Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Opel Corsa OPC – z toru na drogę

Corsa to popularny miejski samochód. Wersja OPC to już poważne auto, natomiast wersja specjalna - Nürburgring Edition - to pojazd niemal wyczynowy.

2011-07-13
Opel Corsa OPC Fenomenalna przyczepność i poręczność. Taka Corsa potrzebuje do życia krętych dróg

 

Powstanie tylko 500 sztuk wyczynowej Corsy. Auto zostało stworzone przez maniaków dla maniaków. Na Północnej pętli Nürburgringu, w bojowych warunkach, przejechano nim 10 tysięcy testowych kilometrów. Wersję Nürburgring Edition zbudowano w oparciu o zwykłą Corsę OPC. Ma taki sam silnik (1.6 turbo), jednak mocniejszy o 18 KM (210 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm, z funkcją overboost - 280 Nm. To, co wyróżnia ją technicznie to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz wydajniejsze hamulce Brembo.

Z zewnątrz nową Corsę można poznać po imponującym podwójnym "wydechu", który nie tylko wygląda i brzmi, ale też ma za zadanie zmniejszać ciśnienie cofających się spalin (poprzez poprawienie ich przepływu). Auto ma zmodyfikowane zderzaki tylny i przedni, co korzystnie wpływa na aerodynamikę i polepsza docisk do asfaltu. Są też specjalne felgi i porządne opony Continental Sport Contact 2 (225/35 R 18). Wewnątrz genialne fotele Recaro, które przytrzymują ciało niczym imadło, plus garść oznaczeń z nazwą i znakiem wersji specjalnej.

 

OPEL CORSA OPC NÜRB. EDITION

OPEL CORSA OPC NÜRB. EDITION
KonkurenciMini John Cooper Works, Seat Ibiza Cupra
Silnikbenzynowy, 1.6, R4
Moc/przy obrotach210 KM/5850 obr/min
0–100 km/h6,8 s
Prędkość maksymalna230 km/h
Zużycie paliwa7,6 l/100 km
Emisja CO2178 g/km
Silnikpoj. skokowa 1598 cm3, 250 (280 Nm)* w zakresie 2250–5850 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła, poj. zbiornika paliwa 45 l.
Nadwozie3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3999 x 1944 x 1488 mm, rozstaw osi 2511 mm, masa własna 1307 kg, pojemność bagażnika wg VDA 285/1050 l.

Corsę testowaliśmy na torze Eurospeedway Lausitz. Jest owalny, nudny, ale świetnie się nadaje, żeby sprawdzić stabilność i przyczepność auta. Przygotowano też specjalne trasy testowe z ciasnymi nawrotami, szykanami oraz próbę wytrzymałości na przeciążenia i skuteczności działania układu hamulcowego. Auto dzięki aktywnemu dyferencjałowi nie jest podsterowne, ma nawet tendencję do zacieśniania zakrętów. Powiedzieć, że prowadzi się jak po sznurku to banał. Nawet z tak karkołomnych prób jak przechodzenie z jednego szybkiego zakrętu w drugi, wychodzi obronną ręką. Układ kierowniczy jest bezpośredni i precyzyjny (ilość obrotów kierownicy od lewej do prawej wynosi zaledwie 2 i 3/4). Corsa OPC ma w pełni wyłączalne ESP. Spalanie na torze - 35, na drodze 7,6 l/100 km 100-oktanowego paliwa (takie jest rekomendowane).

Wady to między innymi brak sygnalizacji dźwiękowej nakazującej zmianę biegu tuż przed odcięciem dopływu paliwa, zbyt długie drogi prowadzenia drążka zmiany biegów, odrobinę za miękkie (na torze) zawieszenie oraz za mało wydajna pompa hamulcowa (za miękki pedał hamulca).

Cena nie jest jeszcze znana, ale jeśli będzie na rozsądnym poziomie w stosunku do ceny zwykłej Corsy OPC, to nic tylko brać.

Tekst Michał Hutyra
amis 7/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    przejdzie to ta Corsa nie moge wyjssc z podziwu ale odje,,,hehehe mistrzostwo
    84styleFury, 2011-07-14 22:48:20
  • avatar
    zgłoś
    Myślę, że mu przejdzie
    airmatic, 2011-07-14 21:09:50
  • avatar
    zgłoś
    no juz lepiej pierwsze przetatrcie za nami eloo 84styleFury to ja pomorska szkola he he ,ale jeszcze jeden gagatek nr30 nie rozumiem go i czekam na odp odnosnie tamtego hehehe co napisal...i wiem wlasnie ze nie raz bledy robie hehehe ale oka na spokojnie tera
    84styleFury, 2011-07-14 21:03:47
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Ten długi wywód napisałeś w miarę poprawnie - da się? Da się! I tak trzymać, a tak to peace and love. Powolutku się dogadujemy
    airmatic, 2011-07-14 20:49:08
  • avatar
    zgłoś
    Esper wiem ze cie boli ze tu jestem hehehe samuraj ty tak samoWcale mnie nie boli, że tu jesteś, a nawet się cieszę, bo im więcej osób, które interesują się motoryzacją i chcą o niej rozmawiać tym lepiej. Chodzi mi (i nie tylko mi) o sposób w jaki wyrażasz myśli. Chcesz z nami dyskutować, chcesz wyrażać te swoje "ugruntowane" poglądy to rób to w taki sposób, żeby był zrozumiały dla każdego, a nie my siedzimy, czytamy i nie ogarniamy o co ci chodzi, a ty twierdzisz, że to my za tobą nie nadążamy. Ten długi wywód napisałeś w miarę poprawnie - da się? Da się! I tak trzymać, a tak to peace and love.
    ~Samuraj, 2011-07-14 14:39:05
  • avatar
    zgłoś
    '84styleFury' napisał(-a):Airmatic przestan zasmiecac tu wrzutami tutaj stronke heheeh tu nawijamy o Furach nie o ogarniecu klawiatury bo widze ze slabizna lepiej co madrego powiedz o jakims wuzkuWiem, Fury. Pożartowaliśmy z Esperem )A nie piszesz 10 razy do jednego testu czy raportu hehe co zdanie sie zmienia zalezy jak wstaniemy ??Na pewno nie 10 pod rząd, tylko konwersacja z innymi userami. Jestem normalny wyluzowany chlopakiJa też (nie wiem jak inni )Mam swoj styl, styl nieraz niepoprawnyJa też hehehe....widze ze tam chlopaki na cisnieniu siedzicie ehehehWręcz przeciwnie a jesli tak wadze to jesli macie taka wladze to mnie wywalcieMowy nie ma . Tu nawijamy o furach (fury fury fury), i tu jest miejsce dla takich jak Ty, jak ja, Samuraj, Esper i spółka
    airmatic, 2011-07-14 12:18:10
  • avatar
    zgłoś
    hehehe nie rozumiem cie w prawdziwym aucie tzn ?masz na mysli moje u umiejetnosci za kolkiem ?czy jak?czy ze nie mam jakikos rocznego wuzka?pewnie 70% nowych aut nie fiknie mojej starej co mam ]:-> ?
    84styleFury, 2011-07-14 10:40:25
  • avatar
    zgłoś
    Nam nie chodzi o wywalanie, tylko o utrzymywanie rozmowy na poziome godnym dorosłych ludzi. Nie krytykuję Twojego zdania i wyrobionych poglądów, tylko sposób w jakie je wyrażasz. A widząc, że nawet klawiatury nie potrafisz ogarnąć ciekaw jestem jak wygląda Twój "trening i pasja = wyniki heheheeh" w prawdziwym aucie. I daruj sobie prowokacje o hulających gulach - nie działa.
    esper, 2011-07-14 09:53:23
  • avatar
    zgłoś
    czemu tylko wy macie problemy ?widze mamy nr przy sobie ja mam 16tysia itd esper ty masz 30 to znaczy ze tu szefujesz ??jestes nr 1 jak GTR na streetrecingu ??to mnie zablokuj i wyzuc z AMuS hehehe,esper wiem ze gul ci hula ze wjechal gosciu ze swoim zdaniem i wyrobionymi pogladami w tym temacie ale ochlon zdeka )jak wpadam na klawiature to pisze co mysle ze nie raz nie poskladam dobrze to pfff zdaza sie nawet najlepszym,nawet tym co pisza testy raporty itd na stronce.Ale co mam sie czepiac ze napisane jest 450 zamiast 250km/h jak przeciez jest to zrozumiale jak kkarniak w pilce noznej??jak chlopaki pisza ssetki tych testow maja prawo jestemy tylko ludzmi Esper wiem ze cie boli ze tu jestem hehehe samuraj ty tak samo ale trening i pasja = wyniki heheheeh Airmatic przestan zasmiecac tu wrzutami tutaj stronke heheeh tu nawijamy o Furach nie o ogarniecu klawiatury bo widze ze slabizna lepiej co madrego powiedz o jakims wuzku ) a nie piszesz 10 razy do jednego testu czy raportu hehe co zdanie sie zmienia zalezy jak wstaniemy ??hyhyhyhy,mam swoj sty,l styl nieraz nie poprawny jestem normlany wyluzowany chlopaki,a jesli tak wadze to jessli macie taka wladze to mnie wywalcie hehehe....widze ze tam chlopaki na cisnieniu siedzicie eheheh
    84styleFury, 2011-07-14 09:34:18
  • avatar
    zgłoś
    (był tu wpis, ale został edytowany i już go nie ma )
    airmatic, 2011-07-14 01:10:01
  • avatar
    zgłoś
    Konkurenci - ja bym dodał Polo GTI.To bardziej idzie w kierunku zwykłego OPC, bo limitówka Nurburgring to tak naprawdę torowy zabijaka nastawiony tylko i wyłącznie na takie warunki.
    ~Samuraj, 2011-07-14 00:48:10
  • avatar
    zgłoś
    Fury, weź się ogarnij z tym niechlujnym pisaniem...
    esper, 2011-07-14 00:24:51
  • avatar
    zgłoś
    Pieknie to lubie forma jest sila jest wszystko jest to lubimyNoo, napisane z sensem Jeszcze tylko zatroszczyć się o interpunkcję i będzie git
    airmatic, 2011-07-13 22:54:47
  • avatar
    zgłoś
    noo opc NE hahah pieknie to lubie forma jest sila jest wszystko jest to lubimy ) wysatwiac wszyscy swoich tera konkurenci ehheeh ja tam mowilem zawsze Opel lipy nie robi jesli chodzi o wymiatanie (osiagi) jeaa ja nawet czaasy Vectry 2000 jesuuu co ona robila 150ps az Nissan sie zaniepokoil swoja p10 GT ktora tez zamiatala heheeh to lubimy tego chcemy OPEL Corsa OPC NE 10/10
    84styleFury, 2011-07-13 21:03:43
  • avatar
    zgłoś
    Konkurenci - ja bym dodał Polo GTI. Zważywszy, że Polo ma co prawda 180KM, ale osiągi praktycznie identyczne też jest konkurentem. W Niemczech niecałe 23k Euro. Sytuacja może się zmienić jak zdecydują się na Polo R. Na razie prezentowali wersję WRC z 1.6 litrowym TSI.
    ~Gostek, 2011-07-13 18:38:08
  • avatar
    zgłoś
    No faktycznie jak się czyta całość to wyszło śmiesznie i bez sensu trochę.
    ~Samuraj, 2011-07-13 16:29:56
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):co do ceny - sądzę, że bardzo nie przesadzą w stosunku do zwykłej Corsy OPC'krzysiek29' napisał(-a):Co wg Ciebie znaczy; "bardzo przesadzą" z ceną oczywiście ??'Samuraj' napisał(-a):Oczywiście chodzi o cenę. no toście pogadali
    esper, 2011-07-13 16:27:42
  • avatar
    zgłoś
    Oczywiście chodzi o cenę.
    ~Samuraj, 2011-07-13 16:25:10
  • avatar
    zgłoś
    Co wg Ciebie znaczy; "bardzo przesadzą" z ceną oczywiście ??
    krzysiek29, 2011-07-13 12:44:17
  • avatar
    zgłoś
    35 litrów na torze - Chrystusie pański! Auto wygląda naprawdę świetnie i 210 koników w takiej budzie musi dawać radę, natomiast co do ceny - sądzę, że bardzo nie przesadzą w stosunku do zwykłej Corsy OPC, choć może podziałać fakt, że jest to odmiana limitowana ... .
    ~Samuraj, 2011-07-13 09:47:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij