Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Peugeot 308 SW: Dobra partia

W Peugeocie 308 nowe są nadwozie kombi i benzynowy silnik 1.2. Sprawdzamy, czy to udana kombinacja.

Roman Skąpski i Daniel Hohmeyer 2014-06-10
Peugeot 308 SW Waży 1,4 tony i jest o 140 kg lżejszy niż poprzednik. Ociężałości podczas jazdy – ani śladu.

Podobno kombi wychodzą z mody i ustępują miejsca SUV-om. Nie wszystkie, w każdym razie nie te, które są pojemne i ładne. A taki jest Peugeot 308 SW, który właśnie w maju pojawił się w sprzedaży. Okazuje się on dłuższy od hatchbacka o 33 cm, ale konstruktorzy nie poszli na łatwiznę i nie doczepili jedynie większego kufra, lecz zwiększyli rozstaw osi. Dlatego pasażerowie zasiadający z tyłu dysponują większą ilością miejsca. Sam bagażnik ma pojemność 670 l, a jeśli złożyć dzielona na pół kanapę wzrośnie ona do 1660 l. Tak samo obszerne przedziały ładunkowe mają konkurenci od Forda czy VW.

Wnętrze jest eleganckie – na tablicy rozdzielczej króluje miękkie tworzywo, środkowa konsola nie jest przeładowana. Kierowca ma do dyspozycji tylko sześć przycisków i większość funkcji wybiera korzystając z dotykowego ekranu. Niestety zdarza się, że gdy padną na niego promienie słońca, zamiast wskazań monitora można zobaczyć tylko ślady własnych palców. Jak w hatchbacku, tarcze wskaźników znajdują się nad, a nie za kierownicą. Jej niewielki rozmiar może wprowadzać w błąd sugerując, że mamy do czynienia z autem sportowym.

Nowy, trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 130 KM po naciśnięciu pedału gazu brzmi jakby miał o jeden lub dwa cylindry więcej. Lekko ociężały wydaje się tylko przez moment na niskich obrotach, potem dziarsko przyspiesza, zostawiając nawet pewien zastrzyk dynamiki jeszcze gdzieś w górnym zakresie obrotów. Zawieszenie 308 SW zestrojono pod kątem komfortu, z równowagi nie wyprowadzają go nawet trzeciorzędne, dziurawe drogi. Bardzo sprawnie radzi też sobie w zakrętach – wprawdzie nadwozie się wychyla, ale samochód pozostaje neutralny i daje się łatwo kontrolować kierowcy.

Dane producenta Peugeot 308 SW E-THP 130 Active
Cena 78 100 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R3, turbo
Pojemność skokowa 1199cm3
Moc maks./przy obrotach 130 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 230 Nm/1750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 199 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,7 l/100 km
Emisja CO2 109 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4585 x 1863 x 1461 mm, rozstaw osi 2730 mm, masa własna 1420 kg, pojemność bagażnika 670/1660 l.

Naszym zdaniem

Roman Skąpski - redaktor „auto motor i sport”
Trzycylindrowy silnik 1.2 pasuje do 308 SW i na co dzień 130 KM dobrze zdaje egzamin.
To polubisz - pakiet sportowy
Po naciśnięciu przycisku silnik brzmi bardziej basowo i szybciej reaguje na wciskanie pedału gazu.
Tego nie - tylko ekran
Klimatyzacja, radio, nawigacja – kumulacja sprawia, że obsługa poszczególnych funkcji zabiera dużo czasu.

Roman Skąpski i Daniel Hohmeyer

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Malutki silnik 1.2 i aż 130 koni mechanicznych w nadwoziu kombi. Downsizing pełną parą. Jak tak niewielki silnik radzi sobie ze sporym kombi? Sprawdzamy to w Peugeocie 308 SW.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-06-04 09:27:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij