Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Peugeot 3008: Nowy tylko odrobinę

Nadmuchany hatchback Peugeota jest teraz trochę ładniejszy, ale i droższy. Do dotychczasowych zalet dodaje kilka nowych.

Peugeot 3008 Podcięte u dołu reflektory, chromowana obwódka osłony chłodnicy i nowy kształt paneli świateł przeciwmgielnych nawiązują do stylizacji modelu 2008 (fot. Jacek Hanusz)

Peugeot rozpoczyna piąty rok sprzedaży 3008, fundując swojemu crossoverowi lifting. Zmiany są drobne, ale znaczące – dzięki nowym reflektorom, zderzakowi i osłonie chłodnicy znacznie poprawiła się prezencja auta. Z tyłu pojawiły się nowe światła, a w kabinie – inne wykończenie tunelu środkowego. I to z grubsza wszystko. Na liście nowości znalazły się jeszcze radar mierzący odlegość od poprzedzającego pojazdu, kamera cofania i asystent parkowania – wszystkie dostępne wyłącznie w wersji Allure i, poza radarem, za dopłatą.

Pod maską są te same silniki, a na liście wyposażenia – te same elementy co przed liftingiem, czasem tylko inaczej wycenione. Np. w wersji Allure trzeba płacić więcej niż dotychczas za szklany dach, wyświetlacz head-up, czy skórzaną tapicerkę, za to do wersji Active i Allure Peugeot dodaje gratis nawigację satelitarną.

Poza tym 3008 pozostaje jednym z najoryginalniej stylizowanych, rodzinnych aut na rynku. Dzieloną pokrywę bagażnika nadal da się przeobrazić w ławkę, na której można usiąść albo przewieźć dłuższe przedmioty nie mieszczące się w aucie. Podłoga bagażnika wciąż ma dwa poziomy, a w kabinie dalej rządzi ergonomia w postaci pojemnych schowków (np. 13,5-litrowego w podłokietniku), czy składanego fotela pasażera, który może służyć za stolik.

Dwulitrowy, 150-konny silnik HDi robi z 3008 całkiem szybkie auto, które przy tym niewiele pali (realnie, średnie spalanie ok. 6,5 l/100 km), ale słono kosztuje – więc z zakupem warto wstrzymać się dopóki dealerzy wyprzedają stare egzemplarze i nie chcą dać upustu na nowe (wersja Allure
sprzed liftingu z tym samym 150-konnym dieslem jest teraz tańsza o 17 500 zł). 3008 można też, do końca marca, zamówić z pełnym odliczeniem VAT.

DANE PRODUCENTA Peugeot 3008 2.0 HDi Active

DANE PRODUCENTA Peugeot 3008 2.0 HDi Active

Cena92 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaR4, turbodiesel
Pojemność skokowa1997 cm3
Moc maksymalna150 KM
przy obrotach3750/min
Maksymalny moment obrotowy340 Nm
przy obrotach2000 obr/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h9,7 s
Prędkość maksymalna195 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie4,5 l/100 km
Emisja CO2139 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4365 x 1837 x 1639 mm, rozstaw osi 2613 mm, masa własna 1594 kg, pojemność bagażnika 432/1241 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

naszym zdaniem

Adam Majcherek redaktor „auto motor i sport”

Taki jak ma być
Przestronny, łatwy w manewrowaniu i z dobrze wyciszoną kabiną – praktyczny przez duże P.

to polubisz - kamera cofania
W połączeniu z czujnikami parkowania znakomicie ułatwia manewry. Szkoda tylko, że kosztuje aż 2500 zł.

tego nie - asystent parkowania
Kosztuje 1500 zł i jedyne co potrafi to podpowiedzieć, czy auto zmieści się na danym miejscu.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 108 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nadmuchany hatchback Peugeota jest teraz trochę ładniejszy, ale i droższy. Do dotychczasowych zalet dodaje kilka nowych.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-02-28 10:18:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij