Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Peugeot 4007 – cenowy arystokrata

Peugeot 4007 nie budzi takiego pożądania polskich nabywców jak najpopularniejszy na naszym rynku SUV - Mitsubishi Outlander. Może zmieni to nowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna, w którą wyposażono francuskie auto.

2010-09-28
Peugeot, 4007 Nawet na szosowych oponach 4007 potrafi wybrnąć z niejednej błotnej opresji.

 

Brak w ofercie auta typu SUV może słono kosztować. Klienci coraz częściej wybierają je zamiast poczciwych kombi. Z tego zapewne względu Peugeot stworzył model 4007, mocno wzorując się na konstrukcji Mitsubishi Outlandera - wszystko w ramach współpracy z Japończykami.

Wnętrze francuskiego modelu jest dość obszerne i pomysłowo urządzone. Fotele tylne mają regulację pochylenia oparcia i wzdłużną regulację siedziska (o 8 cm), dzielonego w proporcjach 40:60. W zależności od potrzeb, do dyspozycji jest albo 7 miejsc siedzących - z tym że te zlokalizowane w trzecim rzędzie nie są zbyt wygodne ani do jazdy, ani podczas wsiadania i wysiadania - albo pięć miejsc plus spory bagażnik o pojemności 510 litrów. Górną część tylnego zderzaka można opuścić, dzięki czemu próg załadunkowy znajduje się na dość standardowej dla SUV-ów wysokości (w połowie uda).

Pozycja za kierownicą jest zaledwie przeciętna, a to za sprawą mocno ograniczonej elektrycznej regulacji pochylenia fotela. Ponadto brak wzdłużnej regulacji kierownicy, a siedzisko jest zbyt krótkie. Nie ma za to kłopotów w obsłudze klimatyzacji, czy nawigacji z dotykowym ekranem. Nieco do życzenia pozostawia czytelność wyświetlacza komputera pokładowego, który znajduje się pośrodku zegarów. Wyświetlanych tam informacji jest zbyt wiele i robi się pstrokato. Wnętrze urozmaicają skórzane wstawki na desce rozdzielczej i drzwiach.

Najwięcej pochwał należy się układowi przeniesienia napędu i silnikowi. Na suchej, mokrej, czy nawet luźnej szutrowej nawierzchni 4007 bez problemu zachowuje stabilność. Warunek jest jeden - pokrętło układu przeniesienia napędu musi być ustawione w pozycji 4WD. Kiedy przednie koła zaczynają tracić przyczepność, do akcji włącza się sterowane hydraulicznie wielopłytkowe sprzęgło, które świetnie dogaduje się z komputerem sterującym układem kontroli trakcji. "Wespół w zespół" działają błyskawicznie, a samochód zawsze porusza się po zadanym przez kierowcę torze jazdy. W ekstremalnych sytuacjach SUV Peugeota staje się nadsterowny, a wtedy do uspokojenia go wystarczy delikatna kontra kierownicą. Zawieszenie dobrze rozprawia się z nierównościami, niezależnie od tego czy są one płytkie, czy głębokie.

Silnik o mocy 156 KM sprawnie radzi sobie z ważącym prawie 1800 kg pojazdem. Przyspieszenia nie zapierają może tchu w piersiach, ale w końcu 4007 nie jest samochodem sportowym.

 

PEUGEOT 4007 2.2 HDI PLATINUM

PEUGEOT 4007 2.2 HDI PLATINUM
Cena141 900 zł
KonkurenciToyota RAV4, VW Tiguan
Silnikturbodiesel, R4, 2.2
Moc/przy obrotach156 KM/4000 obr/min
0–100 km/h11,1 s
Prędkość maksymalna198 km/h
Zużycie paliwa7,3 l/100 km
Emisja CO2192 g/km
Silnikpojemność 2179 cm3, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na cztery koła.
Układ jezdnyz przodu wahacze poprzeczne, kolumny resorujące, stabilizator; z tyłu oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe, stabilizator, amortyzatory.
Nadwozie5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szer. x wys. 4635 x 1805 x 1670 mm, rozstaw osi 2676 mm, masa własna 1770 kg, pojemność bagażnika 510/1686 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.

Gorzej, niestety, wypada nowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, która wymaga dopłaty 6000 złotych. Co prawda, niezależnie od wybranego trybu pracy (Sport lub Normal) biegi wybierane są płynnie i bez szarpnięć, jednak czas ich zmiany okazuje się zbyt długi. Skrzynia lepiej działa podczas redukowania przełożeń niż zmiany w górę, kiedy to zbyt długo "zastanawia się" nad zmianą biegu. Zdecydowanie najlepszy okazuje się tryb ręczny i korzystanie z łopatek przy kierownicy. W takim wypadku nasuwa się jednak pytanie - po co automat? Ponadto, kiedy skrzynia pracuje w trybie automatycznym, wyniki w kategoriach przyspieszenie oraz zużycie paliwa są wyraźnie gorsze niż w wersji ze skrzynią mechaniczną. Podczas testu samochód w trakcie dynamicznej jazdy poza miastem spalił, o zgrozo, 11,7 l/100 km!

Peugeot 4007 występuje tylko w dwóch drogich wersjach, wyłącznie ze 156-konnym silnikiem wysokoprężnym. Najtańszego Outlandera z benzynowym silnikiem 2.0/147 KM można kupić już za 82 990 zł - o 38 510 zł taniej niż najtańszego Peugeota 4007. Być może w tym tkwi tajemnica sukcesu japońskiego SUV-a.

tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 10/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wątpię, że coś się zmieni w kwestii sprzedaży tego modelu. 4007 to tak naprawdę wykapany Outlander. Francuzom najwyraźniej zabrakło kosztów na nowego porządnego SUV - a, bo oparli się na czymś co jest już sprawdzone. Nie dziwię się, że klienci kupują chętniej Outlandera i myślę, że nadal tak pozostanie.
    ~Samuraj002, 2010-09-28 20:35:22
  • avatar
    zgłoś
    Peugeot 4007 nie budzi takiego pożądania polskich nabywców jak najpopularniejszy na naszym rynku SUV - Mitsubishi Outlander. Może zmieni to nowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna, w którą wyposażono francuskie auto.
    auto motor i sport, 2010-09-28 11:30:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij