Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Porównanie używanych: Opel Astra vs Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze jako nowy był tańszy od Astry nawet o 12 tys. zł. Na rynku używanych różnica jest dużo mniejsza. Czy warto dopłacać do „niemca”, skoro Chevy ma wiele takich samych rozwiązań?

2015-05-10
Astra vs Cruze

Opel Astra
SILNIK: 1.4 TURBO (140 KM) ROCZNIK: 2010 CENA: 40-44 000 ZŁ

Za plus Dynamiczny silnik, komfortowe zawieszenie
Przeciw minus Słaba widoczność, wyższa cena zakupu

Chevrolet Cruze
SILNIK: 1.8 R4 (141 KM) ROCZNIK: 2011 CENA: 35 000 ZŁ

Za plus Duży bagażnik, atrakcyjna cena, ciekawy wygląd
Przeciw minus Plastiki mało odporne na rysy, głośne zawieszenie

Werdykt
Lepsza jest Astra, ale jeśli nie dbasz o komfort i estetykę a szukasz oszczędności wybierz Cruza.

Na co warto zwrócić uwagę w tych modelach? Czytaj na następnych stronach.

Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze - Polecamy wersję
Najlepszy jest benzynowy silnik 1.8 (skonstruowany przez Opla) – ma 141 KM, więc sprawdzi się nawet w dłuższej trasie. Średnio pali nieco ponad 8 litrów na setkę. Bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG.  

Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze - Największa zaleta
Duży bagażnik (w hatchbacku 413 l, po złożeniu siedzeń 1254 litry) oraz przestronne wnętrze. Całkiem komfortowe są również fotele, na których można zająć wygodną pozycję za kierownicą (regulowaną).  

Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze - Największa wada
Niższa cena musi się skądś brać. W tym przypadku jest to plastikowe wnętrze, na szczęście materiałowe przeszycie deski trochę poprawia jego wygląd. Irytują też stuki dobiegające z zawieszenia przy przejeżdżaniu dziur.  

Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze - Co sprawdzić kupując
Użytkownicy skarżyli się na pękanie przednich plastikowych nadkoli – wymiana na nowe nie zawsze rozwiązuje problem. W wersji sedan często zacina się również zamek bagażnika.  

Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze - Koszty utrzymania
O dostępność części (Chevrolet nie sprzedaje już aut w Europie) nie trzeba się bać – będą na rynku (jako nowe) przez co najmniej 10 lat. Ich ceny nie są wysokie, ale bardzo niskie też nie (np. sprzęgło kosztuje ok. 760 zł).  

Opel Astra IV

Opel Astra - Polecamy wersję
Złoty środek – dzięki turbodoładowaniu silnik 1.4 ma dość pary (140 KM i 200 Nm), a niewielka pojemność to ukłon w stronę niższego spalania (w trasie może wynieść około 5,5 l/100 km).  

Opel Astra IV

Opel Astra - Największa zaleta
Znakomite zawieszenie – nawet bez opcjonalnego systemu FlexRide (amortyzatory o zmiennej charakterystyce pracy). Astra jest stabilna i świetnie izoluje pasażerów od nierówności nawierzchni.  

Opel Astra IV

Opel Astra - Największa wada
Atrakcyjna stylistyka odbija się niekorzystnie na widoczności z wnętrza. Widok do przodu przysłaniają pochylone słupki, do tyłu zaś nie widać prawie nic. Astry szukaj tylko z czujnikami parkowania!  

Opel Astra IV

Opel Astra - Co sprawdzić kupując
Działanie elektrycznego hamulca ręcznego, który czasem „puszcza”. W niektórych autach stwierdzano też wodę w bagażniku, więc nie zapomnij o sprawdzeniu, czy pod wykładziną nie ma wilgoci.  

Opel Astra IV

Opel Astra - Koszty utrzymania
Spalanie zależy od stylu jazdy i waha się od ok. 5,5 do 11 l/100 km. Części do Opla są nieco droższe niż do Chevroleta (np. sprzęgło o 100 zł), choć nie zawsze (klocki hamulcowe kosztują po 80 zł do obu aut).  

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij