Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Opel Corsa OPC: Na ostro

Twarda, głośna i zaskakująco szybka – Opel Corsa OPC chce rządzić w światku małych hot hatchy. Zobacz, jak jej to wychodzi.

Adam Majcherek 2015-08-02

Opel we współpracy z firmami mocno zaangażowanymi w sport samochodowy zbudował najostrzejszą w historii drogową odmianę Corsy. W jej kabinie są kubły Recaro, w nadkolach – hamulce Brembo i zawieszenie Koni dostosowujące siłę tłumienia do tempa jazdy, pod podwoziem zaś najgłośniejszy dopuszczony przez przepisy wydech Remus.

Pod maską zamontowano własny produkt Opla, turbodoładowany silnik 1.6 o mocy 207 KM, czyli 129,5 KM z litra pojemności. Taki zestaw w rękach doświadczonego kierowcy robi z ważącego niecałe 1300 kg malucha pocisk, gotowy do zabawy na torze. Opel rwie do przodu, układ kierowniczy bez zwłoki reaguje na polecenia kierowcy, a dźwignia zmiany biegów o krótkim skoku zachęca do częstej zmiany przełożeń. Układ ESP dba, by przednie koła nie gubiły trakcji, ale można go wyłączyć i cieszyć się jazdą, której nie ogranicza elektronika.

ESP można też tylko uśpić, by wyciskać z auta jak najwięcej, wciąż mając w odwodzie elektronicznego anioła stróża. Do tego „grzane stołki”, układy monitorowania martwych pól i pasa jezdni, kamera cofania i nawigacja. Corsa OPC to mały, wielozadaniowy ścigacz. Szkoda tylko, że kosztuje ponad 90 tysięcy złotych.


ADAM MAJCHEREK - redaktor „auto motor i sport”

Jako auto do zabawy w weekend – super, ale do jazdy na co dzień Corsa jest za twarda i zbyt głośna.
To polubisz - doładowany 1.6
207 KM i 280 Nm momentu obrotowego dostępnych już od 1900 obrotów robi z OPC bardzo dynamicznego malucha.
Tego nie - wydech Remus
Głośny wydech na początku cieszy, ale podczas dłuższej przejażdżki zaczyna drażnić. Wyje głośno, ale bez przyjemnego dla ucha warkotu.

 

DANE PRODUCENTA Opel Corsa OPC
Cena 90 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
207 KM
5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
280 Nm (overboost)
1900–5800 obr/min
Rodzaj napędu na przednią oś; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 6,8 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,2 l/100 km
Emisja CO2 174 g/km
NADWOZIE
3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4021 x 1736 x 1479 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1293 kg, pojemność bagażnika 285/1090 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l.
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś

    Kolejne bezsensowne wersja dobrego auta
    gienio832, 2016-02-13 15:18:34
  • avatar
    zgłoś
    <br /><br /><a href="/testy/Opel-Corsa-OPC-Na-ostro,20308,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-08-01 12:05:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij