Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Opel Cascada: powrót do przeszłości

Jeśli uważasz, że kompaktowe cabrio ze sztywnym dachem są zbyt ciasne, zwróć uwagę na Opla Cascadę – auto dużo przestronniejsze, ale nie droższe.

2013-04-24

Nowy kabriolet Opla nawiązuje do dużych legendarnych aut tego typu – Kapitana i Rekorda. Cascada jest tak wielka jak droższe o co najmniej 30% modele z otwartym dachem Audi, BMW, czy Mercedesa. Kosztuje przy tym tyle, ile kabriolety skonstruowane na bazie kompaktów.

Auto ma aż 4,7 m długości (poprzednik, Astra Twin Top – 4,47 m), z tyłu miejsca więc nie brakuje. Wbrew modzie na coupé-kabriolety ze składanym sztywnym dachem, Opel wyposażył Cascadę w dach miękki. Dzięki temu ciężki kabriolet (masa 1,7 t) jest przynajmniej odrobinę mniej ciężki. Dach wraz z mechanizmem składania waży tylko 50 kg. Mimo że wykonany z tkaniny, daje się on otwierać i zamykać podczas jazdy (co jest dość rzadkim rozwiązaniem), auto nie może jednak jechać szybciej niż 50 km/h. Standardem jest otwieranie i zamykanie dachu z kluczyka.

Atutami Opla Cascady są przestronność i jakość wykonania

Po zajęciu miejsca za kierownicą, po oczach aż bije wysoka jakość wykonania oraz materiałów użytych do wykończenia wnętrza, wszędzie widać skórę (wymaga dopłaty). Wysoka jakość wykonania cieszy tym bardziej, że Casacada powstaje w Gliwicach, w jednej z najlepszych fabryk GM. W cabrio Opla pojawia się silnik 1.6 SIDI Turbo o mocy 170 KM – słabszy o 10 KM od montowanego dotąd w różnych modelach Opla 1.6 Turbo, ale oszczędniejszy aż o 20% i bardziej elastyczny. Może on współpracować z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 6-stopniowym automatem. Jazda Cascadą nie przyspiesza tętna, sportowych emocji daje jak na lekarstwo. Przyjemna jest jazda spacerowa – wtedy wiatr, gdy tuż za przednimi fotelami jest rozłożony tzw. windstopper, tylko delikatnie mierzwi włosy.

Marcin Klimkowski
redaktor "auto motor i sport"

Dobrze wiedzieć:

Cascada ma składane oparcia tylnych siedzeń, co w razie potrzeby pozwala znacznie powiększyć przestrzeń bagażową.

 

DANE PRODUCENTA   OPEL CASCADA 1.6 SIDI Turbo Cosmo

DANE PRODUCENTA

 

OPEL CASCADA 1.6 SIDI Turbo Cosmo

Cena120 100 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa1598 cm3
Moc maksymalna170 Km
przy obrotach6000/min
Maksymalny moment obrotowy260 Nm
w zakresie obrotów1650–3200/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h9,6 s
Prędkość maksymalna222 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie6,3 l/100 km
Emisja CO2148 g/km
NADWOZIE2-drzwiowy, 4-miejscowy kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4696 x 1839 x 1443 mm, rozstaw osi 2695 mm, masa własna 1733 kg, pojemność bagażnika 280–380 l, pojemność zbiornika paliwa 56 l.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    No cóż - czasy się zmieniają ... .

    Samuraj, 2013-05-10 22:42:14
  • avatar
    zgłoś
    Calibra, z tego co wiem, nie miała wersji cabrio, i właśnie takiej Calibry klienci chcieli. Tymczasem producenci idą dziś w zaparte i nie angażują się w produkcję coupejek vide Puma, Cougar, Calibra... Czegoś na bazie popularnych i masowych samochodów własnego przepisu, ale z legendarną nazwą.  I to chyba właśnie dlatego Toyobaru tak dobrze idzie, a kombinowane potworki typu Scirocco (hatchback z nisko położonym dachem a'la posadzony słoń) czy Pro_cee'd nikogo dziś specjalnie nie kręcą. Najwyraźniej te nisze rządzą się swoistym rodzajem chwilowej mody

    airmatic, 2013-05-09 20:51:48
  • avatar
    zgłoś
    Niegłupi pomysł. :)

    Samuraj, 2013-05-09 19:35:28
  • avatar
    zgłoś
    Cieszyłbym się bardziej, gdyby na bazie Astry reaktywował Calibrę pod właśnie tą nazwą, jedynie słuszną

    airmatic, 2013-05-09 00:33:54
  • avatar
    zgłoś
    Opel wyszedł z logicznego założenie - zrobić coś trochę innego. Jakby zrobili Astrę Cabrio to trafiliby ponownie na konkurencyjnego Golfa Cabrio, z którym pewnie przegraliby batalię o klienta, tym bardziej, że ten występuje jako typowe, GTI i R. Tak wstrzelili się pomiędzy.

    garfield, 2013-05-08 20:59:13
  • avatar
    zgłoś
    Cali waży trochę mniej. ;)

    Samuraj, 2013-04-28 12:30:46
  • avatar
    zgłoś
    O wadze :(, czyli o tym, co kobiety (zaraz po swoim wieku) przemilczają najbardziej ;)

    airmatic, 2013-04-27 22:51:52
  • avatar
    zgłoś
    Zależy o czym mówisz. ;)

    Samuraj, 2013-04-27 22:42:44
  • avatar
    zgłoś
    Mam wrażenie, że Ferrari California waży mniej od Cascady (a może się mylę...)

    airmatic, 2013-04-27 16:15:36
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli uważasz, że kompaktowe cabrio ze sztywnym dachem są zbyt ciasne, zwróć uwagę na Opla Cascadę – auto dużo przestronniejsze, ale nie droższe.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-04-26 17:58:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij