Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Peugeot 207 - grunt to samopoczucie

Druga młodość. Peugeot 207 jest niezmiennie zadowolony z siebie, o czym świadczy jego uśmiech - nowy, ale tak samo szeroki jak poprzedni. Nie ma to jak dobre samopoczucie.

Roman Popkiewicz 2009-12-09
Peugeot, 207,  test Peugeot 207 ma przemeblowaną dolną część twarzy, ale uśmiech wlotu powietrza pozostał równie szczery

Inny zderzak z przodu, inna listwa z boku, inna lampa z tyłu i nowa tapeta w kabinie. Zmiany nie są rewolucyjne, bo i nie muszą być. Najbardziej zauważalne są lifting twarzy oraz nowe tylne lampy z zestawem diod LED.

Natomiast największa techniczna ciekawostka siedzi między zderzakiem a przednią szybą, w postaci 95-konnego silnika 1.4 VTi. To właśnie on, znacznie bardziej niż cała kosmetyka, przyczynia się do odmłodzenia "dwieściesiódemki". Kolejna z rodziny jednostek opracowanych przez BMW, a produkowanych przez koncern PSA, jest uzbrojona w układ bezpośredniego wtrysku benzyny plus układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych plus zawory dolotowe o zmiennym skoku (te ostatnie poprawiają napełnianie cylindrów powietrzem, szczególnie przy niedużych i średnich obciążeniach). Po drugiej stronie znaku równości powinny być lepsze osiągi plus poprawiona ekonomia plus niższe emisje.

 

Taki właśnie silnik "207" powinna mieć od początku, czyli od blisko czterech lat (a nie zaledwie od paru miesięcy). Pod względem grubości warstwy tłuszczu, mały Peugeot turla się w ścisłej czołówce klasy (waży 1,2 t), stąd do uzyskania sensownych osiągów potrzebuje każdego konia mechanicznego. Teraz ma ich akurat tyle, żeby wychylić zderzak nad powierzchnię przeciętności załatwiając setkę w 12 sekund. Ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,5 l/100 km "207" nie bije rekordów jazdy o kropelce, za to dzięki sporemu jak na malucha zbiornikowi paliwa (50 l) może się pochwalić szatańskim zasięgiem (666 km).

Wielką zaletą Peugeota pozostają właściwości jezdne. Pod względem prowadzenia to wciąż jeden z lepiej dopracowanych maluchów. Jest zwinny i przyczepny, lubi każdy typ drogi, a miękkie, spokojne ruchy nadwozia jakie towarzyszą pokonywaniu zakrętów są bardziej charakterystyczne dla auta o rozmiar większego. Przeskakując z lepszej na gorszą nawierzchnię, komfort resorowania gubi się tylko w niewielkim stopniu. Układ kierowniczy jest precyzyjny i mimo że ma wspomaganie elektryczne, zapewnia porządne wyczucie - zarówno przy niskich, jak i wyższych prędkościach zakręty odpowiednio "ważą" w rękach kierowcy.

Nieco odmłodniała kabina "dwieściesiódemki" - odświeżono tworzywa oraz parę detali potraktowano po nowemu. Trzeba jednak na pamięć znać najmniejsze szczegóły wnętrza przed zmianami, żeby dostrzec jakąś różnicę. Ważne, że na miejscu pozostały bardzo dobre fotele oraz świetna relacja zestawu fotel- kierownica-pedały - praktycznie każdy kierowca będzie mógł usiąść tak, jak mu długość nóg i ramion oraz krzywizna kręgosłupa dyktują. Natomiast największe oznaki starzenia małego Peugeota widać i czuć przy zajmowaniu miejsca i zasiadaniu z tyłu. Niby nie jest źle, ale taka Skoda Fabia czy Ford Fiesta oferują wyraźnie więcej.

Korzystając z okazji, Peugeot wydłużył listę dodatków do "207". W opcji są teraz bluetooth, system nawigacji z panoramicznym ekranem, system multimedialny z 30-gigowym twardym dyskiem, a także kosmicznie droga klimatyzacja manualna (dopłata 4600 zł).

Najtrudniejsza sztuczka w tej klasie polega na tym, żeby jeździć bardziej dynamicznie, a starzeć się powoli. Mały Peugeot opanował ten trik jakby od niechcenia i to jest właśnie gwóźdź programu.

Tekst: Roman Popkiewicz
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Dane techniczne

Data publikacji 12/2009
Silnik benzynowy, R4, 1.4
Moc kW (KM) 95 KM
Przy obrotach (/min) 6000
Pojemność skokowa [cm3] 1397
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 136
Przy obrotach (/min) 4000
Skrzynia biegów skrzynia biegów 5M,
Nadwozie 5-miejsc., 5-drzw. hatchback
Układ jezdny z przodu kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator; z tyłu belka skrętna, sprężyny śrubowe, amortyzatory i stabilizator.
Dł/szer/wys [mm] 4045/1748/1472
Rozstaw osi [mm] 2540
Masa własna [kg] 1224
Poj. bagażnika [l] 270/923
Cena modelu testowanego (zł) 56700
Wyposażenie seryjne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz boczne, układ ABS, światła przeciwmgielne, radioodtwarzacz CD/MP3, centralny zamek, elektr. opuszczane szyby przednie, elektr. regulowane i podgrzewane lusterka boczne.
0-50 km/h (s) 3,8
0-70km/h (s) 7,8
0-100 km/h (s) 12,0
0-130 km/h (s) 21,3
Elastyczność 60-100 km/h na IV/V biegu (s) 11,2/17,0
80-120 km/h na IV/V biegu (s) 11,8/17,5
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 5,0
Maksymalne (l/100 km) 9,7
średnie podczas testu (l/100 km) 7,5
zasięg (km) 666
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 41

 

 

PODSUMOWANIE

Peugeot 207 1.4 VTI Trendy

Ocena:
3
(, )
„207” ma świetne zawieszenie, a silnik 1.4 VTi potrafi zapewnić sensowne osiągi. Wnętrze zachowuje swoje wszystkie dobre oraz przeciętne cechy. Peugeot mógłby/powinien być jednak trochę tańszy.
Właściwości jezdne
bardzo dobre właściwości jezdne
dobry komfort resorowania
Nadwozie
wysoka jakość wykonania
Eksploatacja
długie okresy między przeglądami (30 tys. km)
kosmicznie wysoka dopłata za klimatyzację
stosunkowo wysoka cena
tylko 2 lata gwarancji na podzespoły
Komfort
wygodne fotele
Napęd
przyzwoite osiągi
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    hm dziwne ze nikt nie napisze, ze 207ka to jest jedna z najwiekszych wtop francuskiego prodeucenta, po fenomenalnej sprzedazy i popularnosci 206 (ktora to byla dla mnie dosc dziwna, bo auto procz fajnego wygladu nie ma wg za wiele do zaoferowania) 207ka, ociezala przerosnieta i nieproporcjonalna (co jest sztuka w takim nadwoziu-tyl jest okropny, a przod no coz wszystkie peugeoty cierpia na rozdziawienie paszczy) no a co do samego silnika 1,4 hm no nie wiem czy on pozatym ze jest made by bmw to jest jakis rewelacyjny, wyglada tak jakby wszystkie zastosowane technologie niedzialalymoc 95 kucy? hm no z tej pojemnosci to zadna rewelacja, silnikow chocby hondowskich jest produkowanych bez liku od lat 90tych(bez bezp wtrysku i zmiennych faz!)moment, no jakos tez nie powala, tym bardziej ze osiagany jest standardowo jak dla 16v wysoko przy 4k obrotowno i spalanie 7,5 nie przystoi nowoczesnej jakoby jednostce, nawet jesli ciagnie 1200kg, przy obecnej technologii multiair czy w koncu ogromnie popularnym przy downsizingu -turbocos mi sie wydaje ze tak jak napisano w art, silnik jest mocno spozniony,a samo auto mocno jjuz nieatrakcyjne (wymieniona konkurencja w postaci fabii mi sie akurat nie podoba, ale fiesta czy corsa, ibiza lub polo to calkiem fajne autka, do tego o niebo ladniejsze i nowoczesniejsze)
    ~mk, 2009-12-10 22:30:04
  • avatar
    zgłoś
    Druga młodość. Peugeot 207 jest niezmiennie zadowolony z siebie, o czym świadczy jego uśmiech - nowy, ale tak samo szeroki jak poprzedni. Nie ma to jak dobre samopoczucie.
    auto motor i sport, 2009-12-09 12:45:13
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij