Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pełen spokój - Kia Magentis

W żadnym z kryteriów testu Magentis nie wypada ani nadzwyczaj dobrze, ani źle. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć do Kii nowych klientów?

Maciej Ziemek 2006-08-24
Kia Magentis Niezbyt wyszukana stylizacja Magentisa idealnie pasuje do jego spokojnego charakteru.

Za Magentisa ze 144-konnym silnikiem benzynowym trzeba zapłacić blisko 87 tys. zł. Sporo, ale wystarczy spojrzeć na listę wyposażenia seryjnego - są na niej nie tylko elektryczna regulacja fotela kierowcy, podgrzewane przednie siedzenia czy skórzana tapicerka, ale również sześć poduszek powietrznych, ESP i BAS oraz automatyczna klimatyzacja.

Uzbrojony po zęby Magentis - dorównujący wymiarami największym autom segmentu D - waży na tyle dużo, że dwulitrowy silnik rozpędza go umiarkowanie dynamicznie. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h testowany egzemplarz potrzebował 10,6 s. Niezbyt wygórowany moment obrotowy (189 Nm), osiągany dopiero przy 4250 obr/min, sprawia, że nieco życia wstępuje w samochód tylko wówczas, gdy do jazdy ponagla się go niskimi biegami. Silnik trzeba wtedy kręcić wysoko, co nie sprawia mu żadnego problemu. Niestety, zużycie paliwa w mieście może wtedy sięgnąć nawet 15 l/100 km, na trasie - aż 10 l/100 km. Przy spokojnej jeździe wynosi, odpowiednio, 11,8 l/100 km i 7,5 l/100 km. Dynamiczny styl jazdy, powoduje oprócz wyższego zużycia paliwa, spory hałas w kabinie. Na szczęście, tylko na dłuższą metę bywa on uciążliwy.

Bezproblemowa w obsłudze i prowadzeniu, Kia Magentis leniwie wykonuje polecenia wydawane kierownicą, mimo że skrajne położenia kół dzielą niecałe 3 obroty kołem kierownicy. Samochód stabilnie za to pokonuje zakręty i zapewnia dobry komfort resorowania na nierównościach. Precyzja i jakość montażu elementów we wnętrzu - solidne; chociaż jakość tworzywa, z którego wykonano tablic ę rozdzielczą czy poszycie drzwi są dość niskiej próby.

Za sprawą małego Picanto popularność Kii w Europie znacznie wzrosła. Czas pokaże czy Magentis ją podtrzyma.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

Dane techniczne

Silnik Rzędowy, 4-cylindrowy, benzynowy umieszczony poprzecznie z przodu; DOHC, cztery zawory na cylinder, VVT; pojemność skokowa 1998 cm3, moc 106 kW (144 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 189 Nm przy 4250 obr/min. Napęd na koła przednie. Przekładnia mechaniczna, pięciobiegowa.
Cena modelu testowanego (zł) 86 900
0-100 km/h (s) 10,6
Prędkość maksymalna (km/h) 208
Elastyczność 60-100 km/h na IV/V biegu (s) 10,8/14,2
80-120 km/h na IV/V biegu (s) 11,0/15,4
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 7,5
Maksymalne (l/100 km) 11,8
średnie podczas testu (l/100 km) 9,0


PODSUMOWANIE

Kia Magentis 2.0 16V Platinum

Ocena:
3
(, )
Nadwozie
przestronne wnętrze
prosta obsługa
mały bagażnik
Komfort
wygodne fotele o długim siedzisku i dobrze wyprofilowanym oparciu
sporo miejsca z tyłu
Właściwości jezdne
komfortowo zestrojone zawieszenie
przeciętne poczucie kontaktu kół z nawierzchnią
Bezpieczeństwo
bogate wyposażenie seryjne z zakresu bezpieczeństwa biernego oraz komfortu obsługi
przeciętne hamulce
Eksploatacja
trzy lata gwarancji
Napęd
niezbyt dynamiczny i elastyczny silnik
mało precyzyjny mechanizm zmiany biegów
silnik głośny na wysokich obrotach
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W żadnym z kryteriów testu Magentis nie wypada ani nadzwyczaj dobrze, ani źle. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć do Kii nowych klientów?
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij