Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
BP BP

Opel Mokka X - inna jazda

Opel zmienia nazewnictwo SUV-ów. Od teraz samochody niemieckiego producenta będą oznaczane dodatkową literą X, która ma podkreślać ich wszechstronność. Pierwszym modelem z iksem jest odświeżona Mokka.

Opel Mokka X Opel Mokka X

Zmiany w wyglądzie, które wprowadzono w ramach face liftingu są niewielkie – nowe są tylko kształt reflektorów i osłona chłodnicy. Najistotniejsze modyfikacje objęły wnętrze i układ jezdny Mokki. W samochodzie czuć lepszą pracę układu kierowniczego, co sprawia, że kierowca dostaje precyzyjniejsze informacje o tym, co dzieje się z przednimi kołami, dzięki czemu autem pewniej się kieruje. Pochwała należy się też inżynierom, którzy zmodyfikowali zawieszenie.

Dzięki ich korektom Mokka X lepiej tłumi nierówności, a w zakrętach nadwozie przechyla się tylko nieznacznie. W ofercie pojawiła się wersja z napędem 4x4 i skrzynią automatyczną, której do tej pory brakowało. Napęd przekazywany na obie osie jest realizowany przez sprzęgło wielopłytkowe. W praktyce okazuje się to bardzo przydatne na śliskiej lub szutrowej drodze, gdzie tylna oś pomaga utrzymać prawidłowy kierunek jazdy. Na prostej kierowca doceni duży moment obrotowy (320 Nm) wysokoprężnego silnika 1.6 CDTI.

TO POLUBISZ  TEGO NIE
NAWIGACJA
Nowy system nawigacji dokładniej wskazuje trasę i wyróżnia się bardzo ładną grafiką 3D.
GŁOŚNY NAWIEW
Gdy nawiew klimatyzacji pracuje na najwyższych obrotach, staje się głośny i przeszkadza w swobodnej rozmowie.

W subiektywnym odczuciu samochód przyspiesza wystarczająco sprawnie, mimo że w „papierach” zanotowano, iż od 0 do 100 km/h zajmuje mu to 10 sekund. Nie ma obaw, że Oplowi zabraknie mocy przy wyprzedzaniu. Docenić należy też cichą pracę jednostki napędowej i wyciszenie kabiny.

W trasie autu może wystarczyć nawet 5,5 litra paliwa na 100 km. Osoby nie przyzwyczajone do 6-biegowej skrzyni mechanicznej Opla będą nieco narzekać na toporną pracę dźwigni. Face lifting przyniósł spore zmiany również we wnętrzu. Jest mniej przycisków, co oznacza łatwiejszą obsługę, nowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali ma ładną szatę graficzną, a obsługa menu komputera pokładowego jest nieskomplikowana. Minusem jest natomiast ograniczona widoczność. Pole widzenia z przodu jest do zaakceptowania, ale podczas cofania będziemy narzekać na niedużą szybę w pokrywie bagażnika i szerokie tylne słupki, które mocno zawężają obszar obserwacji.

Dane producenta OPEL MOKKA X 1.6 CDTI 4X4
Cena 89 750 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
136 KM
3500-4000/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
320 Nm
2000-2250/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 187 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,7 l/100 km
Emisja CO2 124 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4275 x 1781 x 1658 mm, rozstaw osi 2555 mm, masa własna 1504 kg, pojemność bagażnika 356/785 l, pojemność zbiornika paliwa 52 l.

Warto wiedzieć
Bartosz Broński
redaktor "auto motor i sport"

Widoczność z auta jest słaba, warto więc kupić kamerę cofania (1000 zł lub w pakiecie). Do podstawowej wersji nie można, nawet za dopłatą, zamówić czujników parkowania.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

BP
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij