Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Opel Insignia – Oczy szeroko otwarte

2008-10-30
Opel Insignia Bardzo opływowa sylwetka i współczynnik oporu powietrza jedynie 0,27, ale z tyłu mało miejsca nad głową. 

Znaki drogowe na zawołanie

Dzięki specjalnej kamerze, zamontowanej w obudowie lusterka wstecznego, Opel Insignia widzi i zapamiętuje pionowe znaki drogowe. Komunikaty o ograniczeniach prędkości czy zakazie wyprzedzania pojawiają się na centralnym wyświetlaczu między zegarami. Ostatnie obowiązujące ograniczenie można w każdej chwili przywołać przyciskiem na kierownicy. System działa bezbłędnie, ale wyświetlane komunikaty mogłyby być nieco większe. Znaki poziome, tzn. linie wyznaczające krawędź jezdni, też są rozpoznawane.  

Przed rozpoczęciem jazdy sporo czasu schodzi jedynie na ustawianiu fotela i dobieraniu ulubionej pozycji za kierownicą. Nowe, komfortowe i klimatyzowane fotele Insignii wyposażono w duży zakres regulacji i sterowanie w aż 18 płaszczyznach. Dzięki temu zasługują na miano foteli o zaletach ortopedycznych, co potwierdza odpowiedni certyfikat. Kolumna kierownicy też ma spory zakres regulacji, standardowo - w dwóch płaszczyznach. Po zamknięciu drzwi, które zatrzaskują się z przyjemnym dla ucha dźwiękiem, wnętrze Insignii staje się oazą ciszy, skutecznie izolowaną od świata zewnętrznego.

Silnik uruchomiony i... wciąż cisza. O żadnych wyczuwalnych wibracjach w wypadku sześciocylindrowej, widlastej jednostki benzynowej też nie ma mowy. Jedynie zmiana położenia wskazówki obrotomierza świadczy o tym, że Insignia jest gotowa do jazdy. Silnik ochoczo reaguje na komendy wydawane prawą stopą i z lekkością wchodzi na obroty. 260 koni mechanicznych, którymi dysponuje 2,8-litrowy V6 Turbo, gotowych do pełnego galopu przy 5500 obr/min, nie robi takiego wrażenia jak 350 Nm do dyspozycji niemal od zaraz, bo już przy 1900 obr/min. Dzięki funkcji overboost moment obrotowy może chwilowo wzrosnąć nawet do 400 Nm i wynosić tyle nieprzerwanie do 4500 obr/min. Dzięki seryjnemu w tej wersji silnikowej napędowi na wszystkie koła Insignia rusza z kopyta, mocno dociskając pasażerów do foteli. Po niecałych siedmiu sekundach wskazówka prędkościomierza pokazuje, że auto mknie już z prędkością 100 km/h. Maksymalna prędkość, ograniczona przez elektronikę, wynosi 250 km/h. Zmiana kolejnych przełożeń krótką dźwignią zmiany biegów odbywa się lekko i z przyjemnym oporem wtedy kiedy trzeba, tzn. gdy zazębiają się kolejne koła zębate.

DANE TECHNICZNE OPEL INSIGNIA 2.8 V6 TURBO

DANE TECHNICZNE OPEL INSIGNIA 2.8 V6 TURBO
Cenajeszcze nie znana
KonkurenciFord Mondeo, VW Passat
Silnikbenzynowy, V6, 2.8
Moc/przy obrotach260 KM/5500 obr/min
0-100 km/h6,9 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa10,9 l/100 km
Emisja CO2256 g/km
Silnikpoj. 2792 cm3; 350 (400)* Nm w przedziale od 1900 do 4500 obr/min; skrzynia biegów 6M, napęd na cztery koła.
Nadwozie4-drzw., 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wys. 4830 x 1856 x 1498 mm, rozstaw osi 2737 mm, pojemność bagażnika 500 l.

Równie dobrze jak na prostej, Insignia czuje się na zakrętach. Nadwozie o sztywnej konstrukcji i aktywne podwozie FlexRide gwarantują kierowcy sporą frajdę z jazdy nawet bez uruchomionego trybu sportowego, który ingeruje w pracę zawieszenia, wspomaganie układu kierowniczego i szybkość reakcji silnika na zmianę położenia pedału przyspieszenia. Opel chętnie i dokładnie wykonuje polecenia wydawane kierownicą. Niewielkie szumy toczenia i powietrza opływającego karoserię, które przedostają się do wnętrza Insignii sprawiają, że autem podróżuje się też bardzo komfortowo. Zawieszenie pracuje płynnie i cicho, skutecznie "maskując" nie tylko drobne nierówności, ale i prędkość jazdy. Po krótkiej przejażdżce z włączonym trybem sport okazuje się, że podróż Insignią może być jeszcze przyjemniejsza.

Opel liczy, że od nowego roku Insignia będzie miała wielkie branie. Przy jej projektowaniu styliści i inżynierowie mieli oczy szeroko otwarte, co sprawia, że samochód może się podobać i jest konkurencyjny wobec najpoważniejszych klasowych rywali. A księgowi? Podobno podstawowa wersja Insignii ma kosztować tyle, co Vectra, czyli około 80 tys. zł.

Tekst: Maciej Ziemek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 205 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Musi być sukces. Insignia - o której nikt w Oplu nie powie, że jest następcą Vectry - wygląda nieźle, jeździ dobrze i kryje w sobie wynalazki, których nie mają jej konkurenci.
    auto motor i sport, 2008-10-30 13:04:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij