Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Opel Corsa: Z żebra Adama

Piąta generacja Opla Corsy została stworzona na obraz i podobieństwo mniejszego Adama. To nie przytyk, lecz fakt. Za to pod spodem nowy model ma zmienione zawieszenie i lepsze silniki.

Szymon Piaskowski 2014-12-15

Dłuższa, szersza i niższa niż poprzedniczka nowa Corsa wygląda bardziej dojrzale, choć w zasadzie wszystkie zmiany – nowe reflektory, chromowany, powiększony grill, czy w końcu zadarty, masywny tył – to bardziej gruntowny facelifting niż zupełnie nowe auto. Być może taki odbiór designu nowej Corsy to rezultat tego, że większość tych stylizacyjnych akcentów znamy już z mniejszego Adama czy większej Astry.

Fakt jest jednak taki, że od słupka A do przodu każdy element auta jest nowy. Corsa nr 5 świetnie pokazuje też, jak udanym projektem była jej poprzedniczka, która po 8 latach wcale się nie zestarzała. Jeśli uważasz, że zmiany, które zafundował Corsie Opel to za mało, spraw sobie pakiet czarnych albo białych pasów na masce lub dach w kolorze karbonu – takie wynalazki kosztują około 1500 zł.

Większość przełączników pochodzi z Adama i Astry. Ich ogarnięcie nie zajmuje czasu. Przydałoby się więcej miejsca na szerokość Za dotykowy ekran do wersji Essentia trzeba zapłacić 4000 zł

 

Rewolucji nie ma też w kabinie, która może mieć plastikowe, kolorowe dekory. Dobrze, że można je kupić, bo bez nich wnętrze Corsy utonęłoby w szarych, twardych plastikach – miękkimi materiałami wykończona jest góra deski rozdzielczej i część drzwi. Po obmacaniu czarnych ozdób mamy wrażenie, że odciski palców widać na nich mniej niż np. w Renault Clio. Na minus zaliczamy Corsie brak lusterka w osłonie słonecznej pasażera, na plus – przestronną kabinę z tyłu, gdzie miejsca nie brakuje w żadnym kierunku.

Nową Corsą jeździ się łatwo i przyjemnie – w dużej mierze dzięki silnikowi 1.0 Ecotec

Nowa Corsa wyposażenie może mieć bogate (choćby system automatycznego przełączania świateł drogowych czy wspomagania parkowania), standardowo dostajemy m.in. centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka, mocniejszy tryb wspomagania układu kierowniczego do miasta czy światła do jazdy dziennej. W zimie przyda się element, którego do tej pory nie było, a o który klienci prosili w ankiecie – podgrzewana przednia szyba (opcja za 550 zł).

Podstawowy model (1.2/70 KM) kosztuje 42 100 zł. Mocniejsze silniki (np. nowy 1.0 turbo o mocy 90 KM) to już wydatek 55 450 zł (wersja Essentia). Jeśli zależy nam na sprawnym poruszaniu się, warto dopłacić kolejne 2000 zł, bo wrażenia z jazdy mocniejszą, 115-konną Corsą są znakomite. Nowy silnik pracuje, jak na 3-cylindrowca, niemal bez drgań, chętnie przyspiesza już od niskich obrotów (maksymalny moment obrotowy 170 Nm utrzymuje się w przedziale 1800-4500 obr/min) i nie potrzebuje wiele benzyny – nam zużył 5,5 l/100 km, w mocno zakorkowanym mieście ten wynik był o dwa litry gorszy.

Na drodze Corsa jest komfortowa i przyczepna. W zakręty wjeżdża z dużą dozą pewności, choć do wzorca tej klasy, czyli Fiesty, brakuje jej specyficznej ostrości i precyzji, którą ma maluch Forda. Po raz kolejny powtórzymy jednak – na co dzień, na trasie dom-praca- -sklep-znajomi-dom Corsa będzie zupełnie dobrym kompanem do jazdy. Nowy model pojawi się w salonach sprzedaży w styczniu 2015 r.

Dane producenta Opel Corsa 1.0 Ecotec Turbo Enjoy
Cena 57 450 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maks./przy obrotach 115 KM/5000-6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 170 Nm/1800-4500 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,0 l/100 km
Emisja CO2 117 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4021 x 1746 x 1481 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1199 kg, pojemność bagażnika 285 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l.

 


Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”

Nawigacja jest dostępna tylko przez aplikację BringGo, dlatego żeby z niej korzystać, trzeba do auta podłączyć smartfona.
To polubisz - 1-litrowy silnik
Wspaniale wyciszony, elastyczny i ekonomiczny. Jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy, benzynowy 3-cylindrowiec.
Tego nie - 285-litrowy bagażnik
Ma podwójną podłogę (dopłata 150 zł), ale pod względem pojemności wyraźnie przegrywa z nowymi konkurentami.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Stylistycznie w nowym Oplu Corsa szału nie ma. Corsa jest podobna do Astry i Adama. Zmieniło się jednak zawieszenie i silniki.</p><br /><br /><a href="/testy/pierwsza-jazda-Opel-Corsa,18614,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2014-12-15 10:19:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij