Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Peugeot RCZ R: Czapki z głów!

Inżynierowie z Peugeot Sport wycisnęli z silnika 1.6 wszystkie soki i stworzyli najmocniejszego, drogowego lwa w historii.  

Adam Majcherek 2014-05-12
Peugeot RCZ R Francuski styl w znakomitym wydaniu: oryginalny i finezyjny.

Peugeot Sport to oddział francuskiej marki odpowiedzialny m.in. za model 908 startujący w Le Mans oraz 208 T16, za kierownicą którego Loeb pobił dotychczasowy rekord wjazdu na szczyt Pikes Peak, pokonując 156 zakrętów 20-kilometrowej trasy w czasie 8:13 min. Krótko mówiąc, w Peugeot Sport pracują goście, którzy wiedzą jak budować szybkie auta. Dlatego to właśnie im powierzono stworzenie mocniejszej odmiany modelu RCZ – wersji R.

Lista modyfikacji jest długa, a na niej m.in. blok silnika poddany specjalnej obróbce termicznej, dzięki czemu jest odporniejszy na wysoką temperaturę, kute tłoki wykonane ze stopu aluminium używanego w F1, czy wydajniejsza turbosprężarka. Dzięki temu z silnika 1.6 udało się wycisnąć aż 270 KM. Do kompletu dodano jeszcze lepsze właściwości aerodynamiczne, ostrzej zestrojone zawieszenie oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, dzięki któremu auto nie traci pary w zakrętach. I oczywiście wydajniejsze hamulce, z tarczami o średnicy 380 mm.

Efekt? Sprint do setki w niecałe 6 sekund i wyprzedzanie na dowolnie krótkim odcinku. Do tego bezstresowe połykanie zakrętów przy absurdalnych prędkościach i zaskakujące przyspieszenie nawet powyżej prędkości autostradowych. Chapeau bas przed panami z Peugeot Sport!

Dane producenta Peugeot RCZ R 1.6 THP
Cena 153 000 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maks./przy obrotach 270 KM/6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 330 Nm/1900-5500 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 5,9 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,3 l/100 km
Emisja CO2 145 g/km
Nadwozie
2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4294 x 1845 x 1352 mm, rozstaw osi 2612 mm, masa własna 1280 kg, pojemność bagażnika 321 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

Naszym zdaniem

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Z ceną między Golfem R i Klasą A AMG będzie łakomym kąskiem dla „szybkich i wściekłych” kierowców.
To polubisz - sensowne spalania
Przy spokojnej jeździe w mieście 270 koni potrafi zadowolić się niewiele ponad 8 litrami bezołowiowej.
Tego nie - fotele
Chciałoby się usiąść niżej, a zagłówek wyprofilowano chyba do jazdy w kasku – nie da się wygodnie oprzeć głowy.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Niecałe sześć sekund do setki, 250 km/h prędkości maksymalnej i 270 koni. Jeździliśmy najmocniejszym i najszybszym Peugeotem w historii - modelem RCZ R.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-05-12 13:11:10
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij