Polityka prywatności - poznaj szczegóły »

Zupełnie nowy,
dużo lepszy auto motor i sport już w Twoim kiosku!

Kup teraz! Zobacz nowy numer
  • STRONA GŁÓWNA
  • WYDARZENIA
  • TESTY
  • PORADY
  • TECHNIKA
  • GALERIE
  • FORUM
  • KATALOG
  • Zobacz najnowszy numer
  • Zamów prenumeratę
  • Top10: Najlepsze artykuły
  • Konkursy
  • Nowy Auto Katalog 2014
  • 307 CC i Mégane CC - Zwyczajne inaczej

    Tagi: Peugeot | 307 CC | Renault | Megane CC | kabriolet | test porównawczy | test

    Co ciekawe, usztywnienie konstrukcji obydwu aut nie wpłynęło bardzo negatywnie na komfort jazdy. Owszem, nie da się ukryć, że zarówno 307 CC, jak i Mégane CC pokonują nierówności w sposób bardziej odczuwalny dla pasażerów niż kompakty, ale wciąż zapewniają komfort podróżowania na dobrym poziomie. Nie bez znaczenia dla ogólnego komfortu jazdy są również wygodne fotele z dobrym bocznym podparciem. Z jednej strony, nadwozia 307 CC i Mégane CC nie są aż tak sztywne, żeby jazda po nierównościach przyprawiała pasażerów o nadmierne wstrząsy, z drugiej jednak są na tyle sztywne, że po otwarciu dachu samochody nie zmieniają drastycznie charakterystyki prowadzenia. W Peugeocie nie widać nawet chwilowych odkształceń ramy przedniej szyby, szczególnie narażonej na skręcanie i wyginanie.

    Nie ma się co dziwić, że stosunkowo sztywne nadwozia coupé-kabrioletów w połączeniu ze sztywnymi, składanymi dachami oraz z solidnie wyciszonym wnętrzem zapewniają pasażerom całkiem niezłą izolację dźwiękową. Pod względem hałasu wewnątrz, 307 CC i Mégane CC prezentują jako coupé poziom, który nie odbiega jakoś szczególnie od poziomu zarezerwowanego dla aut o tradycyjnej konstrukcji.

    Bardziej niż szumy spowodowane opływem powietrza po karoserii, mogą irytować dźwięki, które towarzyszą pracy dwulitrowych jednostek napędowych, znajdujących się pod maskami testowanych samochodów. Głośno pracują one nie tylko przy wysokich prędkościach obrotowych, przy których życie dopiero w nie wstępuje, ale również przy niskich.

    Gdyby komuś było w czasie jazdy za cicho, może otworzyć dach. Wtedy na brak hałasu narzekać nie będzie. Na wiatr we włosach również, chociaż w tym wypadku bardzo dużo zależy od tego czy podróżuje się z opuszczonymi, czy z podniesionymi bocznymi szybami. Podniesione - znakomicie ograniczają przepływ powietrza przez otwarte wnętrze. Do tego stopnia, że w słoneczny dzień - nawet późną zimą czy wczesną wiosną - można myśleć o inauguracji sezonu jazdy topless.

    Blisko 140-konne silniki - które zwyczajnym hatchbackom zapewniają osiągi określane mianem nawet sportowych - ani z 307 CC, ani z Mégane CC nie czynią samochodów szczególnie szybkich. 10 s na przyspieszenie od 0 do 100 km/h to wszystko na co je stać. Ponad 200 kg więcej masy własnej niż w wypadku podobnie wyposażonych hatchbacków, daje w końcu znać o sobie. Ciekawe, że niemal identyczne wartości przyspieszeń obydwa auta uzyskują z różnymi skrzyniami biegów. Silnik Peugeota współpracuje z mechaniczną przekładnią o pięciu przełożeniach, natomiast skrzynia biegów w dwulitrowym Mégane CC ma ich o jeden więcej. Różnice, i to spore, wychodzą dopiero przy porównaniu elastyczności obydwu aut. Na V biegu, w trakcie przyspieszania z 80 km/h do 120 km/h, Mégane jest o 3 sekundy szybsze od "307".

    Auta, które prawie identycznie przyspieszają - niemal tak samo sprawnie hamują. Jedyna, dość znaczna różnica w skuteczności układu hamulcowego daje się zauważyć przy próbie hamowania na zimno nieobciążonym samochodem. Wówczas 307 CC zatrzymuje się o 3 m wcześniej niż Mégane CC.

    Do codziennego użytku Peugeot 307 CC i Renault Mégane CC nadają się tak samo dobrze jak zwykłe hatchbacki. Są, po prostu, zwyczajne inaczej, co przejawia się w ich wyglądzie i "odkrytych" możliwościach. Nie trzeba się ich bać. Seryjnie są wyposażone we wszystko, co w zwykłych kompaktach wymaga dopłaty. Za sam wygląd warto jednak zapłacić więcej.

    Tekst: Maciej Ziemek
    Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

    Oceń artykuł:

    4.9

    Skomentuj (0)

    Brak komentarzy
    dodaj pierwszy komentarz

    auto motor i sport przedstawia