Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.5

Opel Meriva: Na przekór modzie

Mała, ale praktyczna Meriva wjeżdża w nowy rok z twarzą po liftingu i nowym, mocniejszym sercem – czy rynek ją kupi?

Szymon Piaskowski 2014-03-26
Pierwsza jazda Opel Meriva Opel Meriva

Ostatnio miejskie minivany mają pod górkę – z jednej strony muszą przekonać klientów, że są bardziej praktyczne od modnych crossoverów, z drugiej walczą z tańszymi, ale mniejszymi w środku autami pokroju Corsy. W tym starciu Meriva wyciąga argumenty pt. FlexSpace i FlexRail. W dużym skrócie – pierwszy system pozwala tak żonglować ustawieniami foteli (tylne można przesuwać, składać a dwa skrajne zsuwać ku sobie), żeby z małej Merivy wycisnąć jak najwięcej przestrzeni dla pasażerów lub miejsca na bagaże.

Drugi „flex” to sprytny podłokietnik, o którym więcej w ramce „to polubisz”. Z tyłu w kabinie nogi „czują” jednak, że Meriva to tak naprawdę minivan na bazie Corsy – dla dorosłych miejsca na stopy i kolana jest na styk (szczególnie za kierowcą o wzroście powyżej 1,80 m), za to nie brakuje go nad głową. Plus należy się też za przyjemnie twarde i nieźle podpierające ciało fotele oraz za świetny dostęp do wnętrza (wszystkie drzwi otwierają się pod kątem 90°).

Meriva różni się od wersji sprzed liftingu detalami – tu i ówdzie dodano nieco chromu, lekko przestylizowano reflektory. Nowe są diody LED – w droższych wersjach mogą obsługiwać zarówno światła z tyłu, jak i z przodu do jazdy dziennej. We wnętrzu pojawił się system IntelliLink (dostępny za dopłatą), który pozwala podłączyć smartfona, głosowo sterować nawigacją, a w czasie jazdy odczytać smsa.

Największa nowość w Merivie to wysokoprężna jednostka 1.6 CDTI o mocy 136 KM (będzie też odmiana 110-konna, tańsza o 4400 zł) – w porównaniu z dotychczasowym dieslem 1.7 nowy silnik jest wyraźnie cichszy, oszczędniejszy (w „realu” pali śr. 6 l/100 km) i bardziej elastyczny – wrażenia z jazdy są całkiem przyzwoite, i to mimo nadwagi małego Opla. Merivę w Polsce można zamawiać w cenie od 54 950 zł (1.4/100 KM).

 

 

Dane producenta Opel Meriva 1.6 CDTI ENJOY
Cena 78 250 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu wysokoprężny, R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maks./przy obrotach 136 KM/3500-4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 320 Nm/2000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia
mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 9,1 s
Prędkość maksymalna 197 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,4 l/100 km
Emisja CO2 116 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy van, dług. x szer. x wys. 4300 x 1812 x 1615 mm, rozstaw osi 2644 mm, masa własna 1518 kg, poj. bagażnika 400/1500 l, poj. zbiornika paliwa 54 l.

Naszym zdaniem

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”

To polubisz - piętrowy podłokietnik
Jest wystarczająco szeroki dla dwóch osób, dzięki szynie można go przesuwać, a do tego kryje w sobie duże schowki i miejsce np. na kubek z kawą.

Tego nie - za dużo przycisków
Na konsoli centralnej do ogarnięcia jest ponad 50 przycisków plus kilka pokręteł – nawet po dłuższym czasie trzeba się chwilę zastanowić, w który wcelować.

Szymon Piaskowski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 55 800 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mała, ale praktyczna Meriva wjeżdża w nowy rok z twarzą po liftingu i nowym, mocniejszym sercem – czy rynek ją kupi?Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-01 16:25:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij