Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Pierwsza jazda: Nissan X-Trail

Nowy X-Trail spodoba się tym, dla których Qashqai jest zbyt mały – może mieć nie tylko 7 miejsc, ale i potężny bagażnik. Jest dostępny także z napędem na 4 koła, ale to nie znaczy, że lepiej nadaje się na bezdroża niż na asfalt.

Roman Skąpski 2014-07-22

Kanciaste nadwozie poprzedniego X-Traila sugerowało, że to ostra terenówka. Nowa wersja, która w sprzedaży pojawi się pod koniec lata, zrywa z kamuflażem, upodabniając się do bestsellerowego Qashqaia o modnych opływowych kształtach. Nowy model to de facto Qashqai w wersji maksi. Skonstruowano go na tej samej płycie podłogowej, ale zwiększono rozstaw osi o 6,1 cm, całe zaś auto jest dłuższe od Qashqaia o 27 cm.

Większą przestrzeń widać i czuć przede wszystkim z tyłu, siedziska foteli można niezależnie od siebie przesuwać aż o 26 cm, a kąt pochylenia ich oparć zmieniać.

Za fotelami znalazło się miejsce na 550-litrowy bagażnik, większy od tego w Qashqaiu o 120 litrów. Ale nie tylko pojemność się liczy. Przemyślana podwójna podłoga i dodatkowe akcesoria umożliwiają zmianę konfiguracji bagażnika na 9 sposobów – chodzi o to, by drobiazgi nie przesuwały się w nim luzem, a duży bagaż nie zagradzał do nich dostępu.

Po złożeniu oparć tylnych foteli przedział bagażowy X-Traila wzrasta do 1982 l. Ale może też mieć tylko 135 litrów – wtedy, gdy korzystamy z dostępnych za dopłatą foteli nr 6 i 7. Te ostatnie umieszczono nieco wyżej od foteli drugiego rzędu, te zaś wyżej niż fotel kierowcy i pasażera – dlatego nikt nikomu w X-Trailu nie zasłania widoku.

X-Trail złagodniał – zniknął diesel 2.0 (150/173 KM), pojawił się 1.6 (130 KM)

Nowego SUV-a można kupić także w wersji z napędem na cztery koła. Pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej kierowca może zmieniać w nim ustawienia pomiędzy napędem na przednią oś, automatycznym rozdziałem siły napędowej pomiędzy osie oraz stałym napędem 4x4. W Europie o zaletach 4x4 ma się przekonać połowa nabywców, w Polsce częściej wybierana będzie zapewne wersja z napędem tylko na przód.

Żeby sprawnie radził sobie na asfalcie, X-Traila zaopatrzono w system, który sterując amortyzatorami neutralizuje przechyły nadwozia, w system aktywnej kontroli toru jazdy, ułatwiający panowanie nad autem podczas hamowania oraz w system wspomagający ruszanie pod górę.

Dostępny jest tylko jeden silnik – turbodiesel 1.6 ma 130 KM i gdy już się ożywi wchodząc na wyższe obroty, daje sobie sprawnie radę w trasie, przynajmniej wtedy, gdy auto nie jest obciążone. Wg producenta silnik ten spala 4,9 l/100 km, a w aucie z napędem 4x4 – o 0,4 l więcej. Na 163-konną benzynową jednostkę turbo trzeba poczekać do 2015 r.

Dane producenta Nissan
X-Trail
1.6 DCI 2WD
Cena jeszcze nieznana
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maks./przy obrotach 130 KM/4000/min
Maks. moment obr./przy obrotach 320 Nm / 1750/min
Przeniesienie napędu na przednie koła;
6-biegowa przekładnia
mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 188 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,9 l/100 km
Emisja CO2 129 g/km
Nadwozie

5-drzwiowy, 5- lub 7-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys.
4643 x 1820 x 1695 mm, rozstaw osi 2706 mm, masa
własna 1500 kg, dopuszczalne obciążenie 585 kg, pojemność
bagażnika 550/1982 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.


Roman Skąpski

Redaktor AMiS

Naszym zdaniem:

W porównaniu z poprzednikiem X-Trail zmienił się całkowicie – jest większy w środku, bardziej elegancki i lepiej wyposażony.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nowy X-Trail spodoba się tym, dla których Qashqai jest zbyt mały – może mieć nie tylko 7 miejsc, ale i potężny bagażnik. Jest dostępny także z napędem na 4 koła, ale to nie znaczy, że lepiej nadaje się na bezdroża niż na asfalt.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-07-22 11:25:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij