Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Peugeot 208 1.2 VTI 82 KM Allure - do startu gotowi

Z drżącym trzykomorowym sercem pod maską, pachnący nowością Peugeot 208 stanął na pierwszym rozdrożu długodystansowego testu. Na razie się poznajemy. Miejskie autko zwraca uwagę stylizacją i poziomem dopracowania wnętrza. Najbogatsza wersja wyposażenia, Allure, jest napakowana dodatkami.

2012-11-29

Peugeot 208 to rynkowa nowość. Kiedy zacznie się pojawiać na ulicach, nie pozostanie niezauważony. Duży wpływ na to ma uroda nadwozia tego malucha, w najlepszym francuskim stylu cukierkowa. Złośliwi powiedzą, że ilość chromów i ozdobników, zwłaszcza w wypadku najbogatszej wersji (Allure), przekroczyła pewną granicę. Jednak czegokolwiek by nie zarzucać Peugeotowi, nie zmieni to faktu, że od wielu lat jest on w posiadaniu skutecznego przepisu na to, jak stylizować i dobrze sprzedać małe miejskie auto. Potwierdza to liczba ponad 15 milionów egzemplarzy poprzedników modelu 208, których spotkasz na ulicach nie tylko Europy. Za oryginalnością nadwozia nadąża wnętrze „208". Najbardziej rzuca się w oczy kierownica – gruba i tak mała, że aż chce się zmierzyć jej średnicę. Ponieważ nie jest okrągła, lecz eliptyczna, w pionie mierzy 32, w poziomie zaś 34 cm. Kierownice standardowego rozmiaru są 3–4 cm większe. Tę w Peugeocie 208 zmniejszono po to, aby dobrze widać było zegary. Widać je świetnie, ale nie przez kierownicę, a nad nią. Ich wysokie umiejscowienie ma jeden cel – sprawić, byś jak najczęściej spoglądał na drogę. Koncentrację na drodze ma też ułatwiać umieszczony w centralnym miejscu deski rozdzielczej dotykowy ekran o przekątnej aż 7 cali. Poruszanie się po menu, dzięki polskiemu językowi, jest proste i intuicyjne, a bogactwo funkcji (komputer pokładowy, multimedia, nawigacja, a nawet przeglądarka zdjęć), choć z jednej strony sprawia, że dość często się nimi bawisz, jest łatwe do ogarnięcia. Taka zabawa nie każdemu jednak będzie dana – w wersji podstawowej Access ten multimedialny kombajn nie występuje, zaś w droższych – Active oraz Allure – wymaga dopłaty, odpowiednio, 3400 albo 1900 zł. Nie jest to mało i decyzja czy wyposażyć swoją „208" w to urządzenie jest bardzo indywidualna. Jako dodatek, systemowi multimedialnemu towarzyszą dwa wejścia USB umieszczone na dole konsoli – bardzo praktyczny dodatek. Fotele wersji Allure aż zachęcają, by na nich usiąść. Są nieźle wyprofilowane i nieźle trzymają ciało w zakrętach. Widoczność do przodu jest bardzo przyzwoita, gorzej z widokiem do tyłu – tu mocno dają się we znaki mała tylna szyba i dosyć szerokie tylne słupki. Ułatwiające parkowanie czujniki są niestety w standardowym wyposażeniu tylko najbogatszej wersji.

Zamawiając „208” zwróć uwagę, by miała opony o wyższym profilu

Nasza „208" została wyposażona w nowy 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 l i mocy 82 KM. Na tym samym poziomie znajduje się w cenniku mocniejsza o 13 KM wersja z czterocylindrowym silnikiem 1.4. Po kilkuset kilometrach spędzonych za kierownicą „208" ta cennikowa logika staje się jasna – trzycylindrowy silnik pracuje co prawda dosyć surowo, a reakcje na gaz ma niespieszne, za to zużycie paliwa jest o dobry litr na każde 100 km niższe niż w wypadku wersji z jednostką 1.4. Silnik 1.2 dobrze czuje się w średnim i górnym zakresie obrotów i – typowo dla trzycylindrowych silników – szybko nabiera obrotów. Trzeba się natomiast przyzwyczaić, że jest stosunkowo głośny. Zaprzyjaźniasz się z nim w miarę upływu kilometrów.

Ceną zamontowania tak małej kierownicy jest zwiększenie siły wspomagania przy małych prędkościach. I to jest zrozumiałe. Ważniejsze, że siła wspomagania wraz ze wzrostem prędkości maleje, a układ kierowniczy nabiera wyczucia i kierownica przyjemnie „waży" w dłoniach. Zawieszenie zestrojono raczej sztywno, co w połączeniu z niedużym rozstawem osi sprawia, że poprzeczne nierówności nie są tym, co polubią kierowcy. Na pogorszenie komfortu mają też swój wpływ bardzo duże, bo aż szesnastocalowe obręcze kół topowej wersji; w tańszych wersjach są to nadal „piętnastki".

ODBIÓR SAMOCHODU

Peugeot, jak każdy testowy pojazd, na pewien czas staje się „własnością” redakcji. Moment przekazania dokumentów i auta niewiele różni się od tego, kiedy kupujesz auto dla siebie. Jest przyjemnie. Poza tym – element niepewności: czy wybrany przez nas silnik rzeczywiście okaże się, jak przewidujemy, popularny wśród klientów. Postawiliśmy bowiem na oszczędny, trzycylindrowy silnik 1.2 VTI – nowość w ofercie Peugeota. Już na starcie musimy ustalić, jak często należy wykonywać przeglądy techniczne, jaki olej wlewamy do silnika (na wypadek nieoczekiwanej dolewki, z dala od autoryzowanego serwisu). Moment wyjazdu z salonu sprzedaży oraz pierwsze kilometry za kierownicą to jak zapoznanie z nowym kumplem. Przy odbiorze, nasza „dwieścieósemka” miała na liczniku 748 kilometrów.

Przed wyjazdem z salonu trzeba poznać obsługę auta. Dzięki temu łatwiej i szybciej złapiesz orientację w gąszczu przycisków. Ciekawostka – klema plusowa akumulatora to szybkozłączka 

 

 

Najbliższe miesiące pokażą czy auto będzie nękane chorobami wieku dziecięcego i czy wszystkie elementy wyposażenia okażą się jednakowo trwałe podczas całego testu. 50 tys. km z Peugeotem 208 przed nami.

SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY

SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY

Rodzaj silnikabenzynowy, R3
umieszczeniepoprzecznie z przodu
RozrządOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa1199 cm3
Moc maksymalna82 KM
przy6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy118 Nm
przy2750 obr/min
Maksymalne obroty6500 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka75,0 x 90,8 mm
Stopień sprężania11,0:1
Norma emisji spalinEuro 5

PRZENIESIENIE NAPĘDU

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Rodzaj napęduna przednie koła
Skrzynia biegów5-biegowa mechaniczna
Wielkość przełożeń3,42/1,81/1,28/0,98/0,77
Bieg wsteczny3,21
Przełożenie przekładni głównej4,54:1

UKŁAD JEZDNY

UKŁAD JEZDNY

Zawieszenie przedniekolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator
Zawieszenie tylnebelka skrętna, sprężyny śrubowe, amortyzatory
Układ kierowniczyprzekładnia zębatkowa,wspomaganie elektryczne, 2,9 obrotu kierownicą
Hamulce z przoduhydrauliczne, tarcze wentylowane o średnicy 266 mm
Hamulce z tyłubębnowe Układy wspomagające ABS, ESP

WERSJE I CENY PEUGEOTA 208

SILNIKSKRZYNIABIEG.ACCESSACTIVEALLURE

WERSJE I CENY PEUGEOTA 208

SILNIK SKRZYNIABIEG. ACCESS ACTIVE ALLURE
1.0 VTI 68 KM M5 42 900 47 500 -
1.2 VTI 82 KM M5 46 900 49 900 55 400
1.4 VTI 95 KM M5 46 900 49 900 55 400
1.6 VTI 120 KM M5 - - 59 500
1.4 HDI 68 KM M5 53 400 56 400 -
1.6 e-HDI 92 KM M5 STT - 60 800 66 300
1.6 e-HDI 115 KM M5 STT - - 69 300

WYPOSAŻENIE

ACCESSACTIVEALLURE

WYPOSAŻENIE

ACCESS ACTIVE ALLURE
Poduszki pow. czołowe plus plus plus
Poduszki pow. boczne plus plus plus
Poduszki pow. kurtynowe plus plus plus
Układ stabilizacji toru jazdy plus plus plus
Mocowania Isofix plus plus plus
Zdalnie ster. centralny zamek plus plus plus
Elektrycznie ster. szyby plus plus plus
Elektrycznie ster. lusterka 250 plus plus
Klimatyzacja 2000 M A
Kierownica pokryta skórą minus 300 plus
Radio CD/MP3 + ster. z kier. 1000 plus plus
Multimedia + nawigacja minus 3400 1900
System hi-fi JBL minus minus 1500
Komputer pokładowy plus plus plus
Podgrzewane fotele minus 700 700
Reg. wys. fotela kierowcy plus plus plus
Skórzana tapicerka minus minus 4000
Przednie św. przeciwmgielne minus plus plus
Światła do jazdy dziennej/LED plus plus/800 plus/plus
Aut. włącznik wycieraczek minus 600 plus
Wielkość obręczy kół 15” 15” 16”
Obręcze z lekkich stopów minus 1600 plus
Lakier metalizowany 1800 1800 1800

Active to optymalna wersja wyposażenia „dwieścieósemki”. W standardzie są klimatyzacja, komplet poduszek i radio CD/MP3. Wyposażenie można dobrać pojedynczo lub w pakietach. 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Raz go obili, potem pomalowali :D

    airmatic, 2013-11-02 20:18:07
  • avatar
    zgłoś
    Minął rok, ile kilometrów pokonane i jak wrażenia ?

    balc3r, 2013-11-02 10:17:50
  • avatar
    zgłoś
    Z drżącym trzykomorowym sercem pod maską, pachnący nowością Peugeot 208 stanął na pierwszym rozdrożu długodystansowego testu. Na razie się poznajemy.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2012-11-29 11:42:33
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij