Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pełen spokój - Kia Magentis

W żadnym z kryteriów testu Magentis nie wypada ani nadzwyczaj dobrze, ani źle. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć do Kii nowych klientów?

Kia Magentis Niezbyt wyszukana stylizacja Magentisa idealnie pasuje do jego spokojnego charakteru.

Za Magentisa ze 144-konnym silnikiem benzynowym trzeba zapłacić blisko 87 tys. zł. Sporo, ale wystarczy spojrzeć na listę wyposażenia seryjnego - są na niej nie tylko elektryczna regulacja fotela kierowcy, podgrzewane przednie siedzenia czy skórzana tapicerka, ale również sześć poduszek powietrznych, ESP i BAS oraz automatyczna klimatyzacja.

Uzbrojony po zęby Magentis - dorównujący wymiarami największym autom segmentu D - waży na tyle dużo, że dwulitrowy silnik rozpędza go umiarkowanie dynamicznie. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h testowany egzemplarz potrzebował 10,6 s. Niezbyt wygórowany moment obrotowy (189 Nm), osiągany dopiero przy 4250 obr/min, sprawia, że nieco życia wstępuje w samochód tylko wówczas, gdy do jazdy ponagla się go niskimi biegami. Silnik trzeba wtedy kręcić wysoko, co nie sprawia mu żadnego problemu. Niestety, zużycie paliwa w mieście może wtedy sięgnąć nawet 15 l/100 km, na trasie - aż 10 l/100 km. Przy spokojnej jeździe wynosi, odpowiednio, 11,8 l/100 km i 7,5 l/100 km. Dynamiczny styl jazdy, powoduje oprócz wyższego zużycia paliwa, spory hałas w kabinie. Na szczęście, tylko na dłuższą metę bywa on uciążliwy.

Bezproblemowa w obsłudze i prowadzeniu, Kia Magentis leniwie wykonuje polecenia wydawane kierownicą, mimo że skrajne położenia kół dzielą niecałe 3 obroty kołem kierownicy. Samochód stabilnie za to pokonuje zakręty i zapewnia dobry komfort resorowania na nierównościach. Precyzja i jakość montażu elementów we wnętrzu - solidne; chociaż jakość tworzywa, z którego wykonano tablic ę rozdzielczą czy poszycie drzwi są dość niskiej próby.

Za sprawą małego Picanto popularność Kii w Europie znacznie wzrosła. Czas pokaże czy Magentis ją podtrzyma.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

BP

Dane techniczne

Silnik Rzędowy, 4-cylindrowy, benzynowy umieszczony poprzecznie z przodu; DOHC, cztery zawory na cylinder, VVT; pojemność skokowa 1998 cm3, moc 106 kW (144 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 189 Nm przy 4250 obr/min. Napęd na koła przednie. Przekładnia mechaniczna, pięciobiegowa.
Cena modelu testowanego (zł) 86 900
0-100 km/h (s) 10,6
Prędkość maksymalna (km/h) 208
Elastyczność 60-100 km/h na IV/V biegu (s) 10,8/14,2
80-120 km/h na IV/V biegu (s) 11,0/15,4
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 7,5
Maksymalne (l/100 km) 11,8
średnie podczas testu (l/100 km) 9,0


PODSUMOWANIE

Kia Magentis 2.0 16V Platinum

Ocena:
3
(, )
Nadwozie
przestronne wnętrze
prosta obsługa
mały bagażnik
Komfort
wygodne fotele o długim siedzisku i dobrze wyprofilowanym oparciu
sporo miejsca z tyłu
Właściwości jezdne
komfortowo zestrojone zawieszenie
przeciętne poczucie kontaktu kół z nawierzchnią
Bezpieczeństwo
bogate wyposażenie seryjne z zakresu bezpieczeństwa biernego oraz komfortu obsługi
przeciętne hamulce
Eksploatacja
trzy lata gwarancji
Napęd
niezbyt dynamiczny i elastyczny silnik
mało precyzyjny mechanizm zmiany biegów
silnik głośny na wysokich obrotach

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 48 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W żadnym z kryteriów testu Magentis nie wypada ani nadzwyczaj dobrze, ani źle. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć do Kii nowych klientów?
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij