Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Pierwsza jazda Renault Espace: Podobny do nikogo

Żeby przetrwać, musiało się zmienić – nowe Renault Espace nie jest już wielkim vanem, lecz zgrabnym crossoverem.   

Roman Skąpski 2015-08-23
Dzięki wielkim szybom i panoramicznemu dachowi w środku jest mnóstwo światła    

Espace piątej generacji, który z ceną od 119 000 zł (diesel o mocy 130 KM) właśnie wchodzi do sprzedaży, jest o 14 cm niższy od poprzednika, ma mniejszy bagażnik i chociaż nadal może przewieźć siedmiu pasażerów, to dwa ostatnie fotele nadają się raczej na krótsze dystanse. Espace stracił charakter pudełkowatego busa, a stał się praktycznym na co dzień, osobowym autem.

Większej zwrotności, ale też stabilności na drodze sprzyjają skrętne tylne koła odchylające się do 3,5 stopnia od kierunku kół przednich (seryjne w najdroższej wersji). Można także wybrać jeden z trybów jazdy – eco, normal, comfort lub sport – każdy z inną charakterystyką pracy amortyzatorów, układu kierowniczego i silnika. Służą do tego pokrętło na konsoli środkowej i dotykowy ekran.

Właśnie ekrany i wyświetlacze dominują na tablicy rozdzielczej i np. zależnie od trybu jazdy zmieniają kolor podświetlenia cyfrowych wskaźników, a także nawigują (używając języka polskiego), czy wyświetlają grafikę foteli, które składają się automatycznie, gdy dotknąć palcem ich sylwetki na ekranie. Ta ostatnia sztuczka wygląda szczególnie spektakularnie, bo fotele same wciągają zagłówki i same kładą się na płasko – do pionu stawia się je już jednak ręcznie. Wrażenie robi też liczba systemów asystujących kierowcy – zamówić można m.in. wspomaganie parkowania, aktywny regulator prędkości, system kontroli pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych czy wyświetlacz head-up.

W połączeniu z oryginalną stylistyką, odróżniajacą Espace’a od każdego innego auta, to nagromadzenie nowoczesnych urządzeń sprawia, że model znowu jest „na czasie”, a nawet trochę czas wyprzedza. Zgodnie z trendami zaprojektowano też silniki, wszystkie o pojemności 1,6 litra – benzynowy o mocy 200 KM oraz diesle (130 i 160 KM) są do 23% oszczędniejsze. 

Ekran jak tablet, do działania dźwigni zmiany biegów trzeba się przyzwyczaić. Wykończenie – bardzo staranne  Prędkościomierz jest cyfrowym wyświetlaczem, który zmienia barwę zależnie od tego, jaki tryb jazdy wybierze kierowca    
   
Dane producenta RENAULT ESPACE TCE 200 EDC
Cena 133 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1618 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
przy
260 Nm
2500 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 211 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,2 l/100 km
Emisja CO2 140 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-7-miejscowy van, długość x szerokość x wys. 4857 x 1888 x 1675 mm, rozstaw osi 2884 mm, masa własna b.d., dopuszczalna ładowność b.d., pojemność bagażnika 214-680/2035 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l.

NASZYM ZDANIEM

Roman Skąpski redaktor "auto motor i sport"
Warto przypomnieć sobie, że istnieje taki model jak Renault Espace – całkowicie zmieniony, całkowicie współczesny.  
TO POLUBISZ - PARKOWANIE
Chociaż auto ma długość 4,85 m, dość łatwo się nim manewruje. Ale i tak przy parkowaniu można się wspomóc systemem Easy Park Assist.    
TEGO NIE - FOTELE Z TYŁU
Fotele w drugim rzędzie są dość wąskie, a kąt ustawienia oparć powoduje, że trzeba siedzieć „na baczność”. Tylko tym Espace przypomina autobus. 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 120 900 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Moda na vany i pudełkowate kształty odeszła w niepamięć. Żeby nie popaść w zapomnienie, również Renault Espace musiało przeistoczyć się w stylowego crossovera.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Pierwsza-jazda-Renault-Espace-Podobny-do-nikogo,20479,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-08-20 13:58:10
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij