Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Opel Corsa – piąta młodość

Opel Corsa, niewielki, ale flagowy model koncernu GM, ma fanów już od... 28 lat! Właśnie burzliwie przeżywa piątą młodość.

2010-04-02
Opel, Corsa Bryła niewątpliwie ładna, choć od konkurencji różni się niewiele

 

Mała Corsa od lat buduje wielką legendę. Produkowana (już 4 generacje) nie tylko w Niemczech, ale w całym świecie (Hiszpania, Ameryka Płd. i... b. NRD), sprzedawana pod różnymi nazwami (Chevrolet, Vauxhall, Holden, Buick) - znalazła miliony wyznawców. Ale legendy też się starzeją, więc pora na zmiany.

Zmodernizowana Corsa to nadal ten sam segment małych aut, więc trzeba walczyć z Polo, Fiestą, Yarisem, Fabią, Clio, Ibizą czy Punto. Jest mocno nowa - troszkę zmieniono urodę i gamę silników. Główne założenia konstrukcyjne - poprawić komfort, podnieść osiągi, obniżyć zużycie paliwa. Mocno zmodyfikowano zawieszenie stosując wiele nowych elementów, co wyraźnie zmieniło komfort jazdy, jest bardziej miękkie, przystosowane do coraz lepszych, równych dróg w Europie. Nowy układ kierowniczy, z oszczędnym elektrycznym wspomaganiem, sprawuje się dobrze.

 

OPEL CORSA 1.3 CDTI ESSENTIA

OPEL CORSA 1.3 CDTI ESSENTIA

Cena51 140 zł
KonkurenciVW Polo, Renault Clio
Silnikturbodiesel, R4,1.3
Moc/przy obrotach95 KM/4000 obr/min
0–100 km/h12,3 s
Prędkość maksymalna177 km/h
Zużycie paliwa3,7 l/100 km
Emisja CO298 g/km
Silnikpoj. 1248 cm3, 190 Nm przy 1750–3250 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 3999 x 1713 x 1488 mm, rozstaw osi 2511mm, masa własna 1100 kg, poj. bagażnika 285 l.

Ciekawostką jest podgrzewana... kierownica (grzanie działa szybko). Fotele też podgrzewane. Wnętrze zmienione, ale na szczęście bez awangardowych udziwnień. Deska rozdzielcza przyzwoita, chociaż w niektórych wersjach bardzo jasna, co niebezpiecznie odbija się w szybie. Środkowy panel prosty i czytelny, "blisko ludzi", za nim schowek, a nad nim duży ekran nawigacji. Zegary czarne, tradycyjne, normalne, więc czytelne. Nawiewy ogromne, agresywnie błyszczące, trochę nawiązujące do obwódek zegarów.

Najważniejsze zmiany zaszły pod maską - rewolucja objęła cały szereg silników. Są teraz silniejsze, oszczędniejsze i czystsze - wszystkie spełniają normę Euro 5. Dotychczasowy 1.0 ma teraz nie 60, a 65 KM, a spalanie zmniejszone z 5,6 do 5 litrów. 1.2 ma nie 80, a 85 KM, a spala nie 5,8, a 5,3 litra. Nowy silnik 1.4 (pojemność zwiększono do 1398 cm3) to 100, a nie 90 KM, ze zużyciem paliwa 5,5, a nie 6,1 litra. Flagowy silnik 1.6 turbo ma 150 KM w wersji GSi i aż 192 KM w bardzo sportowej wersji OPC. Turbodiesle mają moc od 75 KM (1,3 l, spalanie 4,3) do 130 KM (1,7 l, zużycie 4,5 l).

Opel ma 111 lat i będzie seria Opel 111 limited edition. Niemłoda ta Corsa (na karku trzydziestka), a odmłodniała bardzo.

Tekst: Julian Obrocki

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    "Bardziej miękkie zawieszenia na lepsze drogi" - co za bzdury! Na dobre, równe drogi właśnie twarde zawieszenie i opony o obniżonym profilu - można wtedy szybko i bezpiecznie jechać, a komfort na tym nie cierpi, bo asfalt jest równy. Miękki zawieszenie i opony o wysokim profilu są potrzebna właśnie na takie fatalne drogi jak w Polsce - dziurawe i nierówne. Dużych prędkości i tak się nie osiągnie, ale za to tyłek kierowcy odczuwa tylko te co większe nierówności. Bardziej miękkie zawieszenie to jednak dobra wiadomość dla nas. Nowa Corsa wygląda jakby zerżnięta z Hyundaia i20, ale i20 ma twarde, sportowe zawieszenie. Najlepsze w Oplu są te silniki produkowane w Bielsku-Białej.
    ~olo, 2011-01-03 13:47:24
  • avatar
    zgłoś
    Opel Corsa, niewielki, ale flagowy model koncernu GM, ma fanów już od... 28 lat! Właśnie burzliwie przeżywa piątą młodość.
    auto motor i sport, 2010-04-02 08:48:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij