Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Peugeot 308 SW: Z sercem jak dzwon

Do niedawna brakowało mu mocnego diesla. Teraz Peugeota 308 SW można kupić ze 150-konnym 2.0 BlueHDI. Warto.

Szymon Piaskowski 2014-11-03

Jakoś tak się ostatnio w motoryzacyjnym światku porobiło, że diesle znad Sekwany mają przewagę nad tymi znad Renu – po pierwsze pracują ciszej, po drugie spijają z baku mniej oleju napędowego, a po trzecie bardziej liniowo rozwijają moc. Silnik 2.0 BlueHDI w rodzinnym Peugeocie 308 SW potwierdza te odczucia, co chwila dając zasiadającej za kierownicą głowie rodziny powody do zadowolenia.

Po pierwsze, w życiu codziennym trudno nim przekroczyć barierę spalania 6 l/100 km. W trasie wynosi ono około 5 l/100 km i nie trzeba korzystać z żadnych sztuczek, by je osiągnąć, „ekodrajwerzy” bez problemu zejdą nawet do wyników z trójką z przodu. Po drugie, silnik ten pracuje jak obsługa porządnej restauracji – spełnia wszelkie życzenia, dba o dobre samopoczucie i jest bardzo dyskretny. 2.0 BlueHDI ma wystarczający zapas mocy i momentu obrotowego praktycznie w każdej chwili, a sposób w jaki je dostarcza jest gładki i bardzo liniowy. Po prostu czujesz, że auto przyspiesza, ale robi to bez wysiłku – co również jest zasługą precyzyjnej skrzyni o sześciu przełożeniach.

W codziennej jeździe kierowcy polubią to, że Peugeot ma czym jechać już od około 1400 obrotów na minutę. W połączeniu z niezłym komfortem (tylko ruchy nadwozia przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności mogłyby być mniejsze) i miłym dla oka opakowaniem Peugeot 308 z nowym dieslem jest bardzo atrakcyjny. Tylko cena powyżej 100 tys. zł każe się zastanowić, czy aby na pewno potrzebujemy tak mocnego diesla. Jeśli naprawdę tak – ten będzie znakomity.

 

Dane producenta Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI
Cena 102 200 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maks./przy obrotach 150 KM/3750 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 370 Nm/2000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 9,2 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,0 l/100 km
Emisja CO2 105 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4585 x 1863 x 1461 mm, rozstaw osi 2730 mm, masa własna 1390 kg, dopuszczalna ładowność 655 kg, pojemność bagażnika 556/1606 l, pojemność zbiornika paliwa 53 l.

 

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
Ładny, z praktycznym, ogromnym bagażnikiem i porządnym silnikiem. Odstraszać może tylko ceną.
To polubisz - tryb sport
Przycisk sport „maluje” zegary na czerwono, wyostrza reakcje na gaz i utwardza układ kierowniczy.
Tego nie - co z kubkami?
Jest tylko jedno miejsce na kupioną na stacji wodę czy kawę – kierowca i pasażer będą musieli się dogadać.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jak to peugeotowi brakowało mocnego diesela?
    Od lat w wielu modelach 406 czy wcześniejszym 405 były dobre silniki diesela montowane!

    tomasz1999, 2014-11-07 23:22:05
  • avatar
    zgłoś
    Jest ciekawą alternatywą dla Golfa w dieslu, ma mocny i oszczędny silnik i jest autem roku. Pierwsze wrażenia z jazdy Peugeotem 308 SW z silnikiem 2.0 BlueHDI.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-03 09:35:20
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij