Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Opel Agila – Pokona Pandę?

Po nijakim, pudełkowatym, nudnym, wręcz słabym aucie, nadchodzi czas nowego, wesołego Opla Agili. Na rynku pojawi się latem.

2008-03-27
Opel Agila Szykuje się mocny konkurent dla Fiata Pandy. Jeśli będzie miał rozsądną cenę – może zdetronizować „misia”.  

O wszystkim zadecyduje cena. W przypadku niewielkich aut właśnie ona przesądza o być lub nie być na rynku. A tutaj przypadek mamy wyjątkowy - Opel Agila to brat bliźniak Suzuki Splasha. Oba powstają w tej samej, węgierskiej fabryce Suzuki - i zdawałoby się, że poza drobnymi szczegółami w ogóle się od siebie nie różnią. A jednak!

Pierwsza rzecz z brzegu to bagażnik. Suzuki w rubryce pojemność podaje dwie wartości, zależne od wyposażenia. Są to 178 lub 202 litry. Opel idzie w zaparte, że wygospodarował dodatkowe 23 litry i że jego bagażnik mieści 225 litrów! Dziwne, bo po złożeniu tylnej kanapy (wszystko odbywa się tutaj tak samo sprawnie, jak w Splashu, a więc wystarcza jeden ruch ręki) miejsca jest już tyle samo.

Różnice na zewnątrz i wewnątrz można policzyć na palcach jednej ręki. "Kosmetyka" objawia się w innym kształcie lamp przednich, tylnych i zmienionych zderzakach. Gdyby zakleić znaczek marki na kierownicy, czapki z głów przed tym, kto odgadłby, w jakim samochodzie właśnie siedzi.

Układ jezdny, kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów oraz silniki - w obu autach są identyczne. Oplowi na pewno wyszło to na dobre, bo poprzednia Agila jeździła, delikatnie mówiąc, bardzo przeciętnie. Za to nowa prowadzi się pewnie, zwinnie i bezpiecznie. Ceną za to jest przeciętne tłumienie nierówności nawierzchni.

Świetne wrażenie sprawia 1,3-litrowy turbodiesel CDTI, dysponujący mocą 75 KM. Mimo że słabszy o 11 KM od swego benzynowego brata o zbliżonej pojemności, daje o wiele więcej frajdy z jazdy. Ma niezłą reakcję na gaz, przyzwoity "dół" i niewielkie zużycie paliwa.

Szykuje się mocny konkurent dla Fiata Pandy. Jeśli będzie miał rozsądną cenę - może zdetronizować "misia".

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Opel

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 3740 x 1680 x 1590 mm, rozstaw osi 2350 mm, poj. bagażnika 225 l.
SilnikRzędowy, czterocylindrowy turbodiesel. Poj. skokowa 1248 cm3, moc maks. 55 kW (75 KM) w zakresie 3500-4000 obr/min, maks. moment obrotowy 190 przy 2000 obr/min. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s Prędkość maksymalna 162 km/h Średnie zużycie paliwa 4,5 l/100 km
CenaOpel Agila 1.3 CDTi jeszcze nie ustalona
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 35 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Agila poziom heh,panda fajna ale Hp
    84styleFury, 2011-07-26 23:25:13
  • avatar
    zgłoś
    Tak.To nie jest zwykłe supermini,to już prawie Microvan.Może kosztować od 34 tysięcy.Ale może będzie coś mniejszego,opartego na concept carze Trixx
    ~Max, 2008-08-18 15:14:08
  • avatar
    zgłoś
    wydaję się że nie bedzie on tak tani jak panda.
    ~obserwator, 2008-04-08 08:38:24
  • avatar
    zgłoś
    Po nijakim, pudełkowatym, nudnym, wręcz słabym aucie, nadchodzi czas nowego, wesołego Opla Agili. Na rynku pojawi się latem.
    auto motor i sport, 2008-03-27 09:40:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij