Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Opel Adam - mini od Opla

Prawdopodobieństwo, że na drodze spotkasz identycznego Opla Adama, co Twój, jest zaledwie o połowę większe od tego, że trafisz szóstkę w totka. To jest auto dla prawdziwych indywidualistów! 

2013-01-08
Opel Adam Bezdzietne mieszczuchy polubią brawurowo zaprojektowanego malucha

Dawno nie miałem takiego kłopotu z wyborem samochodu podczas pierwszych jazd testowych. Zwykle nie nastręczało mi to problemów, bo musiałem zdecydować się jedynie na wersję silnikową. Tymczasem na prezentacji Adama postawiono przede mną kilkadziesiąt różnych aut! I to nie różniących się tym, że jeden był szybkim gokartem, a drugi miał najsłabsze osiągi – każdy egzemplarz wyglądał inaczej. Co powiecie na wersję przypominającą kolorystycznie Abartha 500 – czarną z białymi i czerwonymi elementami? Tuż obok stał zaś bordowy Adam z kremowym wnętrzem, w którym plastiki na desce rodzielczej upstrzone były wzorami... motylków. Było też auto żółte z białym dachem, granatowe z agresywnie stylizowanymi felgami i wiele innych odmian.

 

Dzięki Oplowi Adamowi indywidualiści będą mogli pokazać światu swoją oryginalność

I właśnie o to chodziło Oplowi. Firma zaprojektowała samochód, którego właściciele będą się czuć wyjątkowo. Każdy z nich! Adam jest bowiem odpowiedzią na potrzeby młodych, którzy zniosą wszystko, poza tym, że ktoś wytknie im skłonność do naśladowania innych oraz brak własnego stylu. Także odpowiedzią konkurencji, która już dawno ów pęd ku oryginalności odkryła. Rynek małych aut lifestyle’owych urósł przez ostatnie 4 lata o blisko 40%, a tego typu modele – Mini, Citroën DS3 i Fiat 500 – radzą sobie na nim bardzo dobrze. Adam jest mały i poręczny w zakorkowanych miastach. Łatwo nim manewrować i parkować. Mankamentem jest jednak mała ilość miejsca we wnętrzu. Kiedy obok siebie usiądzie dwóch dorosłych, robi się naprawdę ciasno. Siedzenia są krótkie, a bagażnik ma wręcz mikroskopijną pojemność (170 l), zmieszczą się w nim maksymalnie dwie wypakowane torby. Za to auto zostało wykonane wzorowo. Materiały są pierwszorzędnej jakości. Nawet te elementy, które można wymieniać (a jest ich sporo), nie trzeszczą.

O opcjach wyposażenia można by napisać książkę. W ich gąszczu nietrudno się jednak połapać. Adama można zamówić w wersji Jam (wygląd „luzacki”), Glam (pastelowe barwy, wybitnie kobiece dodatki) i Slam (stylizacja usportowiona). Kolejny etap wyboru to żonglerka kolorami nadwozia (12) i dachu (również 12) oraz wzorami felg (31). Gdyby tego było komuś mało, może zacząć autorskie zabawy z naklejkami na nadwozie, aplikacjami na plastiki (gwiazdki, chmurki, muszki i dziesiątki innych), tapicerką i lusterkami. Zwieńczeniem może być decyzja o „zawieszeniu” gwiazd na podsufitce (czyli diodach LED) lub na szklanym dachu.

 

Dużo mniejszy wybór mają ci, dla których ważne jest to, co pod maską. Adam może mieć silnik 1.2 (70 KM) lub 1.4 w dwóch wersjach mocy (87 lub 100 KM); Opel zapowiada, że wkrótce pojawi się 1-litrowy. Nie wyklucza też sportowej wersji OPC. Nie będzie za to diesla. Maluch dostępny jest tylko z 5-biegową przekładnią mechaniczną (będzie też oferowana 6-biegowa). Do wyboru są za to wersje zawieszenia – komfort i sport. Wyposażone w to drugie auto prowadzi się pewniej w zakrętach.

MARCIN KLIMKOWSKI
redaktor „auto motor i sport"

Dobry Patent

Zanim zaczniesz konfigurację auta, zamów Intellilink - fantastyczny system integrujący multimedia ze smartfonem. 

Adam to nie zabawka, lecz solidna niemiecka technologia – mówią jego twórcy. Wyposażenie malucha obejmuje między innymi ES P, klimatyzację, światła z diodami LED, tempomat, asystenta parkowania, podgrzewaną kierownicę, czy system ostrzegania przed pojazdem znajdującym się w martwym polu. Wisienką na torcie jest Intellilink, który integruje nawigację, rozrywkę i audio ze smartfonami z systemami operacyjnymi iOS i Android. Po podłączeniu urządzenia wszystko, co w nim jest wyświetla się na siedmiocalowym ekranie, z którego obsługuje się poszczególne funkcje.

Na sukces Adama wpływ będzie miała cena. A ta zapewne nie będzie niska. Podstawowa wersja kosztuje w Niemczech 11 600 euro. Młodzi oryginałowie, szykujcie portfele. 

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Cenajeszcze nie ustalona
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4
Pojemność skokowa1398 cm3
Moc maksymalna87 KM
przy obrotach6000/min
Maksymalny moment obrotowy130 Nm
przy obrotach4000/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h12,5 s
Prędkość maksymalna176 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie5,1 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
NADWOZIE3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3698 x 1720 x 1484 mm, rozstaw osi 2311 mm, masa własna 1120 kg, pojemność bagażnika 170/484 l, pojemność zbiornika paliwa 38 l.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 51 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To jest raczej oczywiste, że będzie drogi (jak na lifestylowego mieszczucha).
    ~Samuraj, 2013-01-23 21:04:45
  • avatar
    zgłoś
    Przedostatenie zdanie tekstu jest tuta kluczowe.Wszystko zależy od ceny bo jeżeli w PL będzie Niemiecka to wyniki sprzedaży policzy 5 latek.
    Kaeres, 2013-01-23 12:35:41
  • avatar
    zgłoś
    Wersja OPC będzie pewnie miała piorunki na desce rozdzielczej.
    ~Samuraj, 2013-01-08 21:54:00
  • avatar
    zgłoś
    Prawdopodobieństwo, że na drodze spotkasz identycznego Opla Adama, co Twój, jest zaledwie o połowę większe od tego, że trafisz szóstkę w totka. Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-01-08 11:01:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij