Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Pierwsza jazda: Skoda Fabia Combi - z wielkim kufrem

Duży bagażnik, małe silniki, rozwiązania „simply clever”, czyli praktyczne, i długa lista płatnych dodatków – oto nowa Skoda Fabia kombi.

Adam Majcherek 2015-04-12
Skoda Fabia Combi Fabia, Rapid, Octavia – wszystkie wyglądają tak samo, trudno się nimi zachwycić

Kilka tygodni po premierze hatchbacka Skoda prezentuje kombi dłuższe od niego o 26,5 cm. Pod maską te same silniki co w hatchbacku (benzynowe 1.0/75 KM, 1.2/90 i 105 KM oraz wysokoprężne 1.4/90 i 105 KM), zrezygnowano tylko z najsłabszej, 60-konnej odmiany jednostki 1.0. W kabinie jest sporo miejsca dla czworga pasażerów, nie brakuje go na kolana, nad głowami ani na stopy. Ogromny, 530-litrowy kufer po złożeniu oparcia kanapy można powiększyć do 1395 l, wtedy za przednie fotele można wrzucić przedmioty o długości nawet 155 cm, ale trzeba pamiętać, że po złożeniu oparć na podłodze powstaje spory próg. Próg załadunkowy natomiast znajduje się na wysokości 61 cm nad ziemią, co sprawia, że bagaży nie trzeba unosić zbyt wysoko.

Wrodzony spryt
Zestaw siatek do bagażnika, dwustronna podłoga (guma/filc), kosz na śmieci w drzwiach pasażera, uchwyt na telefon pod konsolą centralną – rozwiązań „simply clever” (jak nazywa je Skoda) jest tu sporo, ale za większość trzeba dopłacać ekstra – w sumie ok. 1000 zł.
 

By ukryć ubogie wyposażenie podstawowej wersji, cennik Fabii rozciągnięto do przesady i umieszczono w nim nawet elementy obowiązkowe, takie jak trzecie światło stop, klakson czy tylne światło przeciwmgielne.

Na podstawową wersję nie ma co patrzeć, za najsensowniejszą uważamy tę średnią, Ambition, najlepiej w połączeniu z 90-konnym silnikiem 1.2, zapewniającym przyzwoitą dynamikę i niskie zużycie paliwa – jest ona dostępna w cenie poniżej 50 tysięcy złotych.


Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Jak znalazł dla rodziny z dwójką małych dzieci – nie jest za wielka, a bagażnik połknie wózek i wanienkę.
To polubisz - nawigacja
Dzięki funkcji MirrorLink można korzystać z darmowej nawigacji Sygic i wygodnie słuchać muzyki ze smarftona.
Tego nie - Albo MirrorLink, albo radio
Korzystanie z funkcji Mirrorlink wyklucza słuchanie fabrycznego radia.
Dane producenta Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition
Cena 49 680 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1197 cm3
Moc maks./przy obrotach 90 KM/4400-5400 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 160 Nm/1400-3500 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 185 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,7 l/100 km
Emisja CO2 107 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4257 x 1732 x 1467 mm, rozstaw osi 2470 mm, masa własna 1133 kg, dopuszczalna ładowność 530 kg, pojemność bagażnika 530/1395 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l.
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 380 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Nowa Skoda Fabia Combi to praktyczne, kompaktowe, ale przestronne autko i co ważne oszczędne. Wszystko szło dobrze, dopóki Skoda nie zaczęła kombinować przy cenniku.</p><br /><br /><a href="/testy/Pierwsza-jazda-Skoda-Fabia-Combi-z-wielkim-kufrem,19480,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-04-10 13:20:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij