Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Opel Insignia Sports Tourer – bez eksperymentów

Elegancki i praktyczny. Do takich zalet poprzedników jak przestronność i dobre właściwości jezdne Insignia Tourer dorzuca wpadający w oko design.

2009-04-28
Opel Insignia Sports Tourer Insignia Sports Tourer mieści 540/1530 l bagażu, przy tym bagażnik ma regularne kształty i płaską podłogę po złożeniu siedzeń oraz niską, tylną krawędź.

Erę dobrze jeżdżących, atrakcyjnych wizualnie, sportowych kombi zapoczątkował Sportwagon Alfy Romeo. Auto spodobało się, pomysł szybko skopiowali prawie wszyscy. Ale nie wszyscy potrafili urodę połączyć z praktycznością dotąd oferowanych pudełkowatych kombi. Nie dotyczy to jednak Opla. Jego Insignia Sports Tourer mieści 540/1530 l bagażu, przy tym bagażnik ma regularne kształty i płaską podłogę po złożeniu siedzeń oraz niską, tylną krawędź. Podobnie jak sedan i liftback, Sports Tourer ma atrakcyjny, dynamiczny wygląd. Zdecydowane przetłoczenia boków nadwozia, wyraźnie opadający dach oraz mocno zaokrąglone przód i tył, oprócz podkreślenia sportowego charakteru, tuszują wymiary dłuższej o 8 cm wersji. Sportowy klimat nadają wnętrzu zegary umieszczone w oddzielnych, chromowanych tubach z ognistym podświetleniem (tryb "Sport") zamiast białego, mocno profilowane fotele oraz akuratna ilość chromu i czerni. Minusem ładnego nadwozia jest słaba widoczność do tyłu.

Silniki łączone tylko z 6-biegowymi przekładniami (mechanicznymi i automatami) oraz zawieszenie trzymające auto w ryzach pozwalają na zdecydowaną, dynamiczną jazdę. Dodatkowo, do wyboru są wersje z napędem 4x4 (nawet z elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu) oraz z zawieszeniem o regulowanej sztywności. W kombi debiutują dwa nowe mocne silniki: 1.6 benzynowy, 180-konny turbo i 190-konny diesel 2.0 biturbo. Zwłaszcza ten ostatni robi wrażenie; praktycznie od 1500 obr/min zdecydowanie przyspiesza radząc sobie z dużą masą auta równą 1843 kg i zadowalając się akceptowalnym zużyciem paliwa (8,5 l/100 km). Sports Tourer podobnie jak wcześniejsze dobrze sprzedające się wersje Insignii, na które w Europie zebrano już ponad 75 tysięcy zamówień, ma szanse na duży, rynkowy sukces. W Polsce jest już w sprzedaży.

DANE TECHNICZNE OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER

DANE TECHNICZNE OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER
Cena108 600 zł
KonkurenciCitroën C5, Toyota Avensis
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach160 KM/4000 obr/min
0-100 km/h9,9 s
Prędkość maksymalna212 km/h
Zużycie paliwa6,0 l/100 km
Emisja CO2159 g/km
Silnikpojemność 1956 cm3, 300 Nm przy 1750-2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4908 x 1858 x 1520 mm, rozstaw osi 2737 mm, masa własna 1610 kg, poj. bagaż. 540/1530 l.


Tekst: Bogdan Czajkowski

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 205 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Elegancki i praktyczny. Do takich zalet poprzedników jak przestronność i dobre właściwości jezdne Insignia Tourer dorzuca wpadający w oko design.
    auto motor i sport, 2009-04-28 09:15:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij