Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Peugeot 5008: Litania zalet

Drobny face lifting upodobnił go do najnowszych modeli marki. Peugeot 5008, czyli samochód większy niż się na pozór wydaje.  

Roman Popkiewicz 2014-04-21
Przyjemna stylizacja nadwozia pozwala zapomnieć, że mamy do czynienia z „nudnym” vanem.

Inne reflektory, inny zderzak, inne detale. Peugeot gładko odfajkowuje obowiązkowe punkty zabiegu szumnie zwanego face liftingiem.

Ogromna przednia szyba i wyczernione boczne słupki obiecują sporo światła oraz powietrza w kabinie – i jednego oraz drugiego jest pod dostatkiem. Wielką zaletą 5008 są miejsca numer 6 i 7 (dopłata ok. 3 tys. zł, zależnie od wersji). Siedzenia trzeciego rzędu są na płasko chowane w podłodze bagażnika i mają bardzo wygodny system rozkładania. Jak na 4,5-metrowe auto, w trzecim rzędzie jest też całkiem sporo miejsca.

 

Gdy idzie o komfort resorowania, 5008 zaskakuje że aż tyle da się „wyciągnąć” ze starej, poczciwej belki skrętnej w tylnym zawieszeniu. Kompaktowe wymiary i świetna widoczność sprawiają, że Peugeot jest bardzo poręczny w jeździe miejskiej, a niezła dynamika silnika 2.0 HDI, świetne fotele (jedne z najlepszych w autach tej klasy) oraz bardzo dobry komfort resorowania czynią z 5008 znakomitego długodystansowca.

Cennik 5008 rusza z poziomu 71 tys. zł za wersję z benzynowym silnikiem 1.6 (120 KM), natomiast za topowego turbodiesla 2.0 HDI trzeba zapłacić o 22 tys. zł więcej. Rywalami są tu kompaktowe crossovery, przy których Peugeot ma litanię zalet. Jeśli ktoś ma już dość bulwarowych terenówek – to może dla odmiany vana?

Dane producenta Peugeot 5008 2.0 HDI
Cena 93 400 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maks./przy obrotach 150 KM/3750 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 340 Nm/2000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia
mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,3 l/100 km
Emisja CO2 138 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4529 x 1837 x 1639 mm, rozstaw osi 2727 mm, masa własna 1646 kg, pojemność bagażnika 679/1754 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Naszym zdaniem

Roman Popkiewicz - redaktor "auto motor i sport"
Na dłuższej trasie jest po prostu znakomity – ta zaleta Peugeota 5008 nas przekonuje najbardziej.
To polubisz - wyświetlacz wysoko
Umieszczony dość daleko od kierowcy, jednak 7-calowy ekran systemu audio/sat-nav jest idealnie czytelny.
Tego nie - obsługa po staremu
Obsługa systemu rozrywki i nawigacji za pomocą malutkich przycisków jest jak z auta starszego o pokolenie.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 300 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Odświeżony model Peugota 5008 to świetna alternatywa dla kogoś, kto ma już dość SUV-ów. Świetne fotele, komfortowe zawieszenie, oszczędny i dynamiczny silnik jeszcze bardziej za nim przemawiają.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-17 12:45:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij