Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Passat Alltrack

2012-05-31
VW Passat Alltrack Chrom na progach i relingach, ochronne nakładki na nadkolach i większy prześwit wyróżniają Alltracka z morza Passatów

Passat 4x4. Od zawsze jest najbardziej uniwersalnym modelem Volkswagena. Połączenie nadwozia kombi z większym prześwitem i napędem 4x4 daje teraz Passatowi jeszcze większą uniwersalność.

 

Alltrack, muskularny Passat z prześwitem 16,5 w podstawowych wersjach silnikowych 1.8 TSI (160 KM) i 2.0 TDI (140 KM) ma napęd tylko na przednią oś! Jedynie w najmocniejszych - 2.0 TSI (210 KM) oraz 2.0 TDI (170 KM) - napęd 4x4 (4Motion) jest seryjny (łącznie z przekładnią DSG); słabsze wersje TDI mają go w opcji.

Za bazę dla Alltracka posłużył Passat Variant. Nadwozie zyskało bardziej terenowy wygląd dzięki zmienionym zderzakom z chromowanymi elementami oraz ochronnym plastikowym nakładkom na nadkolach. Wnętrze jest ponadczasowe, ale sztampowe. Za to jakość materiałów, dokładność montażu oraz intuicyjna obsługa mogą służyć za wzór. Na wygodnych przednich fotelach i na kanapie miejsca nie brakuje w żadnym kierunku. 588-litrowa pojemność bagażnika i ładowność sięgająca 638 kg (Alltrack 2.0 TSI 4Motion, 210 KM) sprawiają, że samochód Volkswagena jest jednym z najpojemniejszych czteronapędowych kombi. Wyposażenie standardowe obejmuje sześć poduszek powietrznych, ESP, elektryczny hamulec pomocniczy, światła do jazdy dziennej, czujnik zmęczenia kierowcy, wskaźniki ciśnienia w oponach i program "Offroad", dostosowujący systemy samochodu do jazdy w terenie.

Auto jest wystarczająco dynamiczne nawet w słabszych wersjach; zużycie paliwa - na przyzwoitym poziomie: 210-konny TSI w trasie spalał 7,5 litra benzyny na 100 km. Na jego dobrą dynamikę wpływa wysoki moment obrotowy, wynoszący 280 Nm i dostępny już od 1700 do 5200 obr/min. Obydwa diesle są wyposażone w system BlueMotion, obejmujący układ start/stop i odzysk energii podczas hamowania, co zmniejsza o litr apetyt na paliwo. Na szosie stały napęd 4x4 stabilizuje auto w zakrętach i poprawia trakcję. Ale przede wszystkim pozwala na pokonywanie niezbyt wymagających bezdroży bez obawy o utknięcie czy uszkodzenie zespołu napędowego.

NAPĘD 4MOTION

W wielopłytkowym sprzęgle Haldex elektronicznie sterowana pompa za pomocą oleju dociska do siebie płytki powodując przeniesienie momentu napędowego na mechanizm różnicowy tylnej osi. Stale trafi a na nią 10% siły napędowej; w razie konieczności - nawet 100%. Jazdę wspomaga, nie tylko w terenie, elektroniczna "szpera" przedniej osi (XDS), poprawiając przeniesienie napędu i zapewniając neutralne zachowanie auta w zakrętach.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Cena142 790 zł
KonkurenciPeugeot 508 RXH, Volvo XC70
Silnikbenzynowy, R4, 2.0
Moc/przy obrotach210 KM/5300-6200 obr/min
0-100 km/h7,8 s
Prędkość maksymalna212 km/h
Zużycie paliwa8,6 l/100 km
Emisja CO2199 g/km
Silnikpojemność skokowa 1984 cm3, maks. moment obrotowy 280 Nm w przedziale 1700-5200 obr/min, skrzynia biegów 6DSG, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4771 x 1820 x 1550 mm, rozstaw osi 2710 mm, masa wł. 1707 kg, poj. bagażnika 588/1716 l, ładowność 638 kg, poj. zb. paliwa 70 l.

Zakup Passata Alltracka jest wart rozważenia. W klasie średniej uterenowionych pojemnych kombi innych marek nie ma za wiele.

Tekst Bogdan Czajkowski

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Sądzę, że na zachodzie może coś ugrać, ale w Polsce jego popularność myślę będzie się utrzymywać na poziomie rywali.
    ~Samuraj, 2012-06-02 02:19:29
  • avatar
    zgłoś
    Kiedyś ze statystyk wyczytałem, że wersji Variant produkuje się więcej niż sedan. Z takim Alltrackiem odmiana kombi będzie w dalszym ciągu chętniej kupowana. Doszły dodatkowe walory do zwykłego kombi, które chętnie widziałby niejeden kierowca.
    garfield, 2012-06-01 19:50:53
  • avatar
    zgłoś
    Passat 4x4. Od zawsze jest najbardziej uniwersalnym modelem Volkswagena. Połączenie nadwozia kombi z większym prześwitem i napędem 4x4 daje teraz Passatowi jeszcze większą uniwersalność.
    auto motor i sport, 2012-05-31 10:48:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij