Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Opel Astra Sports Tourer – niech żyje zgrabność!

Po Insignii kolej na Astrę - teraz ona pojawiła się w wersji kombi. Z zewnątrz jest większa i ładniejsza niż jej poprzednik Caravan, tylko przedział bagażowy trochę się skurczył.

2011-01-04
Opel, Astra, Sports Tourer Refl ektory biksenonowe AFL (dopłata 5200 zł) są bardzo efektywne w zakrętach

 

Astra Caravan odeszła, niech żyje Sports Tourer! Zniknęło pudełkowate nadwozie, pojawiło się opływowe, znacznie zgrabniejsze. I tylko - mimo że nowe kombi jest o 18 cm dłuższe niż poprzednik - pojemność bagażnika zmniejszyła się o 40 l. Jednak bez trudu pomieści on ekwipunek czteroosobowej rodziny. Chętnie przyjmie też długie przedmioty, bo oparcia tylnej kanapy po pociągnięciu uchwytu składają się na płasko, a pojemność bagażnika wzrasta wtedy do 1550 l, jego głębokość zaś do 1,85 m. W kabinie pasażerskiej też widać, że Astrę Sports Tourer stworzono jako rodzinny transportowiec - ma sensowne kieszenie w drzwiach, praktyczną półkę na środkowej konsoli i pojemny schowek przed pasażerem.

Dostępne za dopłatą tzw. ergonomiczne fotele świetnie przytrzymują ciała pasażerów o różnej posturze, a ponieważ nie są zbyt miękkie - pozwalają wygodnie podróżować na dalekie odległości. Podróżnymi nie wstrząsają nierówności drogi, co było powodem krytyki u poprzednika, który miał zbyt sztywne zawieszenie. Tym razem między komfortem i dynamiką udało się znaleźć kompromis. Wprawdzie nowa Astra kombi nadal ma z tyłu belkę skrętną, ale Opel ulepszył ją stosując mechanizm Watta, który usztywnia zawieszenie gdy na koła działają siły poprzeczne, czyli w zakrętach. Podczas jazdy na wprost mechanizm nie działa, a zawieszenie łagodnie tłumi nierówności.

 

OPEL ASTRA SPORTS TOURER 1.4 TURBO

OPEL ASTRA SPORTS TOURER 1.4 TURBO
Cena77 150 zł
KonkurenciVW Golf, Ford Focus
Silnikbenzynowy, R4, 1.4
Moc/przy obrotach140 KM/4900 obr/min
0–100 km/h10,5 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Zużycie paliwa6,1 l/100 km
Emisja CO2144 g/km
Silnikpojemność skokowa 1364 cm3, 200 Nm przy 1850 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4698 x 1819 x 1535 mm, rozstaw osi 2685 mm, masa własna 1393 kg, poj. bagażnika. 500/1550 l.

Wskaźniki na tablicy rozdzielczej są czytelne i klasycznie okrągłe, na konsoli środkowej - w wersjach z bogatszym wyposażeniem - mogą się pojawić dodatkowe przyciski. Nie upraszcza to obsługi różnych funkcji na upstrzonej guzikami konsoli. Tablica rozdzielcza sprawia jednak przyjemne wrażenie, także w ciemnościach, gdy podświetlone przyciski oraz specjalne światło we wnętrzu tworzą atmosferę elegancji. Z kolei bezpieczeństwu służy dostępna za dopłatą funkcja pozwalająca wyświetlać na szybie przed kierowcą znaki drogowe, które auto właśnie minęło na drodze.

Wszystkie jednostki benzynowe mają bezpośredni wtrysk paliwa, nie oferuje się natomiast przekładni z dwoma sprzęgłami. Opel stawia na silniki wolnossące, a mocniejsze odmiany 1.4 i 1.6 doładowuje turbosprężarką. I tak silnik 1.4 o mocy 140 KM i 200 Nm momentu obrotowego mimo pewnej ospałości podczas ruszania potrafi być całkiem dynamiczny. O czym można będzie się wkrótce przekonać, ponieważ Astrę Sports Tourer można już zamawiać w salonach dealerskich.

Tekst Jörn Thomas
amis 1/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ani trochę. Mnie się "ósemka" obłędnie podoba. To, co napisałem o przykładzie od Astry, odnosi się do dziewiątej generacji, której jak dotąd... "świat nie widział"
    airmatic, 2011-01-06 00:42:17
  • avatar
    zgłoś
    A masz coś do Hani?
    ~Samuraj, 2011-01-06 00:40:14
  • avatar
    zgłoś
    Wczoraj miałem okazję przepuścić jedną taką (wersja hatchback, kolor ciemny), kiedy to jej kierowca włączał się do ruchu. I powiem, że z wyglądu naprawdę jest ślicznym autem, które może co nieco powiedzieć choćby i stylistom Hondy o estetycznych kształtach. Zero futuryzmu, zero ciosanych kształtów z Vectry - oto recepta na zwracanie uwagi kierowców takich jak ja
    airmatic, 2011-01-06 00:36:17
  • avatar
    zgłoś
    Bo klienci wolą Golfa? Nie, a tak na poważnie, trójek jeździ całkiem sporo, a co będzie z czwartą generacją to musimy jeszcze poczekać. Obecna Astra, no nie oszukujmy się, kosztuje kawałek pieniądza, ale poczekamy co będzie za jakiś czas.
    ~Samuraj, 2011-01-05 19:31:06
  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie jednak nowy "Astrzak" to raczej żadna rewelacja. Walka o design to jeszcze nie wszystko - a kto wie, czy nudny "kanciasty" Opel nie cieszył się większym wzięciem za bardziej tradycyjne podejście. Ile sprzedało się Vectr, a ile Astry II? Nowe generacje zrobione "na okrągło" nie dotrzymują tempa. A ja nie rozumiem, dlaczego
    airmatic, 2011-01-04 23:14:24
  • avatar
    zgłoś
    Czyli co, w bogatszych wersjach mamy dodatkowe przyciski na konsoli? Bez sensu moim zdaniem. Za to gadżet ze znakami drogowymi świetny. Ogólnie nowa Astra świetnie wygląda, ale design odrobinę przyćmił praktyczność.
    ~Samuraj, 2011-01-04 18:26:26
  • avatar
    zgłoś
    Po Insignii kolej na Astrę - teraz ona pojawiła się w wersji kombi. Z zewnątrz jest większa i ładniejsza niż jej poprzednik Caravan, tylko przedział bagażowy trochę się skurczył.
    auto motor i sport, 2011-01-04 10:44:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij