Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Peugeot 407 SW- Prześwietlony

Peugeot 407 SW nie wygląda jak typowe kombi, ale umożliwia przewiezienie - w ładnym, dynamicznym nadwoziu - większej ilości bagażu niż w sedanie.

2008-05-23
Peugeot 407 SW Do tylnego słupka wersja SW nie różni się od sedana.

auto motor i sport 10/2004

Samochód aż do oparć tylnych siedzeń nie różni się od zwykłej "407". Również tylna oś jest identyczna jak w sedanie - jedynie do zwiększonej masy tylnej części auta dostosowano sprężyny i amortyzatory. Tył jest dłuższy o 87 mm, a dzięki kompaktowemu zawieszeniu udało się stworzyć bagażnik o przeciętnej pojemności (448 litrów), ale za to o regularnych kształtach. Pod jego podłogą mieści się pełnowymiarowe koło zapasowe.

Bonusem dla tych, którzy kupią Peugeota 407 SW jest więcej przestrzeni nad głowami pasażerów tylnej kanapy. O tym, że nie jest to zwykły "kombiak" ma nas przekonać potężny szklany dach o powierzchni 1,6 m2. Istne cudo wzornictwa, tylko czy do czegokolwiek jest nam potrzebne?

W SW wykorzystano technikę sedana - silniki oraz skrzynie biegów. Sprawdziłem w jeździe wersję 2.0 HDi o mocy 136 KM, z czterobiegowym automatem Tiptronic. Wbrew pozorom, nowoczesna jednostka napędowa z mniej współczesnym automatem stanowi dość dobry duet, lecz raczej dla nie przepadających za bardziej dynamiczną jazdą kierowców. W normalnym trybie ta dostosowująca się do stylu jazdy przekładnia zmienia biegi przy dość niskich obrotach, pozwalając na komfortową, spokojną i niehałaśliwą podróż. Po naciśnięciu przycisku S (sport), jazda nabiera rumieńców. Automat biegi redukuje szybko i ciągnie na nich aż do wysokich obrotów. Jest głośniej, ale i żwawiej. Silnik, zależnie od stylu jazdy, spala średnio od 7,7 do 8,2 litra paliwa na 100 km. Druga wersja, uboższa wyposażeniowo i ze słabszym silnikiem 1.6 HDi (o mocy 109 KM) oraz 5-biegową przekładnią mechaniczną - też nie budzi zastrzeżeń. Obydwa diesle są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Przy dwóch osobach na pokładzie silnik radzi sobie bez problemu, pozwalając na sprawne wyprzedzanie. Niestety, większe wzniesienia tępią jego temperament. Plusem 1.6 HDi jest zużycie paliwa - średnio poniżej 7 l/100 km. Nietypowy tył z sześcioma słupkami ogranicza widoczność przy cofaniu. Odmienność kosztuje.

Mocno przeszklony Peugeot 407 SW, po bliższym przyjrzeniu, okazuje się jednak konwencjonalnym kombi, ale z charakterem.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: B. Czajkowski i Peugeot

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Peugeot 407 SW nie wygląda jak typowe kombi, ale umożliwia przewiezienie - w ładnym, dynamicznym nadwoziu - większej ilości bagażu niż w sedanie.
    auto motor i sport, 2008-05-23 13:45:01
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij