Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Opel Corsa – z nowym dieslem

2011-05-16
Opel Corsa W ramach liftingu na początku roku zmieniono kształt reflektorów i zderzaka

Lifting Corsy to więcej niż zmiana zderzaka. Najważniejszą nowością jest diesel 1.3, który teraz zużywa tylko 3,5 l/100 km.

 

Opel Corsa (debiut w 2006 roku) wchodzi w jesień swojego żywota. Nie znaczy to, że najlepsze czasy już za nim. Uważni obserwatorzy zauważą zmianę kształtu przedniego zderzaka i reflektorów. Za dopłatą 1500 zł te ostatnie można teraz wyposażyć w funkcję doświetlania zakrętów. Pod maską testowanego auta znajdował się zmodernizowany diesel 1.3 o mocy 95 KM. Najtańsza Corsa z tym silnikiem kosztuje 57 000 zł, a w wyposażeniu seryjnym ma poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, elektrycznie regulowane lusterka, system start/stop i ABS.

Zmieniony silnik jest mocniejszy o 5 KM, stracił natomiast 10 Nm momentu obrotowego, którego wartość wynosi 190 Nm. Z pozoru nie zmieniło się więc dużo, dopiero zużycie paliwa pokazuje różnicę. Wycofana jednostka o mocy 90 KM w cyklu NEDC zużywała 4,8 l oleju napędowego na 100 km, nowej ma wystarczać 3,5 l/100 km. W utrzymaniu umiarkowanego apetytu Corsę wspomaga seryjny system start/stop, odłączający silnik np. podczas postoju na światłach. Taki wynalazek sprawdza się w mieście - po pięciu godzinach jazdy realne zużycie paliwa wyniosło 4,6 l/100 km. Na drogach pozamiejskich oraz na autostradzie Corsa zużyła średnio 5,2 l, poprzednik potrzebował 6,1 l/100 km.

 

OPEL CORSA 1.3 CDTI ECOFLEX

OPEL CORSA 1.3 CDTI ECOFLEX
Cena57 000 zł
KonkurenciFord Fiesta, VW Polo
Silnikwysokoprężny, R4,1.3
Moc/przy obrotach95 KM/4000 obr/min
0–100 km/h12,3 s
Prędkość maksymalna177 km/h
Zużycie paliwa3,5 l/100 km
Emisja CO294 g/km
Silnikpojemność skokowa 1248 cm3, maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1750 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 3999 x 1737 x 1488 mm, rozstaw osi 2511 mm, masa własna 1213 kg, ładowność 352 kg, poj. bagażnika 285/1100 l, poj. zb. paliwa 40 l.

Szczególnie cieszy, że zmodernizowanemu czterocylindrowemu silnikowi nie brak animuszu. Po króciutkim zastanowieniu (turbodziura) Corsa dynamicznie się rozpędza, uzyskując moment obrotowy wystarczający, by kierowca nie za często musiał zmieniać biegi. Silnik nie jest cichy, jego mruczenie słychać niezależnie od tego, z jaką prędkością auto jedzie. Inną jego przypadłością są wibracje, przy 130 km/h na tyle wyczuwalne, że zaczyna drgać lusterko wsteczne, a to co w nim widać przestaje być ostre.

Inne drobne mankamenty to nie najlepsza widoczność z wnętrza, zawieszenie dające odczuć nierówności drogi i fakt, że w Corsie siedzi się wysoko, chociaż ta ostatnia cecha jest akurat rzeczą gustu. Za to same fotele z przodu są bardzo wygodne. W sumie Corsa okazuje się towarzyszem szorstkim w obejściu, ale oszczędnym.

Tekst Christian Bangemann,
zdjęcia Arturo Rivas
amis 5/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To jest ciągła walka z głównym lokalnym rywalem - Polo, który z silnikiem 1.2TDI zużywa w ekologicznej wersji 3,3 litra ON.
    ~blue, 2011-05-16 19:18:50
  • avatar
    zgłoś
    Czyli postawiono przede wszystkim na redukcję zużycia paliwa. I bardzo dobrze. 3,5 litra to znakomity wynik, a i tytułowym autem można wyskoczyć też w trasę.
    ~Samuraj, 2011-05-16 15:18:37
  • avatar
    zgłoś
    Lifting Corsy to więcej niż zmiana zderzaka. Najważniejszą nowością jest diesel 1.3, który teraz zużywa tylko 3,5 l/100 km.
    auto motor i sport, 2011-05-16 10:26:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij