Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4
BP BP

Opel Agila – Pokona Pandę?

Po nijakim, pudełkowatym, nudnym, wręcz słabym aucie, nadchodzi czas nowego, wesołego Opla Agili. Na rynku pojawi się latem.

Opel Agila Szykuje się mocny konkurent dla Fiata Pandy. Jeśli będzie miał rozsądną cenę – może zdetronizować „misia”.  

O wszystkim zadecyduje cena. W przypadku niewielkich aut właśnie ona przesądza o być lub nie być na rynku. A tutaj przypadek mamy wyjątkowy - Opel Agila to brat bliźniak Suzuki Splasha. Oba powstają w tej samej, węgierskiej fabryce Suzuki - i zdawałoby się, że poza drobnymi szczegółami w ogóle się od siebie nie różnią. A jednak!

Pierwsza rzecz z brzegu to bagażnik. Suzuki w rubryce pojemność podaje dwie wartości, zależne od wyposażenia. Są to 178 lub 202 litry. Opel idzie w zaparte, że wygospodarował dodatkowe 23 litry i że jego bagażnik mieści 225 litrów! Dziwne, bo po złożeniu tylnej kanapy (wszystko odbywa się tutaj tak samo sprawnie, jak w Splashu, a więc wystarcza jeden ruch ręki) miejsca jest już tyle samo.

Różnice na zewnątrz i wewnątrz można policzyć na palcach jednej ręki. "Kosmetyka" objawia się w innym kształcie lamp przednich, tylnych i zmienionych zderzakach. Gdyby zakleić znaczek marki na kierownicy, czapki z głów przed tym, kto odgadłby, w jakim samochodzie właśnie siedzi.

Układ jezdny, kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów oraz silniki - w obu autach są identyczne. Oplowi na pewno wyszło to na dobre, bo poprzednia Agila jeździła, delikatnie mówiąc, bardzo przeciętnie. Za to nowa prowadzi się pewnie, zwinnie i bezpiecznie. Ceną za to jest przeciętne tłumienie nierówności nawierzchni.

Świetne wrażenie sprawia 1,3-litrowy turbodiesel CDTI, dysponujący mocą 75 KM. Mimo że słabszy o 11 KM od swego benzynowego brata o zbliżonej pojemności, daje o wiele więcej frajdy z jazdy. Ma niezłą reakcję na gaz, przyzwoity "dół" i niewielkie zużycie paliwa.

Szykuje się mocny konkurent dla Fiata Pandy. Jeśli będzie miał rozsądną cenę - może zdetronizować "misia".

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Opel

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 3740 x 1680 x 1590 mm, rozstaw osi 2350 mm, poj. bagażnika 225 l.
SilnikRzędowy, czterocylindrowy turbodiesel. Poj. skokowa 1248 cm3, moc maks. 55 kW (75 KM) w zakresie 3500-4000 obr/min, maks. moment obrotowy 190 przy 2000 obr/min. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s Prędkość maksymalna 162 km/h Średnie zużycie paliwa 4,5 l/100 km
CenaOpel Agila 1.3 CDTi jeszcze nie ustalona
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Agila poziom heh,panda fajna ale Hp
    84styleFury, 2011-07-26 23:25:13
  • avatar
    zgłoś
    Tak.To nie jest zwykłe supermini,to już prawie Microvan.Może kosztować od 34 tysięcy.Ale może będzie coś mniejszego,opartego na concept carze Trixx
    ~Max, 2008-08-18 15:14:08
  • avatar
    zgłoś
    wydaję się że nie bedzie on tak tani jak panda.
    ~obserwator, 2008-04-08 08:38:24
  • avatar
    zgłoś
    Po nijakim, pudełkowatym, nudnym, wręcz słabym aucie, nadchodzi czas nowego, wesołego Opla Agili. Na rynku pojawi się latem.
    auto motor i sport, 2008-03-27 09:40:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij