprawdziłem pokonując dystans 30 km drogą pozamiejską, tyleż autostradą i o 10 km więcej w mieście. Altea zadowoliła się średnio 5,9 l paliwa na 100 km, ale tylko dlatego, że prawą stopę miałem "przepisowo lekką". Korzystanie z pełnych osiągów niewielkiego vana w trasie okupione jest zużyciem paliwa na poziomie 8,7 l/100 km. W mieście zaś, przy sprincie spod każdych świateł, może wzrosnąć nawet do 11 l/100 km.

Altea ze 140-konnym dieslem osiąga setkę po 9,8 s - o 0,1 s szybciej niż wersja ze zwykłą skrzynią mechaniczną. Znakomita przekładnia DSG (dopłata 5 tys. zł), zmienia biegi błyskawicznie. Dwa sprzęgła - jedno dla biegów nieparzystych i wstecznego, drugie dla przełożeń parzystych - są w ciągłej gotowości. W trybie normalnym (D), gdy lekko odpuścić gaz, automat bez ociągania się zmienia biegi, a jest ich 6, na jak najwyższy, by zaoszczędzić na paliwie. Zaś w trybie sport (S), przy odjęciu gazu, jeszcze kilka sekund jedzie się na tym samym biegu. Istnieje też tryb manualny. Przy tej całej technice, dziwi fakt, że ruszając, Seat przez dłuższą chwilę toczy się bezwładnie, by nagle z impetem wyrwać do przodu.

Dostrojone sztywno zawieszenie sprawia, że Altea zakręty pokonuje jak po sznurku. Jedynie przy wartościach granicznych przyczepności tył auta potrafi się lekko uślizgnąć. Lekko, bo nad wszystkim czuwa elektronika. Szesnastocalowe koła z szerokimi oponami o rozmiarze 205/55 są przyczyną innej przypadłości - niechęci do kolein. Komfort resorowania jest stosunkowo niski - ale wysokiego nikt nie obiecywał.

Chcącym nabyć Alteę 2.0 TDI, Seat obiecuje bardzo bogate wyposażenie seryjne, bowiem auto z tym silnikiem występuje tylko w topowej wersji Stylance.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szer. x wys. 4280 x 1768 x 1568 mm, rozstaw osi 2578 mm, ciężar własny 1465 kg. Pojemność bagażnika 409 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy 4-cylindrowy, 4 zawory na cylinder, poj. skok. 1968 cm3. maks. moc 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s Prędkość maksymalna 201 km/h Średnie zużycie paliwa 6,0 l/100 km
Cenawersja 2.0 TDI DSG 95 580 zł

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tym autkiem sie niejedzie bo to zamalo powiedziane tym autem sie lata takie jest uczucie.
    ~Dominik Ch., 2008-06-30 01:29:11
  • avatar
    zgłoś
    Gdzie nie spojrzeć - coś obiecują. Rząd - dobrobyt, kościół - zbawienie, a Seat - sportowego ducha i oszczędność Altei 2.0 TDI ze zautomatyzowaną skrzynią biegów DSG.
    auto motor i sport, 2008-02-04 16:11:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij