Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Piąty wymiar

Jak dotąd w Polsce były oferowane cztery pick-upy - Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L 200 i SsangYong Actyon Sports. Na razie nie są zbyt popularne. Czy polubimy takie auta dzięki pojawieniu się na rynku Forda Rangera?

2007-05-15
Ford Ranger Limited Najlepiej wyposażona wersja Limited ma m.in. chromowane "orurowanie", czujniki cofania i odmienny przedni zderzak

Ewentualnej modzie na pick-upy sprzyjają przepisy podatkowe pozwalające odliczyć całość podatku VAT od należnego podatku zawartego w cenie pojazdu, gdyż auta tego typu są traktowane jako ciężarówki.

Wśród niewielu konkurentów Ford Ranger ma duże szanse - choć nie jest zbyt luksusowy, ma mocny silnik i duże możliwości przewozowe. I równie dobre, japońskie pochodzenie, bo tak naprawdę jest to bliźniak Mazdy BT 50, tyle że ze znakiem Forda. Pozwala to sądzić, że będzie trwały i niezawodny.

Nowy pick-up nie poraża wyglądem, choć masywna, klasyczna sylwetka z wielkim "grillem" jest stateczna i budzi zaufanie. Duży prześwit (20,5 cm) i tylna, sztywna oś zawieszona na resorach obiecują trwałość i duże możliwości terenowe. Ranger - zbudowany na ramie - oprócz dołączanego napędu przedniej osi, wyposażony został w reduktor i mechanizm różnicowy tylnej osi o zwiększonym tarciu. Jazdy po śniegu i lodzie w średnio trudnym terenie górzystym pokazały dobrą sprawność napędu. Ford bez problemu wspina się i zjeżdża ze wzniesień, utrzymując zadany kierunek ruchu nawet przy niedociążonej tylnej osi. Również kopny śnieg nie jest dla niego przeszkodą. Wysoki moment obrotowy silnika pozwala precyzyjne posługiwać się gazem.

Z racji konstrukcji Ranger nie jest mistrzem na szosie, ale i tu okazuje się całkiem sprawny. Zawieszenie co prawda informuje o nierównościach, ale jest niezłym kompromisem między ładownością a komfortem. Ranger nie jest mistrzem sprintu (do 100 km/h rozpędza się prawie 18 s), ale subiektywne odczucia są dużo lepsze. Żwawy, wysokoprężny silnik konstrukcji Mazdy łatwo wchodzi na obroty pozwalając sprawnie przyspieszać i utrzymywać nawet sporą prędkość podróżowania. Oczywiście, prawie dwutonowe, wysokie auto nie zapewni precyzji prowadzenia właściwej samochodom osobowym, ale za to uzyskujemy możliwość przewiezienia ładunku o masie ponad jednej tony i holowania trzytonowej przyczepy (hamowanej).

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowy, czterodrzwiowy pick-up, długość x szerokość x wysokość 5075 x 1805 x 1745 mm, rozstaw osi 3000 mm, masa własna 1785 kg, ładowność 1075 kg.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, czterocylindrowy, OHC, 3 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2499 cm3, moc 105 kW (143 KM) przy 3500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr/min. Napęd na cztery koła.
Osiągi* Przyspieszenie 0-100 km/h 17,9 s, prędkość maksymalna 158 km/h, średnie zużycie paliwa 8,9 l/100 km
CenaFord Ranger Limited 133 590 zł

Miło zaskakuje przestronne wnętrze - ładne i nowoczesne, choć skromne i wyposażone tylko w to, co jest najpotrzebniejsze. Z przodu na wygodnych fotelach miejsca nie brakuje, z tyłu jest podobnie w wersji z czterodrzwiową, pięcioosobową kabiną; w wersji z przedłużoną - dwa tylne siedzenia nie zapewniają wygody w dłuższej podróży. W wyposażeniu standardowym są dwie czołowe poduszki gazowe, centralny zamek, elektryczne sterowanie szybami drzwi i lusterkami zewnętrznymi, radioodtwarzacz CD, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i ABS.

Bazowy Ranger w wersji XL z krótką kabiną kosztuje 72 000 zł netto, z wydłużoną, czteroosobową 82 000 zł netto, a z najdłuższą - 90 000 zł netto. Niecierpliwi mogą już zamawiać auto u dealerów Forda; samochody do jazd próbnych pojawią się dopiero w maju.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Ford i autor

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 277 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jak dotąd w Polsce były oferowane cztery pick-upy - Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L 200 i SsangYong Actyon Sports. Na razie nie są zbyt popularne. Czy polubimy takie auta dzięki pojawieniu się na rynku Forda Rangera?
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij