Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Pierwsza jazda: Infiniti Q50 Hybrid AWD

Setkę łamie w 5,4 s, potrafi wypić 6 l/100 km, a w jego projekcie maczał palce Sebastian Vettel – 4-krotny mistrz świata F1.

Szymon Piaskowski 2014-06-24
Pierwsza jazda: Infiniti Q50 Hybrid AWD Wśród limuzyn Audi, BMW i Mercedesa Infiniti wyróżnia się twarzą samuraja o ostrych rysach, która przyciąga spojrzenia przechodniów

Jeśli do tej pory hybryda kojarzyła Ci się z autem, które osiągi i przyjemność z prowadzenia poświęca na rzecz ekonomii jazdy, to jak pokazują przykłady aut z superligi, pokroju Ferrari LaFerrari czy Porsche 918 Spyder, czas zmienić podejście. Kolejnym samochodem, który klasę hybryd przeciąga na stronę sportu jest limuzyna Infiniti.

Źródłem osiągów w Q50 jest benzynowy 3,5-litrowy V6 (który napędzał m.in. Nissana 350Z). W dużym skrócie – kierowca przy każdym zakresie obrotów czuje jak duży zapas „pary” i chęci do wkręcania się na wyższe rejestry ma ta jednostka, okraszona dodatkowo bardzo przyjemną dla ucha ścieżką dźwiękową.

W świecie wykastrowanych z rasowego „soundtracku”, turbodoładowanych silników o pojemności około dwóch litrów to miła odmiana. Przy czym kiedy prawa stopa kierowcy pracuje delikatnie, do kabiny przenika tylko przytłumiony pomruk V-szóstki. Albo i wyłącznie szum toczących się opon – Q50 potrafi bowiem żywić się jedynie elektronami, które zasilają 68-konny silnik elektryczny.

W trybie Eco (jest jeszcze Standard, Sport i Personal) przy przepisowej jeździe ten prawie 2-tonowy kolos zadowoli się niespełna 6 litrami benzyny na setkę. Swoje drugie oblicze Q50 pokazuje jednak w ustawieniu Sport – sztuczny opór na kierownicy zwiększa się (w Infiniti kierownica nie ma sztywnego połączenia z kołami), a reakcje na gaz są momentalne.

Dzięki układowi steer-by-wire nierówności nie są przenoszone na wolant, w dodatku ruchy nim są błyskawicznie zamieniane na zmianę kierunku jazdy, co zwiększa precyzję prowadzenia.

Napęd AWD tak kieruje momentem obrotowym (w normalnych warunkach 100% idzie na tył, w kryzysowych do 50% na przód), że auto prowadzi się jak posznurku. To wszystko dostaniesz w cenie o 25 tysięcy złotych niższej od ceny konkurencyjnego BMW ActiveHybrid serii 3.

Dane producenta Infiniti Q50 Hybrid AWD
Cena 226 336 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, V6
Pojemność skokowa 3498 cm3
Moc maks./przy obrotach 302 KM/6800 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 350 Nm/ 5000 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła,
7-bieg. przekł. autom.
Osiągi
0–100 km/h 5.4 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,8 l/100 km
Emisja CO2 159 g/km
Nadwozie

4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, dług. x szer. x wys.
4800 x 1820 x 1430 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna
1901 kg, poj. bagażnika 310 l, poj. zbiornika paliwa 70 l.


Szymon Piaskowski

Redaktor AMiS

Naszym zdaniem

Znakomity długodystansowiec – komfortowy i szybki.Bardzo dobra alternatywa dla konkurentów z Europy.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 155 091 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Setkę łamie w 5,4 s, potrafi wypić 6 l/100 km, a w jego projekcie maczał palce Sebastian Vettel – 4-krotny mistrz świata F1.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-06-24 10:26:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij