Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Peugeot 308 GT: Dla zapalczywych

Do Peugeotów 308 dołączyła wersja z przydomkiem GT. Jest równie funkcjonalna jak zwykłe wersje, ale ma większy zapał do jazdy i bardziej rasowy wygląd.  

Michał Hutyra 2015-04-19

Peugeot 308 GT do 100 km/h przyspiesza w 7,5 s i potrafi mknąć z prędkością 235 km/h. Nie jest więc grzecznym kompaktem, którym podwozi się dzieci do szkoły i jeździ na zakupy, to auto dla kierowców z temperamentem. GT najlepiej czuje się na krętych, pozamiejskich drogach, jest zwinne, a jazda nim sprawia wiele przyjemności. ESP można całkowicie zneutralizować i pobawić się nad- i podsterownością, odkrywając granice przyczepności auta. Niskoprofilowe opony Michelin Pilot Sport3 w rozmiarze 225/40 R18 sprawiają, że samochód nieźle trzyma się asfaltu. Gorzej czuje się na krótkich poprzecznych nierównościach, reaguje na nie alergicznie, głuchym dudnieniem tylnych kół.

Serce Peugeota 308 GT ma pojemność 1,6 litra, dwustopniową turbosprężarkę i uderza z mocą 205 KM. Moment obrotowy o wartości 285 Nm dostępny już od 1750 obr/min zapewnia godną uznania dynamikę. Silnik spontanicznie reaguje na gaz i szybko wchodzi na obroty, szkoda tylko, że jego chrypliwy pomruk sączy się nie z układu wydechowego, lecz z głośników systemu audio. GT został smakowicie przyprawiony przez stylistów. Quasi-sportowych atrybutów nie brakuje ani na zewnątrz, ani w środku.

Jako hatchback auto kosztuje 99 900 zł, kombi jest o 4,7 tys. zł droższe. Peugeot nie mówi jeszcze ostatniego słowa i szykuje mocniejszą wersję – GTI, podobno z napędem na obie osie.

 


Michał Hutyra - redaktor „auto motor i sport”

Jeśli chcesz kupić Peugeota 308 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym, to taki znajduje się tylko w wersji GT.
To polubisz - tryb sport
Powinien być włączony na stałe. Silnik lepiej brzmi i spontaniczniej reaguje na gaz, a zegary świecą się na czerwono.
Tego nie - sztuczny wydech
Piękne podwójne końcówki to tylko atrapy. Prawdziwy tłumik jest głęboko schowany i na zewnątrz go nie słychać.

 

Dane producenta Peugeot 308 GT
Cena 99 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maks./przy obrotach 205 KM/6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 285 Nm/1750-4500 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymalna 235 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 130 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4253 x 1863 x 1447 mm, rozstaw osi 2620 mm, masa własna 1415 kg, pojemność bagażnika 398/1206 l, pojemność zbiornika paliwa 53 l.
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Peugeot za 100 tys. zł oferuje sportową odmianę auta roku. Peugeot 308 GT to silnik z RCZ-a w praktycznym opakowaniu.</p><br /><br /><a href="/testy/Peugeot-308-GT-Dla-zapalczywych,19533,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-04-17 15:46:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij