Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Peugeot 2008 – delikatny make-up

W Peugeocie 2008 nie ma wielu zmian, ale delikatny szlif sprawił, że lew znów wygląda świeżo.

Kacper Mucha 2016-07-15

Opel Mokka, Nissan Juke, Renault Captur i wiele innych – konkurencja w segmencie crossoverów nigdy nie była tak mocna. Nie dziwi więc, że po trzech latach Peugeot postanowił zmodernizować model 2008. Dziwić może natomiast, że główna zmiana polega na wyposażeniu auta w osłonę chłodnicy ze wstawkami udającymi diamenty, choć przyznajemy, że wygląda świetnie.

TO POLUBISZ TEGO NIE
ŚNIEG, PIACH, BŁOTO I ASFALT
Dzięki systemowi Grip Control polubisz każdą nawierzchnię. 2008 nawet w kopnym piachu ochoczo jedzie przed siebie.
BRAK WERSJI GT LINE
Co najmniej do 2017 roku poczekamy na najciekawszą wersję – GT Line. Jest bogato wyposażona i ma dużo sportowych detali.

Na przejażdżkę wybraliśmy się autem w najlepszej konfiguracji, czyli z benzynowym 1.2 PureTech o mocy 130 KM i z mechaniczną skrzynią biegów. Warto zapłacić za ten model o 3,5 tys. zł więcej niż za odmianę 110-konną. Mocniejsza jednostka lepiej reaguje na gaz, mniej odczuwalny jest w niej efekt turbodziury, a moc wydaje się dostępna w szerszym zakresie obrotów – dodatkowe 25 Nm momentu obrotowego i 20 KM robią różnicę. Układ kierowniczy, inaczej niż w większości miejskich aut, jest precyzyjny, a kierownica stawia przyjemny opór. Peugeot 2008 zaskakuje na krętych górskich drogach – jest bardzo stabilny, prawie nie przechyla się na boki ani nie „nurkuje” podczas hamowania. I to mimo wielosezonowych opon, montowanych seryjnie w egzemplarzach z Grip Control. Jest to system wspomagający jazdę w terenie (dopłata 2000 zł), który zależnie od trybu jazdy rozdziela moment obrotowy między koła, tak aby opony nie wpadały w poślizg.

Modne auta, takie jak Peugeot 2008, kupuje się oczami. Mniej liczy się to, że auto świetnie jeździ, ma praktyczne wnętrze i elektroniczne gadżety (funkcje Apple CarPlay i Android Auto). Nie zdziwi nas więc, jeżeli to właśnie taki detal jak nowy „grill” sprawi, że 2008 oczaruje klientów na kolejne lata. 

Dane producenta PEUGEOT 2008 ACTIVE 1.2 PURETECH 130 KM
Cena 73 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R3
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
230 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła ; 6-biegowa skrzynia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,3 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,8 l/100 km
Emisja CO2 110 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4159 x 1829 x 1556 mm, rozstaw osi 2538 mm, masa własna 1160 kg, pojemność bagażnika 350/1194 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Naszym zdaniem
Kacper Mucha redaktor "auto motor i sport"
Jeżeli 2008, to tylko z nowym lakierem Ultimate (na zdjęciu), który dotąd miał tylko usportowiony 308 GTi. Auto wygląda rewelacyjnie, a lakier kosztuje tyle co srebrny i czarny (2300 zł).
  
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Do salonów chodzi właśnie odświeżony Peugepot 2008. Model nie przeszedł rewolucji. ale kilka delikatnych zmian sprawiło, że znów prezentuje się młodo.</p><br /><br /><a href="/testy/Peugeot-2008-delikatny-make-up,22688,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-15 13:27:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij