Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pierwsza jazda: Mercedes E

Świat nie stoi w miejscu, czego najlepszym przykładem Mercedes E. Dobrze znany model właśnie otrzymał „update” w postaci 9-biegowego automatu.

Roman Popkiewicz 2014-08-26
Pierwsza jazda: Mercedes E E 350 Bluetec na drodze – komfort Klasy S oraz świetne dynamikai ekonomia

Za każdym razem kiedy dostajemy do rąk Klasę E z turbodieslem V6 zadajemy sobie pytanie – po co komu „eska”? Komfort jest praktycznie jak w Klasie S, osiągi też, a auto jest mniejsze, bardziej zwinne i poręczne. Najwyraźniej powyżej pewnego poziomu to już nie wystarcza.

Klasa E dostała teraz 9-biegowy automat zwany 9G-Tronic, tradycyjnie pochodzący z własnego chowu Mercedesa. Skrzynia ma zwykły, sportowy i ręczny tryby pracy, jednak, również tradycyjnie dla automatów Mercedesa, najlepiej dać jej samej robić swoje. Pracuje niezwykle płynnie, a że do pary ma turbodiesla o ogromnym momencie obrotowym, stara się wykorzystywać najniższe obroty silnika.

Mercedes często więc jedzie z silnikiem pracującym przy 1100 obr/min – niżej już się pewnie nie da. Wymierne efekty są takie, że auto okazuje się nieprawdopodobnie oszczędne. Nasz rekord to 4,8 l/100 km na kilkudziesięciu kilometrach przy średniej prędkości 68 km/h.Dynamiczna jazda w trasie zamyka się w przedziale 6,5-7 l/100 km, natomiast średnie zużycie w mieście to ok. 10-11 l/100 km – wszystkie wyniki są pierwsza klasa.

Testowy egzemplarz pokazuje też, co jest możliwe kiedy skreślaniem opcji dodatkowych zająć się na poważnie. Widoczny na zdjęciu E 350 Bluetec jest wart 522 tys. zł, czyli dokładnie dwa razy tyle (!), co model podstawowy.

Swój udział ma w tym sułtańskie wykończenie, z pakietem AMG (16 tys. zł), systemem audio Bang & Olufsen (19 tys. zł) oraz elementami „designo” – specjalne lakier (13 tys. zł) i skóra (16 tys. zł) oraz, według słów Mercedesa, „drewniane elementy z naturalnego bambusa” (7 tys.). Cóż, bambus to technicznie rzecz biorąc trawa, chociaż w wydaniu Mercedesa wygląda znakomicie.

Dane producenta Mercedes E 350 Bluetec
Cena 263 600 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, V6
Pojemność skokowa 2987 cm3
Moc maks./przy obrotach 252 KM/ 3600 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 620 Nm / 1600–2400 obr/min
Przeniesienie napędu na tylne koła;
9-biegowa przekładnia
automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 6,6 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 148 g/km
Nadwozie

4-drzwiowy, 4- lub 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4879 x 1854 x 1475 mm, rozstaw osi 2874 mm, masa własna 1885 kg, pojemność bagażnika 490 l, pojemność zbiornika paliwa 67 l.


Roman Popkiewicz

Redaktor AMiS

Naszym zdaniem:

Klasa E wzbogacona o 9-biegowy automat swoje zalety poszerza o znakomicie niskie zużycie paliwa.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Świat nie stoi w miejscu, czego najlepszym przykładem Mercedes E. Dobrze znany model właśnie otrzymał „update” w postaci 9-biegowego automatu.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-08-26 10:43:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij