Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Opel Zafira Tourer – awangardowy klasyk

2012-01-09
Opel Zafira Tourer Zafira Tourer jest podczas jazdy bardzo stabilna. Warto dopłacić za zawieszenie ze zmienną regulacją tłumienia nierówności

Dla rodziny. 12 lat temu europejska motoryzacja przywitała pierwszego 7-osobowego, kompaktowego vana - Opla Zafirę. Teraz do klientów trafia trzecia generacja tego modelu - Zafira Tourer. Liczbą miejsc nie przebija protoplasty. Kusi wyglądem, wyposażeniem i poziomem dopracowania.

Popularność zwykle przekłada się na liczby. W przypadku Zafiry to 2,2 miliona sprzedanych egzemplarzy. Nic dziwnego, że Opel nie zdecydował się na eksperymenty - Zafira Tourer jest rozwinięciem koncepcji swoich poprzedniczek.

Nowy model nadal ma jednobryłowe nadwozie, jednak jego linia jest bardziej dynamiczna i odważniejsza niż u Zafiry poprzednich generacji. Patrzącemu na samochód z boku, rzuca się w oczy charakterystyczne przetłoczenie na drzwiach - jak w Insignii i Astrze. Przód w stylu Opla Ampery - z lampami o niesamowitym kształcie - wygląda nad wyraz atrakcyjnie. To najbardziej charakterystyczny element wizualny. Stylistyka nowej Zafiry Tourer jest spójna, drapieżna i bardzo modna. Urodą przyćmiewa znane z odważnej stylizacji modele francuskie.

Zafira Tourer to spore auto, które przerosło wszystkich bezpośrednich konkurentów (np. VW Tourana, Citroëna C4 Grand Picasso). W porównaniu zaś z poprzednikiem rozstaw osi zwiększył się o 57 mm i wynosi teraz 2760 mm. Rozstaw kół urósł o niemal 10 cm z przodu i o 8 cm z tyłu. Dzięki tym zmianom wnętrze jest wyjątkowo obszerne. Sprawdziliśmy, że jazda "w komplecie" (7 osób) jest jak najbardziej możliwa. Jeśli autem będą podróżować wyłącznie wysokie osoby, wygodnie będzie tylko pięciu.

Zafirę Tourer można skonfigurować jako pojazd 4-, 5- lub 7-osobowy. Dostępna jest również wersja 5-osobowa.

Najbardziej wszechstronne są fotele drugiego rzędu, które można składać, przesuwać w zakresie 28 cm, zsuwać do środka (o 5 cm każdy), a ten w środku przekształcić w wygodny podłokietnik. Zajęcie miejsca w trzecim rzędzie nie wymaga umiejętności akrobaty, ponieważ fotele drugiego rzędu podnoszą się razem z siedziskiem i przesuwają do przodu. Wsiada się wyjątkowo łatwo. Bagażnik przy pięciu osobach na pokładzie ma pojemność 710 litrów - to aż o 65 l więcej niż w modelu poprzednim. Do dyspozycji podróżnych jest też ponad 30 schowków.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
OPEL ZAFIRA TOURER 2.0 CDTI COSMO
Cena110 900 zł
KonkurenciRenault Scénic, VW Touran
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach165 KM/4000 obr/min
0–100 km/h9,8 s
Prędkość maksymalna208 km/h
Zużycie paliwa5,2 l/100 km
Emisja CO2137 g/km
Silnik:pojemność skokowa 1956 cm3, maksymalny moment obrot. 350 (380)* Nm w zakresie 1750–2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie:5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4658 x 1884 x 1685 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1571 kg, poj. bagażnika 152/710/1792 l, poj. zbiornika paliwa 58 l.
  

Wnętrze wykonano z materiałów o dobrej jakości, oryginalna jest jego kolorystyka. Najlepsze wrażenie sprawiają wersje z dwukolorowym wnętrzem. Uroku dodaje dyskretne podświetlenie konsoli środkowej i tapicerki drzwi diodami LED (opcja). Rozmieszczenie przełączników oraz ich oznaczenia są typowe dla współczesnych modeli Opla. Jest ich sporo, jednak zorientowanie się, który do czego służy nie sprawia kłopotu, a z pewnością okaże się łatwiejsze niż szukanie w skomplikowanym menu ukrytych funkcji.

Nie można też narzekać na widoczność i brak światła. W Zafirze słupki podtrzymujące dach są wyjątkowo wąskie (do 40 mm). W opcji (za 3500 zł) można mieć panoramiczną szybę czołową, która kończy się nad przednimi fotelami. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji panoramiczny dach.

Najlepszym wyborem spośród jednostek napędowych jest 2-litrowy 165-konny diesel. Ma wystarczający zapas momentu obrotowego, a od około 1500 obr/min ochoczo wkręca się na obroty. Średnie spalanie podczas jazd testowych (miasto, autostrada, kręte górskie drogi) wyniosło 7,6 l/100 km. Dostępne są także dwa słabsze turbodiesle (130 i 110 KM) oraz dwa silniki benzynowe 1.4 (także turbodoładowane o mocy 120 lub 140 KM); od stycznia - wolnossący 1.8 (115 KM).

Nowa Zafira kusi długą listą wyposażenia opcjonalnego, także z zakresu bezpieczeństwa. W tej dziedzinie Opel mocno się rozwinął. Auto już jest w sprzedaży, a kosztuje od 82 400 zł.

Tekst Michał Hutyra

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 81 250 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dla rodziny. 12 lat temu europejska motoryzacja przywitała pierwszego 7-osobowego, kompaktowego vana - Opla Zafirę. Teraz do klientów trafia trzecia generacja tego modelu - Zafira Tourer. Liczbą miejsc nie przebija protoplasty.
    auto motor i sport, 2012-01-09 12:47:53
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij