Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.5

Pierwsza jazda Mazdą 3: pogromczyni Golfa?

W klasie kompaktów Ameryki odkryć się nie da, ale można zrobić samochód lepszy albo gorszy. Własna technika plus pewien pomysł podpatrzony u BMW sprawiły, że Mazda 3 stała się lepsza niż kiedykolwiek.

2013-08-19

To jest tak proste, że prostsze być nie może. Nowoczesna technika i atrakcyjne nadwozie to naprawdę wszystko czego potrzeba, żeby stworzyć auto, które będzie się podobało niezależnie od klasowego pochodzenia, wielkości nadwozia, czy pojemności silnika.

Najnowsza Mazda 3 wjedzie do salonów w październiku, ale już teraz mieliśmy okazję wcisnąć pedał gazu w wersji przedprodukcyjnej. Nadwozie sprawia wrażenie niższego niż jest; po bokach j– charakterystycznie taliowane, jak idealnie dopasowana koszula. „Trójka” ma rysy twarzy znane z CX-5 oraz większej „szóstki”. Natomiast największa zmiana dotyczy kabiny – deska rozdzielcza z klasycznym układem przełączników i obsługą została zastąpiona przez rozwiązanie z wysoko umieszczonym ekranem oraz wielofunkcyjnym kontrolerem na tunelu środkowym. Koncepcja jest identyczna jak w BMW, włącznie z tym, że w droższych wersjach oferowany jest wyświetlacz typu head-up. Różnica zaś jest taka, że podczas postoju ekran Mazdy można również obsługiwać dotykowo.

Na drodze Mazda 3 jest na pewno jednym z najlepszych kompaktów

„Trójka” nieznacznie urosła, a Mazda tłumacząc jak to teraz będzie wygodnie jadącym z tyłu, całkiem na poważnie dodaje, że „projekt kabiny jest oparty na człowieku”. Rodzi to pytanie, na jakich stworzeniach bazowano do tej pory. W każdym razie auto ma o 6 cm większy rozstaw osi, a więc przestronniejszą kabinę. Charakterystyczne są zestaw wskaźników z centralnie umieszczonym obrotomierzem (lub prędkościomierzem, zależnie od wersji) i ekrany po bokach – Mazdy wersja zegarów Ferrari.

Co ciekawe, kompakt wykorzystuje platformę technologiczną większych CX-5 i „szóstki”. Oznacza to m.in., że „trójka” ma wielowahaczowe tylne zawieszenie i dość lekką konstrukcję z masą własną ok. 1,2-1,3 tony. Aby zmniejszyć zużycie paliwa, Mazda stosuje specyficzny downsizing – czyli nie tyle zmniejszenie pojemności skokowej silników, ile ich nieco inną konstrukcję. W ofercie będą benzynowe 1.5 (100 KM) i 2.0 (120 lub 165 KM) oraz turbodiesel 2.2 (150 KM), wszystkie ze stopniem sprężania 14:1, który w wypadku jednostek benzynowych jest niesamowicie wysoki, u wysokoprężnej zaś – bardzo niski.

Na drodze „trójka” jest świetna – i czuć to już na pierwszym kilometrze drogi. Jak zawsze w wypadku dobrych układów jezdnych, kierowca ma wrażenie, że obciążenie kół zmienia się bardzo łagodnie, nawet kiedy w rzeczywistości tak nie jest, czyli np. przy szybkiej zmianie kierunku jazdy. Daje to przyjemne poczucie bezpieczeństwa. Świetne są też układ kierowniczy (precyzyjny i bardzo bezpośredni) oraz mechanizm zmiany przełożeń (o krótkim skoku, jeden z najlepszych na rynku). Nie potrzeba innych modeli do porównania, żeby stwierdzić, że w ruchu kompakt Mazdy będzie jednym z najlepszych w klasie. Co do innych cech, jak wykończenie, jakość, ergonomia, zużycie paliwa itp., z oceną wstrzymamy się do czasu aż spotkamy się z wersją seryjną.

Roman Popkiewicz
redaktor auto motor i sport

Naszym zdaniem:

Bardzo dobrze dopracowany samochód – do nas szczególnie przemawia nowoczesny system obsługi.

DANE PRODUCENTA MAZDA 3 1.5 SKYACTIV-G

DANE PRODUCENTA

MAZDA 3 1.5 SKYACTIV-G

Cena62 900 tys. zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4
Pojemność skokowa1496 cm3
Moc maksymalna100 KM
przy obrotach6000/min
Maksymalny moment obrotowy150 Nm
przy obrotach4000 obr/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h10,8 s
Prędkość maksymalna182 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie5,1 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4460 x 1795 x 1450 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1265 kg, pojemność bagażnika 350/1250 l, pojemność zbiornika paliwa 51 l.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Co byłbym? :P

    Samuraj, 2013-08-31 22:46:00
  • avatar
    zgłoś
    I nie tylko ... . ;)
     
     
    Może może ...
    wersją R ... z 4.9s do setki... myślę, że byłbyś kontent.
    garfield, 2013-08-31 20:38:56
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem jak Airmatic, ale mnie przekonałeś. :P

    Samuraj, 2013-08-31 01:55:31
  • avatar
    zgłoś
    Golf niezawodnie i niechybnie zblednie przy Toyocie GT86 ;)
     
    Do GT86 nie zabierzesz trzech dziewczyn ;)
    rzęsor, 2013-08-30 13:08:14
  • avatar
    zgłoś
    Od tego są długonogie blondynki
     
    I nie tylko ... . ;)
     
    Golf GTi albo R
     
    Może może ...

    Samuraj, 2013-08-29 20:32:24
  • avatar
    zgłoś
    Golf niezawodnie i niechybnie zblednie przy Toyocie GT86 ;)

    airmatic, 2013-08-29 17:13:35
  • avatar
    zgłoś
    Przyznaję się. Czyli po przejażdżce pokocham jak rozumiem Golfa miłością prawdziwą? :)
     
    Bardzo prawdopodobne jeśli to będzie Golf GTi albo R.
    rzęsor, 2013-08-29 16:07:56
  • avatar
    zgłoś
    Od tego są długonogie blondynki ;) Zresztą lepiej, żebyś zamiast dealera VW odwiedził AMiS-owy kącik "Girls" ;)

    airmatic, 2013-08-28 20:05:18
  • avatar
    zgłoś
    Przyznaję się. Czyli po przejażdżce pokocham jak rozumiem Golfa miłością prawdziwą? :)

    Samuraj, 2013-08-28 18:02:58
  • avatar
    zgłoś
    Przyznaj się: nigdy nie jeździłeś Golfem VII. I tu Cię mam :D

    airmatic, 2013-08-28 14:28:31
  • avatar
    zgłoś
    I ZA DOBRY
     
    Sam krzewisz "Golfomanię". ;)

    Samuraj, 2013-08-27 20:46:03
  • avatar
    zgłoś
    Subiektywnie Mazda już pogromiła Volkswagena: designem i mniej ryzykowną technologią jednostek napędowych. W pozostałych kategoriach cały czas trzyma się bardzo blisko prekursora. Owszem, wszyscy czekamy na przewrót pałacowy w kompaktowej "grze o tron". Choć wielu złośliwych chciałoby tego przewrotu w umysłach redaktorów prasy motoryzacyjnych. Ale i to nie zmieni faktu, że Volkswagen jest tak dobry. I ZA DOBRY :)

    airmatic, 2013-08-27 13:15:27
  • avatar
    zgłoś
    AMiS planujecie jakiś test porównawczy?

    krzysiek29, 2013-08-26 14:52:04
  • avatar
    zgłoś
    Pogromczyni Golfa? Być może, ale po tym opisie takich opinii bym nie forował. Zegary osobiście mi nie odpowiadają. Poczekajmy na pełniejszą relację.

    garfield, 2013-08-20 21:38:55
  • avatar
    zgłoś
    Żeby wyrobić sobie opinię, potrzebny jest szczegółowy test, najlepiej porównawczy. Tutaj ilość informacji nie wykracza poza folder reklamowy.

    konjo, 2013-08-20 21:00:40
  • avatar
    zgłoś
    A to Ci heca :D

    airmatic, 2013-08-20 17:16:03
  • avatar
    zgłoś
    Rzęsor, co Ty masz z tymi Dieslami po downsizingu...
    To że są bardziej awaryjne od większych 2.2 litra.
    rzęsor, 2013-08-20 13:26:56
  • avatar
    zgłoś
    Rzęsor, co Ty masz z tymi Dieslami po downsizingu...

    airmatic, 2013-08-20 12:20:02
  • avatar
    zgłoś
    A ja mam wrażenie, że prowadzi się gorzej od Golfa
    Wrażenia najlepiej czerpać z doświadczeń.  

    eri, 2013-08-19 19:33:12
  • avatar
    zgłoś
    A ja mam wrażenie, że prowadzi się gorzej od Golfa i Focusa a do tego jest od nich ciaśniejsza.
     
    Ten dotykowy ekran jest tylko w najdroższej wersji.
     
    W dodatku Mazda już zapowiedziała, że ze względu na akcyzę nie będzie oferowała u nas silnika 2.2 więc niejako poddają się walkowerem.

    rzęsor, 2013-08-19 18:41:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij