Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Peugeot 508: Trochę nowszy

Peugeot 508 przeszedł lifting. Zmiany, jak zwykle u francuskiego producenta, są kosmetyczne, ale dzięki nim auto wciąż wygląda świeżo.

Adam Majcherek 2014-12-23
Pierwsza Jazda Peugeot 508 LED-owe „przecinki” w dolnej części zderzaka to znak rozpoznawczy „508”

Reflektory w technice LED, poprowadzona bardziej poziomo pokrywa silnika, przestylizowane osłona chłodnicy i zderzak oraz zmienione wnętrze kloszy tylnych lamp – to lista zewnętrznych elementów, którymi odświeżona „508” różni się od poprzednika. Oprócz wprowadzenia zmian stylistycznych, wzbogacono listę wyposażenia – wpisano na nią kilka dodatków, dzięki którym „francuz” nie pozostaje w tyle za konkurencją. Mamy więc wreszcie system monitorowania martwego pola, kamerę cofania i dotykowy ekran w górnej części konsoli.

Niestety w sedanie niziutko zamontowana kamera (na środku zderzaka, nad tablicą rejestracyjną) „omiata wzrokiem” niewielką przestrzeń i bez czujników parkowania byłaby bezużyteczna. Dotykowy ekran natomiast wciśnięto w głąb konsoli i trzeba się nachylić, by do niego sięgnąć. Na szczęście do przechodzenia między poszczególnymi ekranami menu można wykorzystywać przyciski pod monitorem i na kierownicy, a klimatyzację obsługiwać osobnymi pokrętłami, co znacznie ułatwia sprawę.

Odświeżona „508” jest droższa od modelu sprzed liftingu o ok. 1500 zł (2.0 HDI Active). Ale najlepszy interes zrobili ci, którzy kupili latem ostatnie egzemplarze sprzed zmian – wersja 2.0 HDI była wtedy tańsza o 15 tys. zł.

 

Dane producenta Peugeot 508 Active 2.0 HDI 
Cena 104 400 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maks./przy obrotach 140 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 320 Nm/2000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła, 6-biegowa mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 119 g/km
Nadwozie
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4830 x 1828 x 1456 mm, rozstaw osi 2817 mm, masa własna 1543 kg, pojemność bagażnika 497 l, pojemność zbiornika paliwa 72 l.
 

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Przy nowych Mondeo i Passacie, Peugeot 508 po niewielkim liftingu prezentuje się raczej skromnie.
To polubisz - oszczędny silnik
Dwulitrowy HDI zapewnia wystarczającą dynamikę, a 100 km potrafi przejechać zużywając ok. 5 litrów paliwa.
Tego nie - uchwyt bagażnika
Żeby jednym pociągnięciem zatrzasnąć klapę, należy użyć sporej siły. Zwykle i tak trzeba docisnąć pokrywę ręką.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Coś ten link chyba nie działa.

    Krezus, 2014-12-24 08:28:36
  • avatar
    zgłoś
    <p>Lifting w przypadku Peugeota 508 oznaczy tylko kosmetyczne zmiany. Jednak wygląd auta podczas tej operacji zyskał i to sporo. Oto pierwsze wrażenia z jazdy odświeżonym "508".&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/pierwsza-jazda-Peugeot-508,18665,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2014-12-23 11:59:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij