Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Peugeot 508 RXH: Po faceliftingu bez 4X4

Nowy Peugeot 508 RXH nie ma już napędu na obie osie. Nadal wygląda rasowo, choć teraz to jeszcze bardziej „miękki” crossover.

Michał Hutyra 2015-05-17

Peugeot już nie sprzedaje w Polsce hybrydowej wersji modelu 508 RXH. Od teraz auto można zamówić wyłącznie z 2-litrowym turbodieslem o mocy 180 KM i napędem na jedną oś. Mimo że samochód stracił na wadze aż 120 kg, co korzystnie wpłynęło na jego osiągi i jakość prowadzenia, nadal ma tendecję do podsterowności. Brak napędu (nawet dołączanego) tylnej osi sprawia, że na śliskiej nawierzchni trakcja jest wyraźnie gorsza.

Bardziej lifestyle’owy charakter auta zapewniają podwyższony o 50 mm prześwit (w stosunku do zwykłego 508 kombi), plastikowe osłony progów i nadkoli oraz spory 550-litrowy bagażnik, który po złożeniu oparcia kanapy zmieści nawet nierozłożony na części rower.

2.0 BlueHDI jest oszczędny, mocny i bardzo cichy. Na jednym zbiorniku paliwa można przejechać nawet 1500 km     184 mm prześwitu przyda się, gdy trzeba wjechać pod wyższy krawężnik. Plastikowe osłony budują crossoverowy klimat  

Kombi Peugeota ma sztywne zawieszenie, które musi radzić sobie z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości. Nie odbiło się to na szczęście na komforcie jazdy. Spory zapas siły napędowej (400 Nm) rekompensuje niedoskonałości pracy 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów, która w odbiorze bardzo przypomina przekładnię bezstopniową. Podczas przyspieszania sprzęgło jest blokowane po to, żeby wyeliminować szarpnięcia towarzyszące kolejnym zmianom biegów.

508 RXH poza kilkoma ozdobnikami nadwozia w zasadzie nic nie różni od zwykłego 508 SW – to po prostu nieco ładniejsze kombi. Nieszczęśliwie, samochód jest oferowany z topowym wyposażeniem, które mocno winduje cenę – aż do 152 900 zł! Za podobne pieniądze można kupić SUV-a, np. Audi Q5, i to z napędem quattro.      

Dane producenta Peugeot 508 RXH BlueHDI
Cena 152 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 180 KM
Moc maksymalna
przy obrotach
180 KM
375/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
2000 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,9 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 119 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4828 x 1864 x 1525 mm, rozstaw osi 2817 mm, masa własna 1725 kg, pojemność bagażnika 550/1588 l, pojemność zbiornika paliwa 72 l.

Naszym zdaniem

Michał Hutyra redaktor „auto motor i sport”
O Peugeocie 508 RXH nie da się mówić w oderwaniu od jego ceny. To ładniej stylizowane, ale jednak zwykłe kombi – bardzo drogie, bo kosztujące aż 150 tys. złotych.
TO POLUBISZ - NOWE MULTIMEDIA 
System osługuje się teraz poprzez dotknięcie ekranu. W miejscu, gdzie kiedyś było pokrętło pojawił się schowek.
TEGO NIE- AUTOMAT
RXH można kupić tylko ze skrzynią automatyczną. Działa płynnie, ale psuje dynamikę zespołu napędowego. 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Choć wygląda bojowo, to razem z napędem na cztery koła stracił swoje możliwości terenowe. Peugeot 508 RXH ma mnóstwo zalet i jedną ogromną wadę - cenę.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Peugeot-508-RXH-Po-faceliftingu-bez-4X4,19761,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-05-15 12:17:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij